pátek 15. května 2015

Město a jeho svět, Villa Pellé

Původně jsem neměla v plánu to blogově zdokumentovat, ale nakonec tak činím, byť jen s telefonními fotkami nevalné kvality. Protože ten dům, ta organizace, to místo i ta výstava si to zaslouží.

Villa Pellé je v Pelléově ulici, v Bubenči, mezi ambasádami a já ji za boha nemohla najít, neboť jsem šla zdola od Puškinova náměstí, kde mě každý čtvrtek ráno mučí moje nejmilejší trenérka Iva. Když půjdete vrchem od Hradčanské, tak tam jste hned a hned to uvidíte, prostě to neminete. Několikrát jsem prošla tu ulici plnou ambasád a když jsem tam šla potřetí, byla jsem si jistá, že už mne doopravdy musí zastřelit, protože všichni ti ochranáři před zabedněnými ambasádami bedlivě sledovali každý můj krok. A ještě k tomu jsem pořád něco dělala s mobilem (to jsem si psala s Mitnik, kde že to je a ona mi pomáhala) a pak mi docvaklo, že můžu pokračovat přes křižovatku, že ta ulice má pokračování i za ní, takže všechno dobře dopadlo a já stanula před tou honosnou vilou nezastřelená a byla první návštěvník.

Otevírají v 10.00.



Výstava Městosvět je určená především dětem, je o dětské ilustraci, můžete si tam s dětmi číst, koukat se na projekci večerníčků, můžete tam kreslit a dokonce se vaše dítko může zúčastnit soutěže o nejkrásnější knižní obálku a když tak učiní a něco nakreslí, bude tam jeho dílo vystaveno.

Já tam byla uplně sama, paní ze spodního knihkupectví a zároveň průvodkyně mi všechno hrozně mile vysvětlila, pustila mi večerníčky, protože říkala, že minimálně ten jeden, o létajícím pánovi, rozhodně musím vidět, že je výborný. A měla pravdu. Bylo to krásný a poučný.







Villa Pellé má k téhle výstavě, trvající do 19. 6. 2015, i doprovodný program a je hodně zajímavý, nechybí povídání s ilustrátory a nakladateli, křest knížky a nebo kreslírna s ilustrátorkou Anastasií Stročkovou (28. 5.).

Mimo to si můžete prohlédnout originály ilustrací k některým knížkám. Nedostižný Miroslav Šašek samozřejmě nechybí, ale najdete tam i originály Alžběty Skálové ke knize Marseille, Petra Nikla k Divňákům z Ňjůjorku a nebo i kolážové (!) ilustrace od Michaely Kukovičové k baobabí knížce To je Praha. Pro mne to bylo naprosto fascinující, protože ilustrace v knize nebude nikdy tak živá, jako její originální verze, kde můžete špiónsky sledovat každou pomocnou linku tužkou, každou korekci, každý tvar nad i pod. Kdyby mě někdo sledoval, bude si klepat na čelo. Svůj nemalý nos jsem měla přilepený ke krycímu sklu obrázků, šilhala na ty detaily a zkoumala všechno, co se dalo.

Takže za mne palec nahoru, běžte tam, užijte si to a možná se tam ještě potkáme.


A pozor na kanály!

Detaily ilustrací Evy Šedivé.

Nanako Ishida



A až půjdete na Hradčanskou přes koleje zpátky, rozhlédněte se, je to tam krásně nevelkoměstské. A vzhledem k tomu, že pořád hrozí, že tenhle kus Prahy brzy zastaví něčím novým, jen co spadnou ty historické vily, o které se záměrně nikdo nestará, protože se nutně potřebuje, aby spadly a pozemky se mohly draze prodat, tak si ten pohled užijte a vryjte si ho do paměti.



7 komentářů:

  1. Tak to vám v Praze teda fakticky závidíme, šly bychom s Eli hned!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co nějaký víkend? Výstava trvá ještě měsíc :)

      Vymazat
    2. No jo, teď na to koukám! :-) Tomu říkám výzva, musím popřemýšlet, jak by to šlo případně organizačně zvládnout, nadcházející víkendy máme docela našlapané, ale zkusím něco vymyslet, výstava mě fakt láká...

      Vymazat
    3. No vidíš to! To by byl krásný výlet... ;)

      Vymazat