středa 26. srpna 2015

Neodfoukneš, neodletí

Jako malá holka jsem sbírala peříčka. Nejkrásnější byla labutí, ale když se zadařilo třeba v zoologické u dravců, to byla teprv radost. A pak paví, můj tajný sen. Mít doma vázu plnou pavích per jako dekoraci. Teď to samozřejmě vnímám jako nesmírný kýč a domů bych to nechtěla, ale tenkrát to byl vrchol blaha.

Peříčka se poztrácela, ale láska k nim zůstala. Sem tam ještě seberu na ulici nějaké zajímavé pírko, ale dost tuhle vášeň flákám.

Letošní peříčkový trend ve mě vzbudil touhu zase nějaká mít a není pro mne nic snadnějšího, než si je namalovat. Zatím vznikla modrá a modrošedá (jak jinak), ale určitě se pustím i do jiných odstínů, druhů a technik.






Já si vyloženě zakládám na různém rozpíjení a experimentování s barvou a vodou. A mám pořád na paměti jednu zajímavou poznámku jakéhosi pana profesora z výtvarky na Pedagogické fakultě, který mi nad mými pracemi u zkoušek řekl, že se nemám bát to zkazit, jinak ničeho nedosáhnu. Čím víc pracuju, tím víc rozumím tomu, co mi tím chtěl říct. Byla to svatá pravda.

Nejlepší kousky ze sebe člověk vyždímá, když zkouší a zkouší a zkouší. Trénuje, trénuje, trénuje. Experimentuje, učí se, objevuje.




A tohle je zase vodová pastelka. Krásný odstín modré.




Tisky peříček jsou samozřejmě k mání. Technika tisku obvyklá - archivní papír, kvalitní inkousty, tisk odolný vůči slunečnímu svitu. Dárkové balení.

13 komentářů:

  1. Krásné. Tak já si počkám na ty barevnější :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně by se zase líbila šedivá nebo béžová :). Ale i ta modrá je krásná a text taky, dohromady moc příjemné čtení :)!...
    Neplánuješ je (peříčka), prosím, i jako pohlednice/přáníčka, nebo jako dopisní papír?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gabino, ahoj! :) Na blahopřání mi to přijde smutné... já nevím.
      Pohlednice ani nic jiného jsem neplánovala. Možná zkusím nějakou barevnější verzi na ta blahopřání, ale to bude asi všechno.

      Vymazat
    2. Ahoj ;)... vidíš, mně ta pírka spíš připomínala lehkost, schopnost (po)vznést se, nadhled, nebo tak nějak, neumím to úplně popsat. Ale jak jsi to zmínila, tak tam z toho smutku taky něco je... Každopádně jsou krásná všechna :).

      Vymazat
  3. To poslední, zarámované, je nejkrásnější!!

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  4. Tají se mi dech..modrou moc nemusím...ale toto je úúúúžžžžaaaasssnnnýýý!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Tyhle peříčka jsou o moc (a moc a moc) hezčí než ten trend ve zlatých peříčkových tetovačkách!!! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On vůbec ten trend tetovaček je hodně zvláštní :))).
      A děkujuuuu ;).

      Vymazat