pondělí 1. června 2015

Střepiny

Svět se mi teď tak trochu smrsknul. Blog jde trochu stranou. Vlastně, spousta věcí jde teď stranou. Ale blog obzvlášť a vlastně mi to je líto, protože čtenost tak krásně stoupala a bylo to jako droga a s každým mudrovacím článkem byla vyšší a vyšší (mudrovací články jsou obzvášť oblíbené, ani nevím proč). Jenže jsem dosáhla jistého milníku, který je pro mne prioritou.

Svět se mi teď tak trochu smrsknul, protože jsem dostala svojí první zakázku na ilustrace.

Na opravdové ilustrace, do opravdové knížky. Do doplňkové učebnice pro cizince, co se učí česky. Víc podle smlouvy prozradit nemůžu, obrázky publikovat nesmím. Jen vám to chci napsat, protože jste tu leckdo se mnou byl od začátku. Za dva roky usilovné práce se mi podařil první krok do ilustrátorské reality. Jsem nováček. Psala jsem to i vydavatelství, které si mne samo našlo a oslovilo. Všechno jsme si napsali na rovinu. Jsou na mne moc milí a já se snažím ze sebe dostat maximum.

Víte, že kreslím i "svoje" věci, realizuju nápady, obzvlášť ty, které mne přepadly během mojí zimní cesty. Nechci vyjít ze cviku a někdy mě už uplně brní prsty. Legrační, že?

A stroj šije. Dotahuju resty, co na mne číhaly už od března. Standardní plátěné tašky ze slovenského plátna, které se tu objevily minulý rok snad stokrát. Nechci laskavé čtenáře unavovat stále stejnými věcmi. Šiju a odesílám. Plátno už není. Jen to tlusté, které mi rozbilo stroj. Toho mám habakuk. Jen vymyslet, co s ním. Nebo, kdybyste někdo chtěl, je k mání...

Pořád si říkám, že až odešlu ty ilustrace, bude času dost na nové věci, na další nápady. To je teď moje meta. Až potom.

Plus to cvičení. V sobotu jsem uběhla 6 km a v týdnu přidala ke cvičení s trenérkou i pilates. Už jen to plavání a jógu někam vmáčknout a budu mít svůj oblíbený pětiboj pohromadě.

Děje se toho vlastně hodně. Ale pro blog to moc není. Nejde to. Není to můj deníček. Deníček on-line, to by byl pěknej mazec... 

Tak vás moc zdravím. Alespoň. Budu psát, pokud události půjde nějak rozumně zformulovat.
Děkuju! Facebook je pořád hodně aktivní, rozhodně se nikam nestahuju.

P.S. Posílám jednu noční, teplickou...










24 komentářů:

  1. tak to je super! gratuluju a moc ti to přeju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkuju moc! Už měsíc se z toho raduju, ale muselo to jít ven :).

      Vymazat
  2. Bezva! Učím cizince česky a v učebnicích mi chybí jednoduché a přitom výstižné a srozumitelné obrázky, které by se daly použít samostatně bez textu k dalším úkolům a hrám. Takže pro sebe doufám, že netvoříš jen ilustrativní obrázky ve stylu rodiny Prokopových ze staré učebnice AJ, které se bez textu nedají dál použít. :-))
    A gratuluju, chápu, jaká meta byla zdolána a přeju ti to!

    OdpovědětVymazat
  3. Super! Gratuluju a těším se na výsledek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Marki, gratuluji. Moc ti to přeji a moc mě to těší.

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou samé pozitivní zprávy! Posíláme pozdrav z Brna a hodně můzí energie posíláme :-)
    Auka

    OdpovědětVymazat
  6. To vůbec, ale vůbec nevadí..občas je potřeba se věnovat i jiným věcem a my čtenáři ti nikam neutečem, fakt ;)

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý, Markét! Gratuluju a přeju, ať se práce daří a další zakázky se jen hrnou ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Obrovská gratulace!!!
    Ať Ti to jde pěkně od ruky a hodně radosti při tvoření!

    OdpovědětVymazat
  9. Všem vám moc děkuju za podporu! <3 <3 <3

    OdpovědětVymazat
  10. Myyno, go girl go!! :-) Moc ti to přeju!!! Meta zasloužená!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Taky moc gratuluju, to je paráda :)! A chápu, chápu :).

    OdpovědětVymazat
  12. Úplne chápem Marki, píšeš mi z duše a veľká gratulácia, určite to bude pecka, tvoje ilustrácie a grafiky sú krásne o tom niet pochýb. Držím palce!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Věrni zůstaneme! To neva, že není příspěvek každý den, o to víc mě potěší, když tu nějaký nový vykoukne. A gratuluju k velikému úspěchu!

    OdpovědětVymazat
  14. Ještě jednou strašně moc děkuju za vaši podporu! Jste prima parťáci :)

    OdpovědětVymazat
  15. Jééé tak s takovými ilustracemi to bude určitě krásná učebnice!

    OdpovědětVymazat
  16. wow, to je úžasný!! Gratuluju!! :)

    OdpovědětVymazat
  17. Týjo, to je skvělé! K zakázce gratuluju! :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Holky zlaté, děkuju vám všem za podporu! <3

    OdpovědětVymazat