pátek 25. září 2015

Je stará

Ta skříň.
Skříň výkresová.

Původně jsem heroicky poptávala u ověřených prodejců repasovaného nábytku klasiku, výkresovou skříň, arbor, která je velká jako kráva. Takovou, kterou známe z výtvarných škol. A říkala jsem si, že jestli ji seženou, že nevím, kam ji dám.

Jenže vesmír ví. A tak mi seslal, respektive Keporkakům seslal do cesty výkresovou skříň o velikosti A3. A to stačí.

Prý byla v hrozném stavu. A prý je asi sto let stará. Když ji otevřu, cítím stejnou vůni, jakou znám ze střední školy. Nedokážu to identifikovat, ale ta skříň musela stát v nějakém výtvarném ateliéru (překvapivě).

Mám z ní obrovskou radost. Zároveň ve mně rozdmýchala plamínek naděje, že snad jednou budou v našem bytě převažovat věci, které nejsou z Ikey (při vší úctě k Ikee). Večer jsme si v posteli spokojeně spočítali na prstech (jedné) ruky, co už jsme všechno pořídili mimo skandinávský obchodní řetězec a šťastně jsme usnuli.

S tímhle třicetikilovým balíčkem mě mezi dveřma u baráku nechal samotnou stát řidič Toptransu a odjel. Pánbůh mu to oplať na dětech. Hajzl. Mimochodem, začíná mě dost prudit ten pruhovanej koberec. Asi poletí. 

A jak vidíte, skříň na výkresy už jsem moc potřebovala, neboť si moje díla začala být už vzájemně nebezpečná. Druhá věc teda je, že jsem pak při třídění dobrou polovinu výkresů vyhodila (a zároveň se zhrozila, jak příšerně jsem kreslila před rokem), ale to už je stejně jedno. Skříň mám!

Voilá!



Ano, je stará. Chvála přírodo! Odmítla jsem jakékoliv natírání, moření a cosi dalšího a vybrala jsem jako povrchovou úpravu jen vosk.
Skříň už se u nás zabydlela jak z vnějšku...

...tak i z vnitřku. A už jsem v ní stihla udělat i bordel. Jak sami vidíte.

Tak pěkný víkend a ať žijou nové staré věci.

30 komentářů:

  1. Tak ta je boží!!!!!!!! Přeju, ať k ní brzo přibyde nějaký další staro-nový kousek, ale hlavně uvnitř ať se to plní a není důvod nic vyhazovat! A taky hezký víkend přeju! L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky a slibuju, že už budu vyhazovat minimálně. :)

      Vymazat
  2. Krásná, já bych taky ráda měla doma nábytek z duší, ale nějak ho neumím sehnat :) Takže u nás jede zatím ta Ikea, které dáváme patinu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na to shánění nemám čas, tak jsem se obrátila na odborníky :). Jinak bychom se v té Ikee dočista utopili.

      Vymazat
  3. Ta je naprosto parádní :-) Chápu, žes ji nutně potřebovala

    OdpovědětVymazat
  4. Doufám, že vám ji nahoru vytáhl nějaký svalnatý týpek! Vypadá totiž hodně bytelně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výtah! Nejsvalnatější týpek v našem domě :D.

      Vymazat
  5. Perfektní, krásná a praktická. Chudáci moje papíry pod postelí, to nesmí vidět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řeknu výkresům, ať to nikde neroznášejí tichou poštou.... pssst. Jako hrob :).

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. To teda! A díky za diář, je super! :)

      Vymazat
    2. Já díky, jsem ráda, že se líbí!

      Vymazat
  7. To si taky uz nejaky patek rikam kdy uz budu zarizovat i necim ne z Ikea:-D...ted uz snadd? Skrin je paraaadni

    OdpovědětVymazat
  8. Starých skříní a skříněček mám habaděj...ale tenhle kousek ti opravdu trošku závidím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víme, víme, že jich máš spoustu... taky závidíme.... ale, že jednou alespoň trošku budeš závidět nějakou skříň ty mě, to by mne nenapadlo :D.

      Vymazat
  9. úžasný!náhera!to říkám pořád:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevadí! Hezky se to čte pokaždé :)

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. To já si takhle večer sedla a jen tak na ní čučela... Baví mě. :)

      Vymazat
  11. Nejsem výtvarník, tak jsem si nějak nedokázala v úvodu představit co je to výkresová skříň :D, ale je to krásný kus nábytku! Ať se daří a může skrývat jenom samé poklady ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíte, to je paradox. Já mám pořád pocit, že to přece musí vědět všichni, co je výkresová skříň :))). Mám svůj svět. Ale přiznám se, že když jsem ji začala po internetu na začátku léta hledat, vůbec jsem nevěděla, jak ten kus nábytku vlastně správně pojmenovat :D.

      Vymazat
  12. Je fakt nádherná! Ty šuplíčky ♥
    Ať vám to spolu klape! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, budu na ní hodná a budu jí krmit jenom vybranýma dobrotama :).

      Vymazat
  13. Bezva článek i fotky!:) Děkujeme. A je vidět, že je u tebe opravdu jako doma. Jsme rádi, že se líbí!!:)
    Martina a Ondra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oooo, zdravím mistry a mávám! Skříň taky mává! :)

      Vymazat
  14. Závidím tuto nádheru!!! A přímo cítím tu vůni :D

    OdpovědětVymazat