čtvrtek 30. dubna 2015

Zpátky doma

Vystěhováno. Klíče vráceny.

Mosty spáleny.

Jsem zpátky doma, tralali lalala. Jenže obklopená krabicema z ateliéru, který jsem v sobotu v zoufalství roztřídila a dala na ně štítky. V zájmu zachování zdravého rozumu potřebuju aspoň zdánlivý pořádek. Spousta toho letěla do koše. Už vidím sousedku, jak mi zase před barákem říká, že někdo vyhodil uplně dobrý rámečky Ikea do kontajneru. Jako onehdá, když jsem vyhazovala prastaré plechové talíře s vánočními motivy. Budu se tvářit, že o tom nic nevím.

A ty rámečky stejně nebyly uplně dobrý. Byly poškrábaný.

Moje pracovna, která se stala pracovnou, ateliérem a dílnou na úkor obýváku čítá zatím tři stoly. Až přesuneme poslední obývákovou relikvii, otoman, do nového čtenářského koutu, přibude další stůl. Stůl číslo čtyři. Jeden mám na kreslení a je obklopený štetci a barvami. Na druhém mám počítač, tablet a skener. Třetí nese grafický lis a čeká na šicí stroj, který se třeba jednou vrátí z prázdnin ze servisu Singer. A čtvrtý bude na sítotisk.

Blázinec? Jenom trochu.

Naplánovala jsem bezva úpravy našeho obýváku aka mého ateliéru. Jen je někdo musí přijít udělat. Police sem, police tam, tu úložný prostor a tady nějaké rolety, co to všechno zakryjí. Přesně tak, jak jsem to viděla v katalogu Ikea. Hlavně všechno hodně bílé. Aby mi to nežralo světlo. Zatím to u nás ale vypadá jako v tom americkém pořadu o lidech, co neumí nic vyhodit. Krabice až po strop. A uprostřed místnosti sušák s prádlem, jako pomník. Moc pěkné.

Zásoba vína je dostatečná, nějak to přežiju.

Minulý pátek večer jsem se rozbrečela. To když jsme doma složili poslední krabice a já překračovala tu spoušť a nikde nebylo místo. No, nepomohla jsem si, ale jak jsem viděla rozmazaně, vypadalo všechno okolo o moc lépe. V sobotu půlka věcí letěla do kontíku a večer už se dalo procházet bytem naprosto důstojně. V zájmu zachování bezproblémového průtoku energie jsem darovala přes facebook knihovnu, která nesloužila jako knihovna, ale jako úložiště všeho možného a já ji nikdy neměla ráda. Přišel (!) si pro ní mladý pár a to dvoumetrové monstrum odnesl s poznámkou, že nesehnali auto a tak ji ponesou pěšky. Asi se za něco trestají.

Ta knihovna nebyla naše.

Patřila k našemu pronajatému bytu, zbyla po předešlém nájemníkovi a bůhví po jakém nájemníkovi předtím. Bylo na čase se jí zbavit. Další věc, která se stala na obtíž, byla televize. Ne, že bychom se na ní nedívali. Docela mi teď po večerech chybí moje oblíbené sitcomy. Ne, že bych si je nemohla pustit na počítači...

Když bude nejhůř, bohnickou psychiatrickou léčebnu nemám daleko. Jen jsem ještě nezjistila, jestli tam maj ten internet.

Protože přece píšu blog.



20 komentářů:

  1. Mam v zivej pamati, ako to vyzeralo u nas ked som zlikvidovala predajnu... Nastastie sa mi podarilo hned predak skoro vsetok nabytok, ale tych krabic s vecami bolo neurekom. Tiez sa nedalo dostojne existovat v nasom celkom velkom stvorizbaku... Nastastie vsetko je uz minulost... A neboj, ak by bolo najhorsie, jednu suprovu mladu psychiatricku poznam... A pracuje v lecebne... Nie v bohnicich, ale ved v takom stave ti to snad nebude vadit.. A internetu je to jedno, ci?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nábytku jsem se zbavila hned. Něco si nechala Jana, která tam zůstala, něco jsem rozdala. Naštěstí. Ani by to nebylo kam dát.
      Nějakou psychiatričku je dobré znát, když je nejhůř... To je pravda :). A s tím internetem si nejsem jistá, ale možná by mi fakt nevadilo, že tam není :).

