středa 18. listopadu 2015

Nejlepší ilustrované knihy vol. I

Když The New York Times vyhlásí nejlepší ilustrované knihy za rok 2015, tak to platí. A tuším, že je to vydavateli ceněno zlatem.

A já mám takové malé bezvýznamné motto a to praví, že se mám učit od těch nejlepších. Když už se s nima nemůžu kamarádit, tak si od nich alespoň kupuju knihy. A samozřejmě mírný stalking na facebooku je nutností.

Mně z výběru TNYT padly do oka hned čtyři kousky a první už mám v knihovně. Je to milá knížka s retro ilustracemi a já neustále přemýšlím, jestli jsou ty koláže dělané digitálně nebo jestli si je ilustrátor Christian Robinson opravdu vystřihoval z papíru a pak skenoval do počítače. Podle průhledného závěsu hned na první fotce bych si ale tipla, že jde o digitální koláž. Což samozřejmě vůbec nevadí.


Leo: A Ghost Story, Mac Barnett, Christian Robinson.

Leo: A Ghost Story, Mac Barnett, Christian Robinson.

Leo: A Ghost Story, Mac Barnett, Christian Robinson.

Leo: A Ghost Story, Mac Barnett, Christian Robinson.

Zpětně si uvědomuju, že jsem si tuhle knihu objednala jako první ze všech těch, co mě zaujaly, nejspíš proto, že je modrá. A taky mě hodně připomíná svým stylem animáky, které jsem jako dítě sjížděla na satelitním Kids Cartoons kanálu. Už nevím, co to bylo přesně za pohádky, ale byly hrozně retro a vtipný.

A dost mě překvapilo, jak vypadá ilustrátor Christian Robinson. Je to mladý černoch. A dělá fakt parádní věci.

Líbí se vám některá z knih ve výběru The New York Times?

6 komentářů:

  1. Mně se moc líbí hned ta první Big Bear Little Chair, protože prostě zvířátka a baví mně ten kontrast tří barev a pak taky Eiffelovka (opět to vypadá jen na 3 barvy). Díky za inspiraci a odkazy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obě knihy, které zmiňuješ mám v plánu koupit :). Vypadají moc pěkně.

      Vymazat
  2. Osobně si myslím, že vystřihoval, skenoval a jen využil digitální vymoženosti, že to naskenované jde v PC zprůhlednit. Ale asi to chápeme stejně :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš, že to je fakt vystříhaný? No asi jo. Já se ho snad zeptám... :)))

      Vymazat
  3. Ha, ha, vypadá skvěle:) A z výběru se mi nejvíc líbí The Only Child, ale je to asi hodně i tím krásným příběhem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si jako čtvrtou knihu vybrala Sidewalk Flowers :). A to by mi mělo stačit. Ale samozřejmě bych chtěla všechny.

      Vymazat