pondělí 27. dubna 2015

Zmatený výlet do Brna

Místenky jsme měly koupené dlouho dopředu, plán byl jasný. Všechno se ale začalo hroutit už ve chvíli, kdy jsem v 7.35 stepovala s jízdenkama v ruce před špatným vlakem a Rosa Mitnik mi telefonovala s dotazem: "No, kde jsi???", stojíc před správným vlakem, ale bez jízdenek.

Odjezd 7.42 hod.

A tak začal náš zmatený výlet do Brna...

Vlak jsem nakonec stihla, čímž RM dostala svojí porci jízdenky a mohly jsme vyrazit. V kupéčku jsme mezi řečí uznaly, že by bylo fajn dát si nějaký teplý nápoj a zbytek jízdy jsme strávily v družném rozhovoru v jídelním voze. Ovšem, když jsem si přišla před Brnem zpátky do kupé pro odložené věci (zatím, co Rosa poňoukala číšníka k rychlejšímu vyřízení platby), zjistila jsem, že z těch tří odložených věcí, jsou jen dvě (ovocná svačina+šála) a že jsem přišla o deštník. 

Prostě někdo z kupéčka odešel i s mým deštníkem. Jen tak. Hlava mi to nebere doteď, tak se tomu asi zasmějeme a pokračujeme dál...

V plánu byla Moravská galerie, Dům umění, Jurkovičova vila a pár bister, o kterých se zrovna v Brně mluví. Pochopitelně jsme začaly bistrem, bylo potřeba doplnit tekutiny a taky se sejít s Janou - Žanou.

A u těch bister až do konce našeho výletu taky zůstalo. 

A kdyby nebylo Rosiny sestry (Rosa junior, řekněme), tak bychom zřejmě ani na ten Petrov nedošly a skončily v dalším bistru po cestě na nádraží. Pardon, na nádr.


A jsme komplet, MMŽ (škoda, že nejsem Dyyna, mohlo to být MDŽ). A z hlavy mi trčí... nevim co. Prý hodiny. Já říkám, že to hodiny nejsou...

Ale popořadě.

Nejdřív jsme navštívily malou sympatickou kavárnu Tungsram (pracovní název Tajtrlík, protože to pořád nedokážu dost dobře vyslovit) a tam z počátku způsobně popíjely nealko, což mě ale přestalo brzy bavit a dobře jsem udělala, protože tamní růžové víno je dobré i dopoledne, bez ohledu na hodinu.

Café Tungsram a velká očekávání...



Mezi vyprávěnkami jsme pak chtěly přejít do bistra Soul na oběd, ale Soul je v neděli zavřený a tak nás Žana nasměrovala do MFG bistra, kde se mi podařilo rozbít sklenici na víno od pana architekta Pelcla, který mi shodou okolností večer předtím otevíral vchodové dveře ve Veverkově na Letné, protože jsem neměla klíč a nutně potřebovala dovyklidit ateliér.

Pardon, pane architekte.

Takže jsem rozbila tu sklenici a nejspíš za to může ten mladík, který v MFG (pracovní název Bflmpsvz) pracoval, a když jsem se ho tázala na něco sladkého po O, odpověděl, že nic sladkého nemají, ale že se zrovna chystá upéct jablečný koláč.
Načež jsem koketně opáčila, jestli bych si ho nemohla vzít domů. Ne ten koláč, ale toho týpka, co ty koláče peče a řekněte sami, no nenapadlo by vás to taky??? Chlap, co peče koláče!

Pojď se mnou domů a peč!

Jenže hoch byl mlád a tak dost neurvale, ačkoliv velmi slušně, odpověděl, že takových nabídek už dostal spoustu. Čímž si to u mě rozlil a já jsem mu na oplátku rozlila po stole to víno a navrch, ač nerada, rozbila tu sklenici.

Tím to ale neskončilo.

Když jsme jedna podruhé obhlédly opravdu pěkné záchodky podniku Bflmpsvz aka MFG, šly jsme platit a tak jsme si všimly pecnu pořádného poctivého chleba, který se právě chladil na okně naproti kase.
A jelikož nám to leželo v hlavě, optaly jsme se, zda i ten chleba peče on sám?

"Jo, peču. Jak by se sem asi jinak dostal?"
....
"Tak třeba.... z pekárny...?"
....

Zachránil to pak už jen krajíc, který Rosa dostala zdarma na cestu.

MFG bistro

Rosa Mitnik copyright


Byly zhruba dvě hodiny odpoledne a před námi leželo rozhodnutí, zda navštívit momentálně nejvíc vyhypovaný podnik SKØG a nebo Dům umění.

No, hádejte, co to vyhrálo.

SKØG a všichni jeho lumbersexuálové.

Hezký podnik. Severský. Minimalistický. Vpravdě skoro až pražský. Marně přemýšlím, zda něco podobného v Praze máme... Což o to, ty potetované týpky s plnovousy, ty bychom tu (kolikrát bohužel) měli, ale jinak můžu říct, že do ničeho podobnýho, s podobnýma cenama, jsem v Praze nevlezla. Momentálně nejvíc "in" bistro v Brně je tak cool, že ani pověstná blogerka se zrcadlovkou nechyběla a fotila si celé bistro a na požádání i personál. No, jak říkám, uplně jak doma v Praze.

