pátek 9. října 2015

Zůstat tam alespoň měsíc zavřená

Na vysokých školách začal zimní semestr. A mně začala večerní litografická dílna. Prosím pěkně, chodím na UMPRUM.

Takže jsem si tím alespoň částečně splnila svůj dvacet let starý sen o studiu na téhle škole.

Dílna trvá až do prosince. Když jsem včera odpoledne odjížděla z Toje univerzální tramvají číslo 17 (ta tramvaj pokryje téměř všechny moje aktivity a já prakticky vystačím jen s její trasou), bylo mi trochu divně. Co tam bude za lidi? Jaká bude profesorka? Co budu říkat? Co budou říkat oni? Za deset minut čtyři se mi začaly lehce potit dlaně a přesně ve čtyři jsem si zhluboka oddechla.

To když mne na chodbě přivítala usměvavá paní profesorka Hubatková. Od té doby jsem měla v duši klid.

Litografická dílna, která je v suterénu je stará, krásná, voňavá a visí v ní ty nejkrásnější grafiky. Poprvé v životě jsem viděla litografický kámen, poprvé v životě si zamastila prsty litografickou tužkou. Jedna z mých spolužaček je Japonka. Další dělá sochy... Myslím, že jsem umřela a jsem v grafickém ráji.





Začali jsme společným dílem na litografickém kameni o velikosti zhruba A2. Sama bych na to nestačila, ale bylo nás pět.






Zkoušeli jsme si malovat, rozmývat, roztírat, šmrdlat, čárkovat, stínovat... Moje jsou ty květiny a vlevo od nich dost neurčitý objekt. Všimněte si, jak jsem si nakonec ten svůj kousek naprosto automaticky ohraničila kolem dokola šedou plochou. Nejsem já magor? Ano, jsem.



Poslední fáze bylo zaleptání kamene kyselinou. V tomhle stavu na nás počká do příště, kdy budeme společnou práci tisknout. A pak už si každý pojede na svý triko.



3 komentáře:

  1. :) užij si to

    PS: víš o tom že máš SOVU na fotce v časopise MB?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím nic... Díky za upozornění! MB je Marianne bydlení? A je to jaké číslo? Říjnové? Abych si to mohla dát do archivu :).

      Vymazat
  2. Jéééé, těším na další díl seriálu! :) Bezvadný článek. Ať se ti ve škole daří! :)

    OdpovědětVymazat