čtvrtek 16. července 2015

Afrika v nás

Tuhle africkou látku jsem minulý rok dostala s tím, že pro ni není využití a že já třeba budu vědět.
No a vskutku! Já ráda zpracovávám zajímavé látky a tahle ručně tištěná, dovezená v osmdesátých letech z Ghany, mě opravdu okouzlila.

Tradiční africké látky se zpravidla barví ručně a pak se dekorují pomocí ručního sítotisku, což z nich dělá jedinečnou záležitost. A to je přesně to, na co já slyším.

Udělala jsem si z ní pro sebe velkou letní tašku a když jsem ji postla na facebook, téměř obratem se mi ozvala slečna, možná paní, že by takovou tašku chtěla taky. Napsala rozměry a poptala se, jestli bych ji vršek nezajistila zipem nebo aspoň knoflíčkem.

Já, jak jsem v mnoha věcech rychlá, tak na šití si dávám extra čas a zip, tam jsem se teda ještě nedostala. Nejspíš to není nic složitýho, ale pro mě ten čas ještě nepřišel, navíc, není mým cílem dělat supr trupr tašky s kapsičkami a zipy a vším tím okolo, na to tu jsou jiné, šikovnější, persony (ahoj, Roso!). Pro mě je spíš prioritou nějak zpracovat zajímavý materiál.

No ale knoflíček, to zas jako proč ne...





Příště už bych to teda udělala krapet jinak, ale tenhle způsob je také funkční. Knoflíkovou dírku jsem radši obšila ručně, protože než bych přišla na to, jak dát do stroje dírkovou patku, tak to mám třikrát obšité jehlou a bavlnkou.

Celou jsem ji vyztužila, což bylo poprvé a musím uznat, že kromě estetické roviny, se mi líbí i to, že se vyztužená taška mnohem líp fotí. Překvapivě.

P.S. Pořád myslím na kolekci vlastních látek. Prakticky téměř neustále. Mám nového dodavatele, ale nemám návrhy. Chce to hodně moc klidu a času. Tak třeba někdy...

14 komentářů:

  1. A až jednou budou ty látky (a já vím, že budou), tak to se neudržím a koupím je všechny! :) Taška je moc krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budou, určitě budou! Já už toho mám tolik v hlavě, že bych to potřebovala vyhodit ven, na papír. Doufám, že v srpnu, protože ten si udělám striktně bez zakázek! :)

      Vymazat
  2. Taška se moc povedla!!! A ohledně zručnosti v šití zipů apod. - doporučuju aspoň jedno číslo časopisu Trendy šití (www.trendysiti.cz) - já se na tom naučila a dodnes čerpám!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. to je jedním slovem nádhera :-) !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, na živo vypadá ještě líp :)

      Vymazat
  4. Mě dost fascinuje ta váza na poslední fotce, tu chcu taky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta váza je super! To jsem takhle v brusičské dílně na střední zmerčila nějaký kus skla (tu vázu), co se tam válel na okně, optala jsem se dílenského, zda-li si ji můžu vzít a pak ji donesla kamarádce do oddělení malování skla a poprosila ji, aby mi na ní něco nakreslila. A ona to udělala :).
      Ještě mám z dílny pár krásných kousků. Vždycky se tam toho válely mraky a dodnes válí, jak jsem se přesvědčila při nedávné cestě do Kamenického Šenova. :)

      Vymazat
  5. Je úžasná! Ale já se nejvíc těším na tu kolekci látek, protože ananasový šaty jsou teď v létě prostě pecka. A každej se ptá odkud mám látku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To fakt? No tak to mě hodně moc těší!
      Doufám, že už si brzy udělám čas na Tvoje cestopisy. Byla jsem tento týden dost nemožná... :)

      Vymazat
  6. Nielen látky...ale aj kuchynský úžitkový textil by bodol, alebo posteľné prádlo....a mám ešte niečo vymyslieť? Si šikovná grafička, tak nech sa darí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, já myslím, že mám velkou výhodu v tom, že dokážu výtvarno propojit s postprodukcí na počítači, takže se na to opravdu těším a ráda bych to zrealizovala.
      Akorát si nejsem jistá, jestli bych užitkový textil dokázala hezky ušít.

      Vymazat