čtvrtek 2. dubna 2015

Muzeum designu, Ghent

Hezké věci mě baví a hezké věci, které mají nějakou funkci, mě baví ještě víc. Obzvlášť, když se stanou tak legendárními, že se dostanou do muzea.

Belgický design je hodně sympatický, ale v muzeu jsem našla třeba i ryze nebelgického Františka Víznera a nebo Bořka Šípka.



Muzeum designu stojí určitě za zkouknutí. Jedna jeho část je instalovaná v historických prostorách, což mi silně připomnělo instalace v pražském paláci Colloredo-Mansfeld. (Tam se mi to moc líbí.)


Mathieu Lehanneur (2012, FR) 

Richard Hutten (NL, 2009)



Hannes Van Severen (BE, 2012)


Maarten De Ceulaer (BE, 2012). Za ten přesvětlený plyš se omlouvám, ale udělal to blogger, ne můj foťák.

Maarten De Ceulaer (BE, 2013)

Zbytek muzea má moderní charakter, s moc pěkným světlem z venku.





Skoro žádní lidé, vstup 6 Euro. Foťák, jak vidíte, zcela povolen. Bez blesku, samozřejmě.

Rychlovarná konvice, Berlín, 1909 (!!!)

Milovaný, geniální, tisíckrát kopírovaný Bauhaus.

Gaston Eysselinck, 1931

Ludwig Mies van der Rohe a legendární křeslo Barcelona (1929)


Já, zarámovaná belgickou secesí. Za mnou zcela nesecesní obrazovka.
Nejen móda, ale i design se pořád točí dokola. Tohle mi, sakra, něco...

Miniaturky ikonických výrobků značky Alessi...

... na působivé kolotočové platformě.

Křeslo Emiel Feranneman, 1994. Komoda nevím.

A s vědomím, že tam mají opravdu vytříbený smysl pro humor se mi tam líbilo ještě víc. Přišla jsem na to ve chvíli, kdy jsem si všimla (neméně ikonických) "igráčků" nenápadně vetknutých mezi slavné exponáty. A pak je začala cíleně vyhledávat... (Takže jsem se zapomněla dívat po jménech designerů.)



Igráček na spodním obrázku je vlevo na misce. Natřený na stříbrno.

A tady jede na skateboardu.



Tolik ke kultuře v Ghentu a přeju krásný den. Myslím, že mě to po cestě na vyšívání odfoukne... Až budu letět kolem vás, tak zamávám, jo?

13 komentářů:

  1. Hlavně, abys cestou nezapadla sněhem! V muzeu by se mi rozhodně líbilo ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sníh nemáme. Stačí ten vichr. Ten fakt z duše nesnášim. :(

      Vymazat
  2. Super! Díky za zprostředkování. A stříbrný igráček je geniální (i ty ostatní). To by tady neprošlo ooooo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že prošlo. Jsem optimistka! :)

      Vymazat
  3. Krása, Markéto, díky za sdílení ;) Do Ghentu se asi nikdy nepodívám, ale kdyby náhodou přeci jen, hned mám 2 tipy, kam zajít ;)
    A koukala jsem z okna, že bych ti taky mávla, ale asi jsi přeci jen letěla jinudy ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi mám jiný letecký koridor :D

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Něco by se dalo pořídit i domu, že? ^^

      Vymazat
  5. Pracovní stůl s knihovničkou a lehátkem a lampou, och ech ach!

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za skvělou virtuální exkurzi!
    Ty psací stoly! Rychlovarná konvice! Mísy! A hlavně igráčci! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Igráčci jsou boží, ale ten první bílý psací stůl, ten bych brala hned :).

      Vymazat
  7. To je bozi, cely! (A ty igracci, uuu!)

    OdpovědětVymazat