čtvrtek 23. dubna 2015

Umění přijímat kompliment

Co mám ostříhané vlasy, stalo se mi párkrát, že mi uplně cizí chlapi na ulici řekli, že mi to sluší. WTF??? Šli jen tak, ani se nezastavili, prostě to řekli v pohybu.

Sice uplně automaticky reaguju poděkováním a pokračuju i já dál v krasojízdě, ale pak, nevim proč, přemýšlím, co tím chtěl jako říct. Ten chlap.

Jako, že to myslel ironicky? Byl opilej? Mám přeleželý vlasy? Rozmazanou řasenku? Tvářim se blbě? Neleze mi někde ven něco, co by mělo zůstat ukryté? Nebo... že bych měla ve vlasech třeba pastu na zuby? (To se mi stává docela často.)

Proč sakra lže??? Ten chlap.

Ufff.

Nafackovala bych si za to.

Protože, když přijdu k nejbližšímu zrcadlu a začnu se zevrubně pozorovat, tak zjistím, že je všechno (v relativním) pořádku. A že to ten týpek myslel nejspíš uplně bezelstně přesně tak, jak to řekl.

A tak se vsadím, že to takhle nemám jen já. Že je na tom spousta ženských stejně. A že i jejich první reakce, místo zaradování a vyplavování endorfinů, je panika a vyplavování kortizolu. Co si to proboha provádím a proč? Zajímalo by mne, odkud se bere ten nepříjemný pocit z pochvaly od cizího člověka..?

Takže ode dneška nebudu po každé pochvale hledat zoufale zrcadlo, ale narovnám záda i hlavu, vypnu hruď a budu přesvědčená, že kompliment je míněn zcela vážně.

A vy taky, jo?


20 komentářů:

  1. Tak já jsem ten chlap. Říkám lidem, že jim to sluší, když jim to sluší a setkávám se s divnýma reakcema a tak uvažuju, že toho asi nechám.... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To neeee, to nenechávej! Třeba jsou stejně zmatení jako já a vlastně jsou šťastní, že jsi jim to řekla, jenom nevědí, jak se zatvářit! :)

      Vymazat
    2. Lidi na to nejsou zvyklí a ženy za tím hledají zbytečný složitosti. Chlap co si myslí, to říká. Takže Myyno přijímej a Olí ty chval! Potěší oboje ☺

      Vymazat
  2. Tak jako normálně na ulici budiž, zrcadlo obvykle nehledám, ale na mě tuhle poklonu včera vybafnul soused poté, co jsem doběhla své obvyklé běžecké kolečko a vpadla celá upocená do dveří, které mi podržel. Tak to teda nevím, co si mám myslet... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soused je asi milovník sportovních typů žen :D

      Vymazat
  3. V životě se mi nestalo, že by mi někdo na ulici řekl, že mi to sluší!!!
    Ale slibuju, že pokud se tak stane, budu tomu věřit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky ne, až s těma krátkýma vlasama... :D

      Vymazat
    2. Chichi (směju se za bukem).

      Vymazat
    3. Chichi (směju se za bukem).

      Vymazat
  4. Mám to dost podobně....no musíme na sobě začít pracovat, protože jsme hezký holky, že jo!

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, taky to tak mám! Ale moc často mě teda lidi na ulici nechválí :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak jako nestává se mi to denně... to rozhodně ne-e :D

      Vymazat
  6. Uff, jsem ráda, že tuhle paranoiu nemám jen já. A taky si připadám nesvá, když mi někdo jen pochválí šaty, nebo šperk, vlastně cokoliv. Říkám si, jestli to nemyslí ironicky. Obecně ráda chodím upravená a třeba i lehce extravagantněji (což v převodu do liberečtiny znamená vzít si sukni), lidé se mohou za mnou otočit, ale je mi nepříjemné, když to vysloví přímo. Asi nezvyk?? Musíme se holt vzájemně chválit častěji :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Liberci se nenosí sukně? To jsou teda věci! Chtělo by to založit nějaké Hnutí za krátkou sukni :)

      Vymazat
  7. No, už jsem na tebe ječela včera do telefonu, tak už ti tady nic pěkného psát nebudu.

    Ale neodpustím si,
    s nárokem na absolutní pravdu:
    ženy s krátkými vlasy jsou krásné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ječela jsi strašně! Bála jsem se! :))))))
      Ano, ženy se správně ostříhanými krátkými vlasy jsou krásné, takže dobrá dobrá, jdu to ještě překontrolovat do zrcadélka.... a.... máš pravdu! :D

      Vymazat
  8. Já to taky lidem říkám..a přijímat něco podobného od nich jsem se už naučil..ale ještě tak tři roky zpátky jsem trpěl stejně =D

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas tak moc netrpím, jen mě to překvapuje :))), ale od včerejška už vlastně ne ;).

      Vymazat