středa 4. listopadu 2015

Jinotaje

Když jsem se dala dohromady se svým mužem, byla konverzace s ním náročnou společenskou disciplínou. Jeho smršť jinotajů, přesmyček a skrytých i řečených vtípků bylo něco, čemu jsem nedokázala sekundovat. Ale protože byl zamilovaný (do mne) a já zamilovaná (do něj), tak nade mnou nezlomil hůl, a já se časem obstojně naučila smečovat a řekla bych, že už jsem po sedmi letech celkem rovnocenným partnerem, když to na něj zrovna přijde.

Náš společný kamarád, který zná mého muže podstatně déle než já, ještě z dob, kdy se Martin drápal na skály, jednou uznale při naší konverzaci pokýval hlavou a pravil, že je znát, že mám dobrého učitele.
Mnohem těžší to ovšem je, když se jde na pivo s kamarádem Vojtěchem, se kterým můj muž trávil dětství. Nestíhám je. A ani se o to nijak nesnažím. Ti dva už mají svůj svět promyšlených, dávno vyslovených, tušených i skrytých asociací, které spadají do doby, kterou bych klasifikovala jako tahání kačera po dvoře.

A tohle všechno mi přesně připomněla chvíle, kdy jsem v krásném Salmovském paláci vytáhla dvě čerstvá, ještě "mokrá", sukulentní pexesa a pyšně je rozdala svým dvěma nejmenovaným spolužačkám a spolufrekventantkám (že Roso, že Lucie...) přednášek dějin umění.

Co ty dvě začaly vymýšlet nad obrázky kaktusů, to by se jeden hanbil... Ne, že bych se nepobavila, ale díky těmhle výtečnicím budu už zřejmě navždy vidět v těch obrázcích něco uplně jiného. Musím udělat další. Pexeso.








A tímto vám tedy s radostí oznamuju, že je to na světě. Tentokrát jsou to ilustrace sukulentů, pexeso je velmi zelené, s latinskými názvy, a došla mi kvůli němu pánvička Brilantní zelené číslo 551 značky Schmincke.

Ještě mám v hlavě jedno pexesí téma a to bude taková moje poťouchlost. A těším se na něj.

14 komentářů:

  1. Pěkné. Synovec asi tak před měsícem dostal tvé první pexeso, kromě jiného a k mému překvapení, šel rovnou po něm, moc se mu líbilo. A větší dárek zůstal na potom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě strašně moc těší! Nemám žádnou dětskou zpětnou vazbu, takže za každou informaci jsem vděčná. Díky! :)

      Vymazat
  2. boží!
    hlásím se o jedno pro sebe a pak se směle táži jestli by bylo možné nějaké i pro Zahradu? (už jdu počítat ty ptačí pohlednice;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahá, chtěla jsem ti je přinést a nabídnout, předběhlas mě, takže říkám ANO! Díky! ;)

      Vymazat
  3. Jediné kaktusy, které by u mě vydržely! Nádhera, klobouk dolů, aneb koupím Vám klobouk, madam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty moje vydrží všecko a to už je co říct :))). Za klobouk předem díky!

      Vymazat