pondělí 12. října 2015

Petr Nikl

Přispívám dalším ilustrovaným kouskem ze svojí knihovny. V poslední době jsem se dost rozjela a zase začala kupovat knihy, i když jsem se zařekla, že si je budu jen půjčovat. Všecko to ale souvisí s předěláváním našeho bytu, ale o tom snad někdy příště.

Je nad slunce jasné, že krásné ilustrované knihy se půjčovat nedají. Že je chce mít člověk doma. Slovo se dá opsat, ale ilustrace? Sice naskenovat, ale to není ono.

Tuhle úžasnou knihu jsem ulovila na Knihexu. Jmenuje Jělěňovití a je od Petra Nikla.

Petra Nikla jsem si pro sebe objevila teprve minulý rok. Je to neuvěřitelně renesanční osobnost. Nestačí mu pouhé malování a psaní, on hraje i divadlo, zpívá, loutkaří. Je synem legendární designérky a akademického malíře.

Z knihy Jělěňovití  jsem byla nadšená na první dobrou. Na jednu stranu uplný úlet, na druhou přepečlivě udělané mezzotinty. Tahle grafická technika vyžaduje mnoho hodin příprav podkladu a kdo se jí v dnešní době věnuje, má můj převeliký obdiv. A ty texty!

Z té knihy cítím nesmírnou svobodu. Žádné svázání, žádné konvence, žádná prvoplánová líbivost. Jen radost ze svojí práce.

Prostě srdeční záležitost.


Petr Nikl, Jělěňovití

Petr Nikl, Jělěňovití

Petr Nikl, Jělěňovití


"Kdyby jeleni nic nepsali, věděli bychom o nich prd."
Petr Nikl

3 komentáře:

  1. Och, to vypadá lákavě. Ty absurdní, jakoby dětské verše jsou moc krásné a tak roztomile vtipné :)
    Je to kniha pro děti nebo hravé dospělé nebo je to jedno a obě skupiny si ji mohou půjčovat? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že je to pro obě skupiny. Možná se mezi řádky najdou víc dospělí, ale děti ocení rýmování a "legrační" slova :).

      Vymazat