pondělí 7. září 2015

Beskydské chalupy

Látkou číslo dvě, hned po sýkorkách na puntíku, jsou beskydské chalupy.

Tahle látka se celkově dost vymyká zbytku návrhů, které mám buď v hlavě a nebo už připravené. Nicméně, vznikla. A vznikla bezprostředně po mém návratu z naší letošní beskydské dovolené.

Látka je přímým odkazem na moravský modrotisk a budovy na ní jsou téměř všechny z rožnovského skanzenu. Nechybí mlýn, zvonice, kostelík, sýpka ani hospoda. A samozřejmě ovce.

Vidím to jako materiál vhodný na ubrusy, polštáře, závěsy. Modrou na podkladu bych specifikovala jako královskou modrou, tedy nejde o tmavě modré indigo, které známe z modrotisku.

Všechny chalupy jsou ručně kreslené a převedené do digitální podoby. Jsem z látky hodně nadšená, mám z ní pocit netušeného patriotismu, domácího tepla, hor, krásné dovolené...

A co mě opravdu mocně baví, je práce na grafice pro cedulky a kartičky s poděkováním. Páč takhle to pěkně sladit, to je pro mne nejvíc. Puntičkářům zdar!







P.S. Opět 100% bavlna, šíře 140 cm, gramáž 145 g/m2, cena 450 Kč za metr. Ihned mám k odběru 2.5 metru, zbytek se bude v případě zájmu dotiskávat.

31 komentářů:

  1. To je krása! Škoda, že neumím šít a pracovat se šicím strojem...možná si řeknu mému muži, ten to totiž umí :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera, miluju Beskydy!!! Jen mít tu chaloupku, kam by se mi ta nádhera hodila...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych si z nich klidně nechala udělat i šaty. Stačí trochu zapojit fantazii a chalupa ani neni potřeba ;).

      Vymazat
  3. Markét, ta je ÚŽASNÁ!!! ♥ Zase :-)
    A s těmi kartičkami a cedulkami je to krásně a s láskou vymazlené, jako ostatně všechno, co děláš ... ach, ach, ach prostě :-)
    Myslím, že v Rožnově by z ní byli nadšení - je originální, půvabná, lidová, něžná, bytostně folklórní a vlastně přímo "jejich" s těmi krásnými místními chalupkami a ovečkami ... Fakt nádhera!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím potvrdit, že Rožnov je z látky nadšen! Kam se hrabe Praha a Český Krumlov a Telč a další malebná města, Rožnov má tu čest být první! :-) a já jsem první, kdo si látku objednal (kdo jiný by měl, že). Doufám, že to Myynu těší :-). Nemohla jsem nekoupit, jedna zásilka už je na cestě. A ty cedulky, to je milé překvapení! Ještě nevím přesně, co ušiju, ale asi to budou vánoční dárky pro nejmilejší kamarádky, taktéž místní. Už se nemůžu dočkat!
      Alena

      Vymazat
    2. Myyna zdraví Alenu a moc děkuje a mává a tak! :)
      Látku jsem dneska dokonce nabídla rožnovskému skanzenu, respektive jejich obchodu se suvenýry, známe to, líná huba holé neštěstí, ale velké naděje si nedělám :).

      Vymazat
    3. Až mi ta látka přijde, zajdu s ní do prodejny, aby si ji paní vedoucí mohla prohlédnout v reálu a šáhnout a tak...
      Třeba to vyjde.
      Alena

      Vymazat
    4. Jeeee, no to by bylo supr! Děkuju <3

      Vymazat
    5. Dobře, žes látku nabídla skanzenu. Mě to hned napadlo, jak jsem ji tu viděla.
      Snad po ní skočej!!

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Ahoj! Máš u mně Indiánky a děkuju! :)

      Vymazat
    2. jo!promiň ještě se zabíháme(běháme) do školky, jak si zvykneme tak ti napíšu, leze na nás asi chřipka!a ty šaty ti mooc sluší!

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. A já jdu zítra na ty andulky! :)
      Děkuju" ;)

      Vymazat
  6. Máme chalupu nad Rožnovem, tak jdu vymyslet na, co tuhle látku nutně potřebujeme. Napadají mně závěsy do jednoho pokojíčku, ale nevím rozměry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je milé, Evo! Tak vymýšlejte s dejte vědět :).
      Díky!

      Vymazat
    2. nejdřív musím mužskou část rodiny přemluvit, že závěsy jsou potřeba, pak je nechat přidělat garnýže a pak můžu nakupovat. Pojedem tam nejdřív koncem září.

      Vymazat
  7. To je nádhera :-) Přeji ať mají látky úspěch! Šárka

    OdpovědětVymazat
  8. Musím si přidat hodiny na brigádě, abych našetřila speciálně na tuhle látku :) Vidím z ní šaty, které budou úžasné na folklorních akcích, když zrovna nebudu vystupovat a nebudu muset mít kroj :)) Tak doufám, že někdy v listopadu ještě bude :) Zdravím z (skoro) Rožnova, Valaška Denisa :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deniso zdravím a mávám! To mám radost, že se líbí! Můžu Vám ty dva metry odstřihnout a nechat stranou klidně do listopadu. Mě to nevadí. Tak jenom, že je to možné. Kdyžtak dejte vědět ;).

      Vymazat
    2. Zítra pojedu domů, tak zjistím, kolik by té látky mělo být třeba a ozvu se (možná by totiž stačilo 1,5 m)... No, viděla jsem na fleru, že už máte jen zbytek, tak v nejhorším počkám na dotisk, jestli bude :)

      Vymazat
    3. No, je pravda, že já teď už mám jen ten metr a půl. A dotisk bude asi až na jaře, pokud se tedy nikdo do konce října nepřihlásí, že by chtěl látku natisknout ještě před Vánoci. :)

      Vymazat