pondělí 13. dubna 2015

Obličej 35+, co s ním?

Nic. Prostě vyhodit do koše a najít si mladší, lepší... Hm, tak to bohužel nejde.

Abych se vetřela do přízně i později narozeného publika, můžu s jistotou napsat, že se dá na pěknou pleť po třicítce dobře připravit už mnohem, mnohem dřív...

Nebudu nikomu radit, ať nehulí, s tím jsem sekla až ve třiceti, nicméně je to dobrý nápad v každém směru. Že se má pít čistá voda, to je asi taky ohraný, ale i to funguje. Nejvíc ze všeho bych se ale bila a hádala za to, aby se pleť už od prvního nesmělýho make-upu poctivě odličovala. Protože, jestli jsem za celý svůj život upadla do postele neodlíčená pětkrát, tak je to moc.

A rozhodně toho nelituju. Naopak, těch pár rán, kdy jsem se ráno probudila s pandím obličejem, si pamatuju dodnes, neb mne ty otoky pod i nad očima tížily ještě den potom.

Pleť - hysterka. To je moje pleť. Těší mne! Teda netěší, ale s tím nic nenadělám. Když se vám stane, že si musíte neustále sakra dávat pozor na to, co si na ksichtík patláte, tak ve chvíli, kdy objevíte kosmetiku, která vám nic špatnýho nedělá, budete jí blahořečit, vystavíte ji pomník a nikdy už ji neopustíte.

A napíšete o ní článek na blog.

Tak abych to shrnula a nebyla příliš epická... Moje pleť je suchá, má sklony k šupinatění, nekontrolovatelně rudne a má rozšířené póry. S níže uvedenýma kosmetickýma vychytávkama jsem docílila toho, že se všechny ty nepříjemné věci neopakují tak často a v případě šupinek je to tak, že zmizely zcela.

Co jsem pro to udělala a denně dělám...

Odličuju. Pokud jsem namalovaná, odlíčím se nejdřív pleťovým mlékem Dr. Hauschka a pak si obličej dočistím odličovací pěnou pro citlivou pleť od La Roche-Posay.

Pak teprve použiju micelárku, v tomhle případě je to La Roche-Posay, ale nemám špatné zkušenosti ani s červenou Biodermou.

Pokud je ráno, následuje pleťový krém s jedním stříknutím suchého oleje Nuxe do krému. Krémy střídám dva. Růžový od Dr. Hauschka a hydratační lehký Hydreane legere od La Roche-Posay. Navíc, v případě průseru, Hydreane i skvěle zklidňuje zarudlou a svědivou pokožku.

Když je večer, střídám olej a liftingové sérum s kyselinou hyaluronovou od české značky SynCare. Olej mi namíchala moje kosmetička a vím jenom to, že je v něm částečně čistý růžový olej. Dál nevím, je to její tajemství. Faktem ale je, že speciálně tenhle olej považuju za kosmetický zázrak, který způsobil, že nemám šupinky po obličeji a ráno se neprobouzím s pletí napnutou k prasknutí. Ten olej prostě miluju. Stačí ho kapka, kterou jemně vtlačím do obličeje a ráno mám gezicht jak miminko. Sérum od SynCare je taky moc dobré a jsem ráda, že mi tuhle značku paní kosmetička doporučila. Přes něj si dávám ještě trochu pleťového krému.

Čas od času dávám masku. Jednou za týden, někdy jednou za čtrnáct dní. Stačí mi obyčejné z drogerky, osobně mám nejlepší zkušenost s maskami od Dermacolu.

No a to jsem já, nenalíčená... Abyste viděli, že nekecám. Stačí kousek, celý obličej v detailu by byl asi moc. Nechci vás ztratit. Hi hi. Ty rozšířené póry opravdu nejsou až v tak hrozném stavu a i ty vrásky vypadají celkem milosrdně. Až na to oteklý víčko, teda. Víčka mi někdy natýkaj, někdy ne, záleží, jak se vyspim a co jsem večer předtím jedla a pila. Tak zrovinka ten večer předtím jsem byla ve vinárně. A hle... tu je výsledek. Život je boj.


A co vaše kosmetické vychytávky? Máte problémy s pletí? Jak to řešíte?



