pátek 10. dubna 2015

Vodové fixy Lyra a soutěž!

Slíbila jsem recenze na nové výtvarné hračky a tady je první z nich.

Moc ráda zkouším nové věci. Moc ráda se nechávám inspirovat.
Když si postne na facebooku Geninne s čím aktuálně pracuje, přiznávám bez obalu, většinou okamžitě žhavím eBay, jestli bych si to čirou náhodou nemohla pořídit taky. A zatím mne, holka zlatá, nikdy nezklamala. (Naposledy tam teda měla hořkou čokoládu, tak tu jsem nechala být, to mne až tak nezaujalo. Jo, kdyby byla mléčná...)

Tentokrát jsem produkt nekupovala, ale dostala jej k otestování od nejmilejšího pana Michala Kučery, který provozuje velkoobchod s výtvarnými potřebami Artuš. Jsou to vodové fixy.



Jde o německého výrobce Lyra, což už samo o sobě zaručuje dobrý standard. Co se výtvarky týče, s Němci a Francouzi většinou nešlápnete vedle. Fixy mám hned dvakrát, Lyra Art Pen Hi-Quality (kovová krabička!) - 10 ks a Lyra Aqua Brush duo Hi-Quality s dvojitým hrotem - 12 ks.




Začnu tou KOVOVOU krabičkou a jejími, z mého pohledu, čtyřmi výraznými pozitivy...

+ Hrot. Tenký a dostatečně tvrdý, takže by vaše ruka měla mít skvělou oporu a zároveň jistotu v tahu.

+ Fixy pomalu zasychají a dají se rozpíjet postupně, což je oproti akvarelovým barvám velká výhoda. Takže si můžete nejdřív udělat kompletní linku a pak teprve v klidu postupovat s mokrým štětcem.

+ Po zaschnutí vody se dají bez problému doplnit kontury bez rozpíjení, pokud si je přejete.

+ Barvy se na sebe po zaschnutí dobře vrství.


Tohle se s nimi dá vytvořit.

Kocourkovi jsem záměrně nechala výraznější konturu. A dosáhla tak nechtěného "zmatlíkovského" efektu, aniž bych, byť jen na pikosekundu, myslela na Děti z Bullerbynu.



Jelen je víc rozpitý. Barvy jsem vrstvila, což je pak lépe vidět na detailu dole.





Negativa? Tak jistě. Já vždycky nějaká najdu, ale nejsou až tak fatální...

- Barvy se do sebe vpíjí s mnohem menší intenzitou než akvarel. Otázka je, jestli to pro někoho nebude spíš pozitivum.

- V sadě po 10 kusech chybí bílá. (Můžete to ale dohonit bílým gelovým perem nebo akrylovou tuší.) Dle dostupné barevné škály na stránkách Artuše lze poměrně směle usuzovat, že ani žádná bílá v téhle řadě neexistuje a nejvíc se jí přibližuje světle šedá.

Pro pořádek bych měla dodat, že s vodovými fixami se nejlíp vyřádíte na papíře s hodně velkou gramáží. Já jsem měla 300g papír se strukturou (na obrázcích je ta struktura vidět) a tuhle gramáž můžu vřele doporučit. Počítejte s tím, že když budete používat obyčejnou čtvrtku, za chvíli se s fixou dostanete skrz, protože papír rozpouští dost výrazně. Což dělá i klasický akvarel.

A teď Lyra Aqua Brush duo Hi-Quality s dvojitým hrotem.



Výrazný rozdíl v kresbě jsem mezi nimi nenašla až na to, že tyhle mají jeden hrot tuhý a tenký a druhý delší, tlustší a měkký, což simuluje tak trochu štětec. A nebo, tak trochu, kaligrafické pero.


Nahoře silný hrot, pod ním druhá strana fixy s tenkým hrotem.
Hodně se mi líbí ten barevný přechodový efekt, který dělá sytější odstín při větším tlaku na měkký hrot fixy.



Jak vidíte na kresbičce s kaktusy, i tyhle fixy se dobře rozpíjí. Navíc si můžete krásně vyhrát s měkkým hrotem a využít toho, že se dá plynule měnit tloušťka kontury.


I v tomhle případě platí, že v sadě není bílá. Budu se s tím muset smířit. Beztak už je bílý akrylový inkoust na cestě z eBay. Ehm.

Fakta - vodové fixy Lyra můžete objednávat, a to i po jednom balení, přímo u pana Kučery přes jeho webové stránky a nebo emailem artuskrom@volny.cz . Ceny jsou následující:

Art Pen fix jednotlivý 18 Kč (36 odstínů)
Art Pen sada 10 ks 170 Kč
Art Pen sada 20 ks 340 Kč
Art Pen sada 30 ks 510 Kč

Aqua Brush Duo sada 12 ks 300 Kč
Aqua Brush Duo sada 24 ks 600 Kč

***************************************

A teď ta soutěž! Abyste věděli, že nejsem hamoun. Teda jsem, ale snažím se to skrývat. A proto dávám do soutěže tu KOVOVOU krabičku (fňuk) a chci po vás následující:

1. Do komentáře mi napište, co nebo koho máte spojeno se jménem Artuš. A přidejte na sebe kontakt.
2. Dejte like myynovskýmu facebooku, pokud jste tak ještě neučinili.
3. Užijte si krásně víkend!