To už jsme, naštěstí, měly po boku Rosu juniorku a ta nás alespoň na poslední dvě hodiny před odjezdem vytáhla na procházku po Petrově. Naštěstí. Protože Chardonnay ve SKØGu vážně není špatné.






A tak jsme vykráčely na Petrov, k jeho skvostné katedrále, vyhopkaly nahoru na věž, lekly se odbíjení přímo za našimi hlavami tak mocně, až jsme málem vypadly z ochozu, pak jsme zase sešly dolů, zhlédly poměrně komickou scénku v přilehlém parčíku, kde se konala jakási klobouková sešlost, Rosa napsala způsobně na schodech ke kostelu pár pohlednic rodině (které jsme dokonce i poslaly) a jelo se domů.







A kontrolní otázka na konec... Vidíte to stejně jako já? Já teda jednoznačně...




P.S. A příště si teda dáme asi ty galerie...

22 komentářů:

  1. Brno je zlatá loď...Tungsram to je moje srdcovka ještě z vysokoškolských dob...miluju tu původní dlažbu a taky bar z 8mm filmů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě byla na Kapucínském náměstí jenom ta pofidérní Tropicana. Časy se mění, bohudík... :D

      Vymazat
  2. Pěkná reportáž. :-)
    PS: Takového jednoho týpka mám doma. :-) A narozdíl ode mne upekl už i věnečky a chleba peče také jen on. :-)
    PSS: Děkuji za dárek, který je stejně krásný jako i plakát s ptáky a přání s papouškem. Takže mám krásné a stále ještě slunečné ráno. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, pravidelné zákaznice se musí hýčkat :).
      Muži v kuchyni jsou sexy! ;)

      Vymazat
  3. O víkendu za mnou do Brna přijely také dvě kamarádky z Prahy... obě tu sice studovaly, ale tolik chvály na své město jsem už dlouho neslyšela :)
    Příště můžete krom galerií navštívit i další kavárny od architekta/grafika Martina Hrdiny (ano, víno Hrdina je jedna rodina). Je to taková příjemná kavárensko-interiérová poznávačka... Tungsram, Alfa, Morgal, Atlas, Franz, Humpty Dumpty a možná bude do té doby hotovo i café Pilát, hned naproti Tungsramu. V Brně je stále co objevovat :)
    Dagmar

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tipy! Spíš to vypadá, že se zase do žádný galerie nedostanem :D

      Vymazat
  4. Pěkně jste si to užily, holky ;) Asi si taky do Brna vyrazím ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyraž a pozdravuj! A hlavně si nepopleť vlak :D

      Vymazat
  5. Koukám, že jste si to parádně užily! :)
    A tour po Hrdinových kavárnách taky doporočuju! Já mám ještě moc ráda Podnebí, mají krásnou zahrádku hned pod Špilberkem, jen obsluha tu občas malinko pokulhává...:) Ale galerie jsou taky super! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevim, jestli tomu rozumim správně, ale ten pan Hrdina, to je jako majitel většiny kaváren v Brně nebo co? :)

      Vymazat
    2. Ne majitel, ale autor interiéru a vlastně i grafického zpracování... já říkám, že tu má na ty kavárny už takový svůj "monopol" :)
      Dagmar

      Vymazat
    3. Aha, ahaaaa, to je zajímavý a dost neobvyklý... :)

      Vymazat
    4. Přesně, jak píše Dagmar :) a tady jsou všechny pěkně pohromadě: http://www.hrdina.tv/cz/humpty-dumpty

      Vymazat
    5. Kluk je šikovnej, reklamy zadarmo jsme mu tady nadělaly dost a dost a teď šup, jdeme dělat něco pořádnýho! Nevim, jak vy, ale já jdu malovat. :)

      Vymazat
  6. Tour po barech je taky kultura, ne? ;-) Díky za tipy, Brno mám taky dlouho na seznamu. A pobavilo :-)
    PS: takového chlapíka mám doma, chleba sice nepeče ale croissanty ke snídani ano ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, to bych do něj vůbec neřekla, že peče :)
      Brno na seznam rozhodně patří!

      Vymazat
  7. Teda vy jste divošky! :-) Tungsram je skvělá volba a ještě mám hodně ráda Morgal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Divošky neeee, to mi jen tak laškovaly a lehce si užily kavárenského života :).

      Vymazat
  8. Tak to je vtipný, já jsem byla přes víkend taky v Brně :-) Ale v neděli v poledne už jsem vyrážela zpátky na sever ...
    Díky za kavárenské tipy, schovám si je na příště, my jsme "trapně" objevily jen Café Placzek na Minoritské :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem! :) A taky jste si to užily, co? :)

      Vymazat
  9. Já se směju jako blázen:) A podobnou kavárnu náhodou v Praze máme, v Holešovicích, zrovna mi o ní minulý týden vyprávěla Bára z HNST.LY, respektive ukazovala fotky, jmenuje se Twenty7.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že by?! Tak to jsem zvědavá na jejich vinný lístek ;)

      Vymazat