      Vymazat
  2. Tak s rámečky IKEA jsi mě pobavila, já je taky ty poškrábaný vyhazuju, akorát se u popelnic nikdy neohřejí, obratem si je někdo odnáší :-) Na zbytek přeju ať si vše najde své místo :-) Já zrovna všera dostala klíče od takového mini pidi skládečku, kam jsem vzorně narovnala polštáře a další propriety a tím to totálně zaplnila, ale konečně tak vyčistila skříně a ložnici, kde se pravidelně válí krabice s fotkama, rámy apod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rámečky Ikea jsem vyměnila za ty z Bauhausu. Nebetyčný rozdíl kvality! :)
      Skládeček Ti teď opravdu upřímně závidím :D.

      Vymazat
  3. Moc ti fandím!!!já se předevčírem celý den zabývala špajzem aka ateliérem. bylo to hrůzostrašný, i když byl tom(a děti) doma. Ale stálo to za ten byt vzhůru nohama!mám to! tak pac a držím palce:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, díky! Já si pamatuju tu fotku, co jsi nedávno dávala na blog, jak to vypadalo v tvém ateliérku... A tys to vyklidila? Jsi statečná! Fandím a ať se ti v něm dobře kreslí! :)

      Vymazat
    2. NO NA KRESLENÍ V NĚM TO MOC NENÍ. zavírám se tam akorát v létě, když je horko. Teď je tam pěkná kosa! a stejně děti mě tak tahají za "sukně", že ke kreslení vyloženě se dostanu když spí, nebo jsou pryč:)a to se lépe kreslí v kuchyni. tedy ve zrušené jídelně:)
      no jsem zvědavá, jaké to u tebe v obýváku bude!těšim na inspiraci!(jo ještě kreslím často na koleně s dětma:)

      Vymazat
    3. No, ať už kreslíš na koleně nebo v kuchyni, tak kreslíš super! ;)

      Vymazat
  4. Zlato moje! Je to dobry! A bude to lepsi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dobrý! Jasná věc! Jenom ten mezičas je potřeba nějak příjemně překlenout :). Třeba výšivkou.

      Vymazat
  5. Sílu posílám a velkou pusu a objetí! Jsi statečná holka! :-* <3

    OdpovědětVymazat
  6. Ať se Ti v téhle další životní etapě hodně daří a dobře tvoří, Markét! Držím pěsti!
    Přeju spoustu energie, krásných nápadů, elánu, nadšení a radosti z práce!
    A už teď jsem celá natěšená, čím nás zase překvapíš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, snad ještě něčím překvapím, hi hi :). Děkuju!

      Vymazat
  7. U vás je krásne aj s krabicami!!! Prajem veľa tvorivej energie v domácom ateliéri Markét!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo, Saši, kdybys to tu viděla, všechno je jinak, než když jste tu byli :). Měli byste zase někdy přijet ;).

      Vymazat
  8. Držím pěsti, ať se staronově doma dobře tvoří a nápady přicházejí jeden za druhým!
    A buď v klidu, já doma pracovnu nemám a stejně jsem zavalena věcma, které nemám kam dát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kláro, díky! Já si dám doma další pětiletku a pak to zas zkusím někde venku :D.

      Vymazat
  9. Nádherné dobře popsané krabice. Jsou na popisky použité washi pásky?
    Mě teď s ohledem na stěhování také čeká probírání věcí (část už mám naštěstí přebranou).
    Tyhle úklidy jsou sice náročnější, ale stojí za to. Dají se pryč věci, které už v životě člověka nemají místo, a uvolní se tím místo pro to nové a dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, první washi páska, která byla po ruce, to schytala :).
      Tak přeju hodně sil a úspěšné přestěhování!

      Vymazat