pondělí 23. listopadu 2015

Co způsobily plameny

Ta situace situace v Indonésii, o které se už konečně začalo trochu víc mluvit v médiích (na to, že tam hoří už od září), mě dohnala nejen k slzám, ale i k tomu, že jsem si sedla a dlouho kreslila a kreslila a kreslila. Indonéská zvířata.

Většina z nich jsou endemité. A hodně z nich jsou kriticky ohrožení endemité.

Ten malý modrý ptáček lejskovec, který miluje mouchy na všechny způsoby, je například na pokraji vyhynutí. Nevím, co komu udělal. O tygrech sumaterských ani nemluvim. A tak prostě.

Sice už začínám být alergická na slovo pexeso, ale musím zároveň kriticky přiznat, že je pro mne ideální formou seberealizace. Já se můžu vykreslit do aleluja a ještě je to užitečné. Nebylo to sice vůbec v plánu, ale i tak tedy vzniklo další p-e-x-e-s-o, tentokrát kreslené vodovými pastelkami. (A proto je taky dražší. Tahle technika zabírá mnohem víc času, než akvarel.)

Mám na výběr ze dvou druhů. Jeden má názvy zvířat v obrázcích, jeden je má dole v legendě. Nemohla jsem se rozhodnout, co je lepší. Připadá mi, že oboje má své výhody. Co myslíte?










Doufám, že je výběr živočichů zajímavý. Jedná se o zvířata téměř výhradně žijící jen v Indonésii. Dokonce jsem se jednou přehmátla a nakreslila stromového klokana, a když jsem hledala jeho přesný název, zjistila jsem, že žije jen na Papuy Nové Guinei. Musel z kola ven.

12 komentářů:

  1. Moc pěkný, prosím, přihoď mi jedno pexeso k mojí objednávce. To s názvy zvířat v obrázcích. Aspoň se mi doma bude lépe vysvětlovat dětem, proč nekupovat nic s palmovým olejem. Děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oki, oki, přihodím :). Doufám, že objednávka triček dorazí tenhle týden. Už je na čase!
      Já bych to s tím palmovým olejem nepřeháněla. Ten za to nemůže a ti, co ho pěstují, aby se vůbec uživili, už vůbec ne. Ale to je na dlouhý povídání.
      Díky a hezký den!

      Vymazat
  2. I já to oplakala..několikrát.. Za necelý měsíc budu na Borneu (v Malajské části), tak jsem zvědavá, jaké to bude. Zvířata jsou to překrásná a snad se mi poštěstí nějaké z pexesa zahlédnout.
    Jinak obrázky jsou moc povedené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si to krásně užijte! Bude to určitě skvělý zážitek!

      Vymazat
    2. Díky, taky myslím :) A ještě jsem chtěla pochválit sošku zebry, je skvělá!

      Vymazat
    3. Ta je z Tanzánie :). A ty pruhy tam namalovali fixkou. Dost mě to pobavilo. Tygr je z Mexika (ačkoliv tam nežijou, ale to přece vůbec neva, hihi, prodávaly to na ulici děti) a slon z Thanjska. Má prasklý záda a nikdo ho nechtěl. Já ale jo. Toho a žádnýho jinýho. ;)

      Vymazat
  3. Krásný pexeso, moc pěkně nakreslený. A pak se mi líbí to gesto. Takže jdu objednat.

    OdpovědětVymazat
  4. To, že si toho média tak málo všímají, mě neuvěřitelně se*e už od začátku, kdy ta krize tam vypukla =(.
    Na potraviny a výrobky, co obsahují palmový olej, si dávám bacha už hodně dlouho a netečnost nás Evropanů k této problematice mě až děší =(

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo no, tak ono je těžké vystoupit ze svojí komfortní zóny, to se nedá nic dělat :).

      Vymazat
  5. To je zase krása překrása!
    Víc se mi líbí verze s názvy zvířat u obrázků, mám moc ráda ten Tvůj rukopis! :-)
    Ale varianta bez má zase tu zajímavou edukativní nástavbu :-)
    Musím dát dokupy vánoční objednávku, než odjedete ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jasně, napiš, vyexpeduju obratem :).
      A děkuju! <3

      Vymazat