16 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Markét :-) Taky jsem 35+ :-) Za důležitý považuju to, že pleť se musí i ráno vyčistit. Tělo přes noc odpočívá a k ránu začíná vylučovat jím vytvořený metabolity. Takže obvykle probíhá nejen sprcha, čištění zubů a pobyt na toaletě, ale mělo by určo dojít k ošetření pleti obličeje tonikem. Když to člověk provede a pak se podívá na odličovací tampon, nikdy není čistý. No a pak může přijít denní péče.
    Kdysi před léty, při nákupu kosmetiky v lékárně, mi paní magistra prozradila, jak se dá docílit jednorázového vypnutí pleti a znělo mi to na první poslech logicky: dat si před odchodem z domova hydratační pleťovou masku, která způsobí to, že pleť se "napije" a tedy "vypne". Účinek je několik hodin, než se hydro_složka vstřebá a xichtik zase začně "viset" :-)) Musím říct, že to funguje! Poprvé jsem to zkusila s hydratační maskou v tubě od Vichy (nes už ale tato k mání, bohužel, není, byla skvělá).
    No a super zkušenosti mám se sérem od Medik8: http://www.zdravi-krasa.cz/Medik8-CE-Tetra-serum-30-ml-d1066.htm (aplikace večer na očištěnou pleť před ošetření krémem).
    Do nebes bych ráda vynesla hydrogel od firmy JUST s protěží alpskou, kyselinou hyaluronovou atd., viz: http://www.justnahrin.cz/dle-pouziti/pece-o-plet/vital-just-hydrogel ..vubec nemasti, je to fakt doslova mokrý, jemný a skvěle roztíratelný krémgel vhodný pro pleť ultrasuchou i pro mastnou (já mám normální s lehkým náznakem mastnější "T-zóny").
    Podobný vlastnosti má i mnohem levnější drogérkovej (DM) krémgel od Balea s lehpučkou konzistencí, stojí cca stovku a je to tento: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51yA%2BbO7UQL.jpg - ani na něj nedám dopustit.
    Co se micelárek týká, neznám žádnou, která by byla špatná, používám Lirene, Garnier apod.
    Můžu ještě doporučit ultrajemný peelingový svěží gel od Neutrogeny, který nevysušuje, pleť necitlivě nebrousí a tak ho používám opravdu denně místo tekutého mýdla k umytí obličeje (nějak se nedokážu smířit s variantou, že obličej neomyju i vodou a jen ho "setřu" odličovacím mlíkem, micelarkou apod., to provádím až poté v rámci do-odlíčení): http://www.pinkmelon.de/wp-content/uploads/2012/07/pink_graepfruit_peel_p_art.jpg
    Tož pěstění pleti zdar! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda! Ty jsi důkladná! A proto taky vypadáš tak skvěle :)

      Vymazat
  3. I když chlap, micerálku používám každý večer taky..přece jen Praha je plná prachu, o klimatizacích v open office ani nehovořím..a pak hydratační krém, to je základ, hlavně na noc, kdy tělo odpočívá a regeneruje..a rozdíl je ráno každopádně vidět ^_^. Fakt je dobrý, když takové základy pochytí člověk už jako teenager a pak už to bere jako samozřejmost =)

    Tak úspěšný start do nového týdně bez pandích obličejů =D
    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha! No vidiš, to by mne nenapadlo, že micka může posloužit i chlapům. A proč by vlastně ne, že jo? :)
      I tobě přeju úspěšný start do nového týdne!

      Vymazat
  4. No tak jestli ty máš hysterku pleť, tak já asi ultra, protože nesnesu vůbec žádnou micelárku a nic co obsahuje kyselinu hyaluronovou. Souhlasím se vším co píšeš a ještě bych dodala, že největší metlou pro pleť je stres (ten opravdový). Po prvním rozvodu (druhej už snad nebude) jsem rapidně zestárla. Nicméně na to, že se čtyřicítka blíží mílovými kroky, jsem se stavem spokojená. Odličuju se zásadně Hauschka pleťové mléko + čistící krém, ten používám i ráno a toho se do konce života asi už nevzdám. Nicméně jsem teď objevila malý zázrak od Syncare (český výrobce, přírodní kosmetika, některé produkty v bio kvalitě), protože ani Hauschka už mi nestačil. Po zimě jsem byla vyschlá jako treska, takže mi kosmetička doporučila bio konopný olej od Syncare a je to přímo zázrak za více než příznivou cenu (75 ml za 260 Kč v bio kvalitě!) Strašně mi zlepšil pleť. Jo a taky jsem se teď párkrát natřela neředěným suchým olejem od Nuxe a pleť je nádherně vyhlazená. A potom ještě musím vychválit od Syncare oční krém (30ml za 270Kč opět v bio kvalitě). Myslela jse, že Hauschka už nic nepřekoná, ale tohle je bomba a hlavně o více než polovinu levnější. Což je vemi příjemná změna. Jo a vypadáš báječně! Ženy totiž nemají problém s vráskama, ale s hlavou. Stačí to přijmou a nehledat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona ta hlava nám obecně dělá hrozný peklo :). Kdyby se to tak dalo někde vypnout :).
      SynCare je pro mne taky hodně příjemný objev!

