středa 15. dubna 2015

Kočky/Mačky

Ať už kočky nebo mačky, faktem je, že jsou často zbožňované. Prý se lidi dělí na ty, co mají rádi kočky a na ty, co dávají přednost psům. Já osobně netuším, kam bych se zařadila. Nemůžu si vybrat.

Výjimka potvrzuje pravidlo.

Kontinuálně pracuju na několika projektech zároveň, teda spíš projektíčkách, a jedním z nich je i výzva nakreslit kočky. Chtělo by to mít nějakou doma a malovat si ji rovnou, jak ji vidím, to je vždycky nejlepší, ale bohužel jsem odkázaná na internet, kde z nějakých nepochopitelných důvodů většinou kočkám kus těla na fotkách chybí. Někdy nohy, někdy celý zadek. Tak to je pak těžká práce...

Tak zatím jsem na tom asi takhle.

Naskenované skicy, převedené do křivek... Nejradši mám asi tu kráčející a pak tu ležící. To je taková typická póza i s tím lehce se pohybujícím ocáskem mezi zadníma tlapkama. Vyzevlená kočka prostě.

A jedna hotová, pro kterou zatím nemám využití.

A co vy? Jste kočkomilové nebo psomilové?

22 komentářů:

  1. Mně se líbí ta nahoře, co kouká do stropu ;) A já jsem asi víc kočkomil, i když psy taky můžu, jen nesmí být moc vlezlí... Přijeď k nám, třeba ti náš obrkocour chvíli postojí modelem ;) (když už jsme teď ty nejlepší kamarádky ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, vlastně! Bych mohla zajít k nejlepší kamarádce nakreslit kocoura :)))).
      My nemáme ani to, ani to. Ale měla jsem psa, bylo to prima, jenom jsem permanentně uklízela. A na to teď už nemám čas :).

      Vymazat
  2. Za sebe si myslím, že nelze lidi tak úplně rozdělit na kočkomilní a psomilní. Spíše bych je dělila na má nebo nemá rád zvířata. Já mám psa v bytě a 2 kočky na půdě. Kočiny chodí domů 2-3x denně (jak mají náladu na lidi a chuť na granule s masíčkem) jinak mají absolutní svobodu. Pes by to takto nezvládl. Ten potřebuje stálý kontakt s pánem a samotu nese velmi těžce♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě právě na kočkách baví, jak jsou samostatné. Jak se nenechají pohladit, když nemaj náladu... :)))

      Vymazat
  3. Hned mě nejvíce zaujala ta kráčející, ta je super .) Na živo bych ji ale potkat určitě nechtěla :D Z koček mám šílený strach, jako asi skoro ze všech zvířat. Psů se taky dost bojím, ale ti si mě umí získat, kočky si mě nezískají asi nikdy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty brďo! Takže třeba nehrozí ani zoo?

      Vymazat
    2. Zoo miluju :D jsem v tomhle divná, potřebuju od zvířat určitý odstup, a pak jsem v pohodě

      Vymazat
  4. Tak já teda nevím. S bývalým partnerem jsme měli psa, vlastně hned dva, teď tíhnu ke kočkám, ale pořídit si zvíře domů stejně nemůžu. A miluju fracouzské buldočky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My tak maximálně hlídáme. A to ještě ne uplně všechny psí kamarády. Domů už bych zvíře na pořád nechtěla. Jsme pořád pryč, byl by to chudák. A ten neustálý úklid mě taky neláká :).

      Vymazat
  5. Kočky jsou parádní! Jsem 100% kočičí člověk, i když proti psům absolutně nic nemám :-) janina282

    OdpovědětVymazat
  6. Mno, já jsem nakreslila dost obrázků koček, ale vždycky podle živých koček.
    Myslím, že podle fotky je to neporovnatelně jinde. Podle živýho modelu je to mnohem lepší, věrnější, přesnější.
    Prostě převzít 2D fotku a udělat obrázek je něco úplně jinýho než kreslit podle 3D.
    Chce to svoje. Chce to mít čas a kočku, která schválně nezmění polohu ve chvíli, kdy si kreslič řekne: Jo, dobrý, ta sedí dlouho, už to skoro mám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je absolutně bez debat, že fotografie se nevyrovná živému modelu. Tak jsem to i myslela :).

      Vymazat
  7. Já chtěl strašně dlouho kočku..pak mě to nějak opustilo a teď mám k nim spíš odpor..vůbec netuším proč.. :3

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  8. Já ti právě nevím, spíš to asi taky nemám striktně dané - doma momentálně žádné zvíře nemáme, dřív jsme měli kocoura v bytě v paneláku a spadl nám ze 6. patra z balkónu, roztříštil si nohu a zhmoždil ledviny, takže operace a lítání po veterině a asi za rok a půl nám umřel, to bylo hodně bolestné a už jsme pak další kočku neměli. Po roce dotáhla ségra štěně z útulku, pár let byl s námi v bytě a pak v klidu a v pohodě dožil u ségry na baráku se zahradou, takže ten měl ten konec "hezký"...
    Ty neživé kočky sice sbírám, ale už taky ne nějak systematicky, spíš občas nějakou hezkou dostávám od přátel a tak ...takže zřejmě spíš ty kočky :-)
    Asi bych o zvířeti (ať už kočce nebo psovi) uvažovala, pokud bychom měli dům se zahradou, ale do bytu v paneláku, navíc když je člověk skoro celý den v práci, mi to zkrátka nepřipadá ideální ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že pes patří spíš do baráku než do paneláku. Ale sama jsem kdysi psala v paneláku taky měla. Jenže byl fakt chudák :/.

      Vymazat
  9. Od dětství jsem tíhla spíš ke kočkám a dneska jsem hodně vyhraněný extrém - miluju kočky a nesnáším psy. Byť tedy v bytě, mám kocoura a naštěstí dává dost jasně najevo, že jeho teritorium se nachází uvnitř těchto zdí a ven nechce ani za nic, takže nemám ani pocit, že bych ho o něco ochuzovala.
    Jinak ho fotím často a pravda, na spoustě fotek mu některé části těla chybí, ať záměrně, či omylem... Musím říct, že černá kočka se fotí fakt blbě... :-)
    Kdysi jsem ho zkoušela i nakreslit a přesně jak tu už zaznělo - utekl mi dřív, než jsem to dodělala....

    OdpovědětVymazat