úterý 28. dubna 2015

Ze severu

Pár fotek z víkendu na mé rodné hroudě. Teplice a okolí, Osek, Matějovo narozeniny.

Osecký klášter je nádherný, jenom ta nejzajímavější místa zahrady byla ukrytá za plotem. Velká část je v dezolátním stavu, ale zdá se, že se s tím něco dělá. Sever Čech je v tomhle bezútěšný a Krušné hory, celý pás Sudet, skrývá polorozpadlé stavby, na které už všichni dávno zapomněli a nebo s nimi nechtějí mít nic společného.

Proto mám severní Čechy ráda. Je tam ta hrozná sudetská tragédie vtisknutá snad až do jádra Země. Pro mě to má sílu, cítím historii, nejasné osudy, pláč a smutek. Pro rozervaného umělce přímo božské klima. Obzvlášť takhle na jaře.









A Matěj. Naprostý opak těch bohem zapomenutých míst. Svěží mládě. Doufám, že jeho osud je plný slunce a síly.

Vlevo má narozeninový dort, který se mi nevešel do záběru, tak proto ty tanečky.









2 komentáře:

  1. Já si ty severní Čechy pořád ještě dlužím a zase mě to láká o něco víc ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dej si je, budou se ti líbit...Hlavně ta část kolem Moldavy, Mostu a Teplic. Obzvlášť ta Moldava, tak má sílu.

      Vymazat