      Vymazat
  5. Markéto, dík za tyhle kosmetické příspěvky, vždycky mě to nakopne!

    Musím říct, že mi také byla doporučena kosmetika SynCare a je to pro mě fakt zázrak! Hlavně GlycoHyal emulze, v kombinaci s gelem na aktivní akné, které mě prakticky zbavily akné (pořád tomu nemůžu uvěřit!), taky hydratační sérum na oči a lehoučký NICcream na citlivou pleť, který nezalepuje póry... no je ze mě fanynka veliká a to že je to česká značka snažící se maximálně používat přírodní látky mě dost baví

    chci ale určitě ještě vyzkoušet nějaký ten olej na boj se šupinkama, tam je to ještě pořád občas špatný (Nuxe mám, ale na obličej mi nějak nesedí)

    dík a lez kosmetickým blogerkám do zelí dál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, tak si řekni paní Jarmila ve Studiu v zahradě, ať ti nějaký olej namíchá. Ona to fakt umí báječně :).

      Vymazat
    2. určitě hned při příští návštěvě, ráda si nechám poradit ;-)

      Vymazat
  6. Od tý doby, co jsem poznala Clinique dramatically different moisturizing lotion, nepoužívám nic jiného. Je to pro pleť normální až velmi suchou. Pro mastnou je místo posledního slova v názvu - gel. A na očištění červená micelární bioderma, ta jediná je i bez skryté parfemace (poznatek od kamarádky bioložky, která pracuje na výzkumu kosmetiky). Jo a je mi 45+. Paráda! Neměla bych. Zdravím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, zdravím! :) Já nemůžu dopustit na dekorativní kosmetiku Clinique. Mám tvářenku, stíny, rtěnku a všechno super.
      Mít kámošku, která pracuje na výykumu kosmetiky je určitě dost užitečné! ;)

      Vymazat
  7. Tak ale! Teď jsme tu vypotila takový dlouhý a vtipný příspěvek a ono se mi to smazalo... herdek... podruhé už se mi to nepovede ani náhodou...
    Tak jen... s kosmetikou jsem naprostý amatér... neustále pokus-omyl :( Ani kosmetička mi moc s diagnostikou typu pleti nepomohla. Usoudila, že je spíš mastná a naordinovala jakýsi mýdlový gel na odličování.(od Christina) Důsledkem čehož jsem sice dokonale vysušená, lež po cca 2 hodinách moje kůže vyprodukuje dvojnásobek mazu. Tudíž už nepoužívám.... další pokus byl s BiOilem... taky nic pro mě :( Oteklá jak po bujarém flámu :(
    Ale jak to tu tak čtu, asi vyzkouším ten SynCare.. kam pro něj? (holt my, co nakupujem kosmetiku tak akorát v Déem nemáme vůbec přehled..)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SynCare má e-shop. Tak googli, googli :). Doufám, že pomůže!

      Vymazat
  8. Jé, tak to já jsem pěkný lajdák...
    pleť jsem zdědila spíše mastnější, ale citlivou (tu má podle mě každý, protože neznám nikoho, kdo si na obličej může namazat všechno), ale takovou spíše bezúdržbovou, protože to jí vyhovuje nejvíc, za moc pěče se mi odvděčuje mnoha a mnoha hnisavými nehezkými obřími ložisky a o to já jí teda nestojím...no a vrásky...moje maminka má akorát pár mikro-vrásek kolem očí a já jsem na tom stejně...
    a tak odličuju buď Biodermou micelárkou červenou, ale raději ještě používám vodu a mycí gel Balea med ultra senzitiv, který mi vyhovuje snad z těch 100vyzkoušených a mnohdy drahých, nejvíc. A jako krémovou řadu, kterou snad krom očního krému používám jen někdy jsou výrobky DM Alverde s Q10...dvakrát třikrát za týden a na den tónovací krém z téže řady...a obrovská spokojenost...
    Ale koukám na tu kosmetiku SynCare a asi si něco přece jen dopřeju...k.hyaluronová je obecně moc good a na hojení těch mách boláků by byla asi skvělá...:-)
    Díky za super článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý asi máme to svý, oblíbený. Pokud to vyhovuje, je všechno v pořádku :).

      Vymazat