Soutěž je rychlá, končí příští čtvrtek, tj. 16. 4. 2015. Já pak strašně důležitě vyberu jednoho šťastlivce, kterému pošlu ty skvělé vodové fixy v té KOVOVÉ krabičce. A on mi pak bude muset za odměnu nakreslit obrázek. Ne, to kecám. Jenom je pošlu, nebojte.

Tak hezký víkend a soutěži zdar!

30 komentářů:

  1. Jednoznačně s Merlinem, mystikou, odvahou, strohostí a přímostí.
    lenka.korfelova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. No tak rozhodně artušovskou legendu a úplně nejvíc film Excalibur, to je můj velkej oblíbenec! I když víc oblibuju Merlina než Artuše :)
    katkys@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  3. No, mě první napadl pes našich známých... A hned pak semi ulevilo, že vážně nebudeš chtít poslat obrázek... Protože to bych si asi komentář pro jistotu ušetřila....:-))
    gresakova.jana@hotmail.com

    OdpovědětVymazat
  4. pes našich kamarádů a pak samozřejmě král
    verka-zmurka@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Koucour... A ne tak ledajaký! Britský a ještě ke všemu mo(u)drý! (a teď se podrž) Otec naší kočky Míny (Hermíny) :).
    Hřejivý víkend i Tobě.
    delfinjirankova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Mně se u Artuše vždycky vybaví film, který jsem viděla už hodně dávno a pamatuji se, že v něm byla pořád mlha nebo pršelo nebo bylo zataženo a vlhko, takže nic moc :)
    Krásný víkend! gathermoments(zavinac)gmail.com

    OdpovědětVymazat
  7. "Artuš, opakoval zlojroj. Mně se taky líbí Artuš. A když jsem, mohu přestat být. Co bude potom?" Artuš pana Pratchetta, zlojroj z knihy Klobouk s oblohou. Mamasima@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Při jméně Artuš se mi vybaví jeho rytíři kulatého stolu a hlavně Ginevra a její příběh lásky. Je to celá krásná legenda, která dodnes inspiruje nejen všemožné umělce. EvaHoreni@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Artuš, film, romány, něco, co jde totálně mimo mně. I když jsem nějaký film viděla, mám pocit, že tam byl a mám pocit, že se mi to i líbilo, název si nepamatuji, jen vizuálně a nic více. :-)
    Marki, já bych tak chtěla umět kreslit, malovat. Mám doma i nějaké akvarelové pastelky, ale problém je v tom, že si vezmu papír, pastelky a já nemám žádný nápad a jsem schopna takto sedět i 10 minut a nic. Ani abstrakce ze mě nevypadne. Já bych pod vedením i techniku zvládla, ale co kreslit, vůbec. Skvělý článek a krásné kresby a také moc pěkná soutěž. A víkend si snad užijeme, je nádherné počasí.
    2olivesblog@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  10. Kupodivu se mi vybaví Artur, jeden dávný spolubojovník v závodním plavání. Byl to pěkně rostlý fešák a na takové se nezapomíná.
    evka.ty@email.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Artuš je (mimo jiné...) kamarádův obrovský, krapet uslintaný, ale děsně kamarádský bafan. Takže se mi vybaví hlavně on :-)
    Ráda bych se zeptala na techniku (jestli nějakou takovou máte) na uvolnění ruky. Já držím všechno (tím myslím pastelky, tužky, štětce...) asi strašně křečovitě a ne a ne se povolit... (Na druhou stranu tak mám alespoň nějakou výmluvu pro to, jak nakonec moje výtvory vypadají... :-)
    Krásný jarní víkend přeju! A p.s.: Ta čičina je fakt správňácká! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niki, osvědčená technika na uvolnění ruky, která se používá i na výtvarných školách, je kreslení čar. :) Svislých, vodorovných, jedním tahem. Ale musí jich být fakt hodně. V prváku na střední jsme půl roku dělali jen to. Teď už je to v pohodě, ruka kreslí pořád, takže zápěstí je uvolněné, ale běda, když přestanu kreslit! To jsou pak nepublikovatelné výsledky :D.
      Díky a hezký víkend!

      Vymazat
  12. Sean Connery ;) nebo taky- umění s tuší ;)
    A kocour se zmatlíkovskýma očima je skvělej!

    OdpovědětVymazat
  13. Nepíšu proto, že bych uměla kreslit, ale miluju pastelky (a teď i fixy) :-) v kovových krabičkách. Kdyby to dopadlo, daruju je tátovi, který výtvarně nadaný je a kovovou krabičku umí též ocenit.
    1) Jsem tak postižená několikaletou mateřskou dovolenou, že při jméně Artuš se mi jako první vybaví pumlíč Artuš z jednoho dílu pohádky Pojďte pane, budeme si hrát.
    2) Provedeno.
    3) Budiž provedeno.
    Pěkný víkend i tobě, Myyno.

