pátek 20. listopadu 2015

Soutěžím...

...i když to pro mě není uplně typická výrazová poloha. Soutěžení mě stresuje odjakživa. A když už s někým měřím síly, pak jsem to já sama. Soutěžím sama se sebou, jestli už udělám konečně klik. Nebo jsem sama sobě soupeřem v tom, jestli ten další akvarel bude lepší, než ten předešlý. Pak taky třeba soutěžím se svým já o to, zda si dokážu vzpomenou na nějaké cizí slovíčko ze všech jazyků, které jsem tak pilně a dlouho studovala. A tak různě.

Co se laťek týče, vystačím si sama.

Ale tentokrát jsem přidala polínko do ohně (málem jsem napsala ohýnko do pole) v soutěži LOHAS blogger. Protože asi dobře víte, jak ráda píšu. Možná píšu dýl, než kreslím. Možná.

V soutěži LOHAS blogger šlo o to napsat příspěvek, v mém případě je to příspěvěk na téma lifestyle, který by se měl týkat udržitelného životního stylu. Já jsem latentní ekolog, o tom není pochyb. Kdo v dnešní době alespoň netřídí odpad, a je líný dojít třeba i pár bloků dál s papírem a plastem, je pro mě naprostý břídil. A nezaslouží můj respekt. Tak nějak se s Martinem snažíme žít stylem, abychom tu naši planetku trápili míň, než je nutné.

A tak soutěžím se svým článkem, který vlastně není vůbec o ekologii, ale je to o jednom dni jednoho člověka, tedy mne, který se živí tím, co sám vyrábí. Je to o jednom dni z mnoha, který je vyplněný drobnými úkony, při čemž jeden bez druhého nemůže fungovat. Je to o tom, že pro mne je udržitelný životní styl i východiskem, jak se nezbláznit. Udržitelnost může znamenat nejen látkové pleny, recyklaci nebo vegetariánství, ale i víru v práci, kterou milujeme.

Cokoliv, co ze mě udělá lepšího člověka, je dobré. (I když to zní... zvláštně.)




Když jsme spokojeni, jsme víc v klidu. Když nás nežere nic uvnitř, dokážeme být tolerantnější a nacházet smyslupná východiska z případných problémů. To říkám já a věřím v to, i když jsem cholerik non plus ultra (ahoj tati!).

Držte mi palce. Články hodnotí odborná porota a na to už je každá pravověrná fanynka krátká. Ale ty palce, ty by se hodily! Díky moc.

12 komentářů:

  1. Přečteno, držím!!!
    PS: Ty jsi taky dobrej blázen:-D.

    OdpovědětVymazat
  2. velmi velmi velmi dobre napisane, hlavne prve dve tretiny. bavi ma ten nadhlad.

    OdpovědětVymazat
  3. Markét, dobrý! Držím palce! Lidka

    OdpovědětVymazat
  4. Líbí !!!! S tím ránem to mám stejně.

    OdpovědětVymazat
  5. super!
    jo a doporučuju zkusit GLS mě to ušetřilo takovejch nervů s Českou poštou (minimalně na jeden infarkt ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to při tom drobném zboží, které mám, není tak jednoduché. Běžně se stává, že si někdo objedná jedno blahopřání, a kdybych mu k tomu napálila poštovné za kilo (předpokládám, že níž bych se u dopravců nedostala), tak by to zákazník asi nepobral :).

      Vymazat
  6. Když už nemůžeme hlasovat, tak aspoň ty palce držím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oooo Zuzko, díky! Já myslím, že nemám proti všem těm článkům zaměřeným na eko osvětu šanci, ale to nevadí, vyhrávat nemusím, v tomhle případě platí to pověstné: hlavně, že jsem se zúčastnila :).

      Vymazat