úterý 4. srpna 2015

Maluju, tisknu, vymýšlím

Pořád si něco kreslím, ještě aby ne, že... Když jsem psala tenhle článek, všimla jsem si, že mám myš od počítače omatlanou nějakou bílou barvou. Zřejmě akrylovým inkoustem, tím jsem onehdá u počítače malovala modrému lednímu medvědovi srst. Vypadá to dekorativně. Ta myš.

Dělání blahopřání se ukázalo jako dobrá volba. Je to praktické a potěší to. Ačkoliv je moje inkoustová tiskárna primárně dělaná na svoje vlastní papíry, zkousne, i když s menšími úpravami, i neznačkový materiál.

Mimochodem, krásný článek o tom, co všechno v dnešní době potřebuje výtvarník na volné noze, sepsala moje oblíbená ilustrátorka Lisa Congdon, protože už jí nebavilo odpovídat pořád na ty stejné dotazy. Článek najdete tu http://lisacongdon.com/blog/2015/07/tools-i-use-love/ a já se s jejími nástroji plně ztotožňuju, v podstatě jedu v tom samém. Musím říct, že inkoustové tiskárny EPSON jsou uplný poklad. A jak jsem si všimla, používají je napříč světem všichni, kdo prodávají svoje reprodukované ilustrace a chtějí, aby to vypadalo co nejlépe. Kvalitní Epsonka to totiž dokáže vytisknout tak, že necvičené oko bude chvíli přemýšlet, jestli to není náhodou originální ilustrace. Tedy v případě, že použijete správný Epson papír. U papírů používaných na blahopřání už to poznat jde, ale pořád je to, myslím, pěkné.

Co nového se mi urodilo v hlavě...

...kytky, medvědi a koně. To jsem celá já.

Houpací koník byl na přání pro jednu malou slečnu, co miluje koníky. Říkala jsem si, že to možná osloví víc lidí a tak jsem ho dala do prodeje a uvidíme.

Medvěd byl takový můj malý medvědí pokus. Pokus, co to udělá, když se budu snažit namalovat medvěda. Myslím, že medvěd vyšel a budu v nich pokračovat. Tenhle je tak trochu se zoufalým výrazem. Možná se s někým musí nedobrovolně podělit o med. Kdo ví...

Tohle je přesně případ, kdy moje tiskárna nebyla zcela spokojená s nabízeným papírem. Inu, zatím co medvěd na archivním Epson papíru sedí na mechově zelené trávě, ten z blahopřání zasedl do kaluže... I to se může stát, ale pořád to vnímám jako celkem přijatelné, ne-li dokonce vtipné. 

Vlčí máky. Za svojí krátkou existenci už jsem tiskla tyhle květy docela hojně. Vypadá to, že vlčí máky frčí.

A jako blahopřání taky potěšily leckoho. Možná by to chtělo víc květinových motivů.

A další houpací koník. Má trochu vyděšený výraz...
No a pan medvěd č. 2, vždyť říkám, že jsem si je oblíbila... Předminulý víkend jsem zahájila oficiální éru putovních skicáků. Už si nebudu kreslit na kdejaký nalezený papír, ale nosím si pěkně skicákovou knížečku a tam si kreslím. A zpětně si to prohlížím a hrozně mě to baví.



Všechny ilustrace a blahopřání, kromě ledního medvěda, najdete na mém ofiko e-shopu.


16 komentářů:

  1. Moc se mi líbí vyděšený výraz koníka. Je ohromně vtipné, že je houpací a bojí se zhoupnout (jakože můj příběh)! :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne teda obecně hrozně baví dávat těm zvířatům nějaký nečekaný výraz... Prvoplánově rozesmátá zvířátka z dětských knížek mě nudí, ale třeba v Medvídkovi pú, tam maj hodně vtipný ksichtíky :))).
      Houpací koník, co se bojí zhoupnout, to je hodně dobré :D.

      Vymazat
  2. Můžu jen potvrdit, inkoustový tisk Epsonem je nejkvalitnější. Tisknu na profi mašině u tiskařů a Epson je to prostě pecka. A nejvíc se mi líbí lední medvěd se zmrzkou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lední medvěd je můj velký oblíbenec :).

      Vymazat
  3. Skicak treba! Len niekedy je tazke zohnat dobry. Na smichove vlani zrusili obchodik, kde mali dobry vyber. Moj muz nosi stale nejaky skicak a vytahuje pri kazdej vhodnej prilezitosti, napr.kreslil aj v metre alebo pri cakani na bus.
    Obrazky su fajn, pacia sa mi koniky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skicáky jsou velká věda! Já mám teď jakýsi německý, gramáž 300, ale neumí moc hezky pracovat s akvarelem, jsem trochu zklamaná. Na druhou stranu, baví mě formát a tloušťka. Vydrží mi na dlouho.
      Ráda bych skucovala lidi, ale jsem na to hrozně pomalá :).

      Vymazat
  4. Vlčí máky jsou opravdu peckovní.. Potřebovala bych, aby měl někdo narozeniny jen :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nebudeš mít teď někdy svátek nebo narozky, že bych ti je poslala? :D

      Vymazat
  5. Kéž bych měla alespoň z půlky takový talent :-) Paráda, moc se mi to líbí! Já se jdu vrátit k omalovánkám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omalovánky jsou skvělé na trénink! Pak už to jde samo :)

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Ty Tvé blahopřání já prostě žeru! A asi je začnu legálně sbírat nebo co :-)
    Už jich mám několik a pořád se nějak nemůžu odhodlat začít je někomu posílat, protože je tak strašně chci mít doma pro sebe a nikomu je nedat:-)) Nejspíš je budu muset začít brát vždycky rovnou po dvou ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi hi, sběratelka blahopřání :). To mě moc těší, že se Ti líbí! Děkuju :).
      Ve čtvrtek se chystáme na ty grilované makrely. Doufám, že budou :).

      Vymazat
    2. Tak super! Ať vám chutnají! :-) Jen pozor - oni grilují od dvou a fakt tam na ně chodí dost lidí, i z lázní a tak, takže třeba v sedm večer už většinou nejsou ... není to tak, že by je grilovali až do noci, ideální je přijít tak ve tři, čtyři odpoledne ...

      Vymazat
    3. Dobré vědět! Díky, pojedeme včas, ať nám to lázeňáci nesežerou :D

      Vymazat
    4. :D
      No vážně - jak jsou asi vyhladovělí z těch lázeňských diet, tak jsou jako kobylky :-)))

      Vymazat