pondělí 11. května 2015

Vodové voskovky Lyra

Vodové voskovky pro mne byly naprostá neznámá a chvíli jsem práci s nimi odkládala, protože jsem byla nejistá, jestli jsou pro mne to pravé. Uhel a voskovky nikdy nebyly moje parketa, vždycky jsem od toho byla špinavá až za ušima a výsledek jsem si pokaždé záhadně rozmázla svojí šikovnou levačkou.

Jak už to tak bývá, nedůvěru vystřídalo nadšení.

Pocitově mi práce s nimi připomíná něco na pomezí grafiky a akvarelu. Něžná vosková čára, jakoby pastelková, se může postupně rozpíjet a nabýt tak podoby zcela akvarelové.
Barvy se do sebe dají vpíjet, vrstvit, po zaschnutí rozmyté kresby můžete na rozpitý povrch přidat další vrstvu nerozpitou. Prostě krásná a kreativní práce.

Produkt jsem opět dostala k recenzování od pana Kučery, který provozuje velkoobchod (ale i maloobchod) Artuš, kde můžete nakoupit výtvarné potřeby. Přesný název voskovek je Lyra Aquacolor Hi-Quality a jsou od německého výrobce Lyra.




Moje postřehy v plusové a mínusové škále...

+ Krásné odstíny.

+ Nechybí bílá.

+ Dají se rozmývat postupně, není potřeba pracovat rychle.

+ Můžete vrstvit rozmytou kresbu a nerozmytou.

+ Černý odstín společně s vodou vytváří "uhlový" efekt.

+ Hezké balení do kovové krabičky.


V poslední době mě hodně baví staré papírové sáčky a balicí papíry použít před vyhozením ještě na malování.


- Křehkost. Vlastnost společná s klasickými voskovkami.

- Špiní. Pokud ale budete šikovnější než já a konec voskovky si neopřete o dlaň, tak se neušpiníte vůbec. Povrch je totiž potažený papírovou etiketou.

Vytvořila jsem s nimi tohle a určitě to není poslední věc, kterou s vodovými voskovkami kreslím.










Vodové fixy Lyra můžete objednávat, a to i po jednom balení, přímo u pana Kučery přes jeho webové stránky a nebo emailem artuskrom@volny.cz.

4 komentáře:

  1. Tak ty voskovky vypadají parádně!!! Díky za tip.... :)
    Krásný den...Kat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc hezky sr s nima pracuje! Doporučuju :).
      Měj se krásně!

      Vymazat
  2. Ty jo, rozmývatelné voskovky?? To jsou věci... O.o

    OdpovědětVymazat