    OdpovědětVymazat
  14. Tyhle fixy vypadají skvěle. O.o
    Když se řekne Artuš, tak první samozřejmě král Artuš... A pak Monty Python a svatý Grál :D
    ...A ještě Arthur, postava z britské rádiové show Cabin Pressure. (doporučuji! ;))
    Přeji nápodobně krásný víkend. Sluníčko!!

    Esstellionn6@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  15. Artuš, Merlin a Prchlíci... Ale vůbec netuším, oč šlo, asi o nějaké psy? Ovšem nedávno jsem viděla Monty Python a Svatý Grál, takže vlastně poslední vzpomínka míří k (ne)tradičním rytířům kulatého stolu. hana.kubikova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Úplně první, co mě napadlo, je pumlíč Artuš z jednoho dílu medvědů, co se potkali u Kolína... no jo, mateřská...
    A teď koukám, že nejsem sama :)
    V.Belikova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  17. byla jsem poučena, že když do akvarelu přidáš bílou, tak už to rázem není akvarel, ale KVAŠ! tak proto zřejmě chybí..

    jinak Artuš, to mě samo první napadne král s kulatým stolem. a pak hned ten supr český film se spoustou dalmatinů. víkend budu užívat sbíráním odpadků na Dni Země a pak skautským plesem :) jenomže já nemám FB, tak mám asi smolíka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smolíka nemáš... sim tě! Ale pšššt! :)
      No jasně, kvaš znám, ale vodový fixy furt nepovažuju za akvarel. Tak nějak. Asi jsem konzerva :))).
      Užij si víkend a skauty ;).

      Vymazat
  18. Teda, ty jsou tak úžasné, že musím taky zkusit štěstí :-) Doma máme akvarelové pastelky a malování s nimi je super ...
    Moc se mi líbí jelen i kaktus!
    Když se řekne Artuš, jako první se mi vybaví volání "Ááártúúš!" hlubokým mrožím hlasem v díle "Co to bouchlo" z "Pojďte, pane, budeme si hrát!", protože Eliška na medvědech ujíždí už přes dva roky a pouštíme si je často ... Zřejmě příliš často na to, aby mě při jméně Artuš jako první napadlo něco tak ušlechtilého, jako jsou rytíři kulatého stolu :-))
    Tvůj FB sleduju a děkuju za super soutěž :-)
    Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
  19. Artuš je pro mně rytíř b.konarikova@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Artuš - Excalibur, meč i film. A také Mlhy Avalonu :) marie.gaurova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  21. Král je jasný a pak se mi hned vybavil Artík se zmrzlinou, syn Bartošové. :D violetsuicide@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  22. 1. Mě napadl hned dalmatin Artuš z filmu...když já jsem na ty psy a zvířátka vůbec no...a pak samozřejmě král Artuš. zita.pirnosova@gmail.com
    2. Na facebooku poctivě sleduju
    3. Splněno maximálně :) doporučuju návštěvu Krakówa a solného dolu Wieliczka

    OdpovědětVymazat
  23. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  24. 1. "Artuš" vyslovený: muž, brnění, meč, atmosféra ponuré krajiny poničené bojem, Anglie raného středověku, dusot kopyt koní, zlověstné "hlučné" ticho před bojem, odvaha, krev, špína, odhodlání.
    "Artuš" napsaný: moc dobrý nápad na název produktu s využitím průsečíku písmene "T" spojující klíčová slůvka arT s Tuší (to mně fakt baví!)
    jana.dobruska@gmail.com
    2. FB samo dávníčko lajknut :-)
    3. víkend pracovní v Brně - užila jsem jej opravdu dosyta (uff..) :-)

    OdpovědětVymazat
  25. 1. král Artuš a Anglické legendy, ty zná každý...ale kůň Artuš...z mého dětství, ten byl jen jeden...krásný, plavý...ušlechtilý a naprosto ke všem milosrdný a přátelský
    vospelova@gmail.com
    2. modré ksichtíky "liknuty"
    3.a víkend...ten byl super-hyper v přírodě toulovcových maštalí...:-)

    Díky za super dárky....máme jen aquarelové pastelky, ale i ty nás moooc baví :-)

    http://aukaworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  26. artuš je jednoznačně rytíř od kulatého stolu a kdo to tak nemá, ten má děti a moc kouká po dalmainech :)
    jinak tuším, že s vodovými fixami by se nějaké to umění udělat dalo, takže já ti, myyno, ten obrázek klidně slíbím!

    OdpovědětVymazat
  27. Pri slove Artuš ma ako prvé hneď napadne kráľ, rytier pri guľatom stole a jeho meč excalibur. Ale keď sa nad tým dlhšie zamyslím, spomeniem si aj na Artuša z rozprávky Artuš a Minimojovia. :D
    lenka.durcekova@gmail.com

    OdpovědětVymazat