neděle 18. října 2015

Music Inspiration #79 - Kraftwerk

Minule jsem slíbila formaci, kterou jsem milovala jako malinká a miluju stále. Jsou to Kraftwerk. Jako mrně jsem se prostě dožadovala puštění "robotů". Roboti byli žůžo a velká švanda.

Asi před devíti lety jsem je viděla naživo v Pardubicích na fesťáku a byla jsem nadšená.

Kraftwerk jsou čtyři Němci, kteří v sedmdesátých letech odstartovali éru elektronické hudby a ta stále trvá. Oni byli první. A že jsou Němci na elektroniku nejlepší, o tom není pochyb. "Elektrikáři" vědí a ti ostatní, které to zajímá, nechť si zalistují v hudebních encyklopediích.

Kraftwerk vznikli v roce 1970 a až do roku 2008 ve skupině působil zakládající člen Florian Schneider. V květnu 1978 (to mi bylo půl roku) nahráli album The Man-Machine a tím definitivně nastavili vysokou laťku mému hudebnímu vkusu. Doufám, že těmhle vizionářům to bude ještě nějaký čas pěkně šlapat. Už dávno je ale jisté, že jsou to žijící legendy.

Zdroj www.drownedinsound.com


The robots (The Man-Machine, 1978)




Tour de France (Tour de France Soundtracks, 1983)



2 komentáře:

  1. Už takhle od malička? To zírám. Rodiče asi měli vybraný hudební vkus (?) Já je poznala "až" v 15.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zásluhu na tom má můj nevlastní otec, který tyhle věci poslouchal a jemu jsem pak ve třinácti kradla potajmu Bowieho a Beatles. Hudebně jsem se nastartovala dobře :).

      Vymazat