čtvrtek 9. dubna 2015

Kdybych žila v Belgii...

Belgie je moje srdcovka. Jezdíme do ní už pátým rokem, vždycky z jara, když se koná "Martinova" konference. První rok jsem si myslela, že se okamžitě stěhuju. Protože:

Mají vysokou životní úroveň.
Nejlepší čokoládu.
Strašně dobrý piva. Černý!
Moře. Sice studený, ale jsou v něm ryby a to znamená čerstvé ryby v kuchyni.
Mají vkus.
Potrpí si na kvalitní potraviny.
Jsou vzdělaní.
Většina jezdí na kole.
Myslí ekologicky.
Všichni mluví anglicky včetně uklízeček.

Pak mi ale došlo, že kdybychom se přestěhovali, nejspíš jen stěží budeme bydlet v jednom z těch krásných domů s velkými okny v přízemí a stylovým nábytkem (stejně jako Holanďani dokážou s naprostou neomyslností skvěle zkombinovat antik zařízení s designovými kousky).
S největší pravděpodobností bychom totiž skončili někde na předměstí v paneláku mezi dalšími přistěhovalci a já bych se na hezký domy chodila jen dívat do centra jako turistka.

A taky počasí mají nedobrý. Mám v Belgii kamarádku a ta to počasí nesnáší. Prý je horší, než v Londýně. A léta jsou tam studený.

Tak jsem si Belgii škrtla ze svého seznamu potencionálních zemí k žití. Ale budu se alespoň vracet.

A tady, pár obrázků z překrásného Ghentu.





Všímáte si, jo? Má akorát sluchátka a boty... necuda. 





Máte taky nějakou evropskou zemi mimo Čech jako svojí srdcovku? Chtěli byste žít mimo Čechy?

21 komentářů:

  1. Se všemi protože s Tebou naprosto souhlasím .) Mají tam sice nedobré počasí, ale ty jsi ho letos vychytala parádně teda! :D
    Zamilovala jsem se asi stejně jako ty, jen do celého Beneluxu. Měli jsme v květnu letět do Nizozemska, ale nakonec to bohužel nevyjde :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba jindy! Určitě to jednou vyjde :)

      Vymazat
  2. Chtěli :-) Mě teda lákají země Balkánu a neptej se mě proč :-) Některé už jsem navštívila, ale třeba taková Albánie na mě ještě určitě čeká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brácha si projel Albánii dvakrát a byl nadšenej. Já byla akorát ve Slovinsku a tam se mi to líbilo moc! :)

      Vymazat
  3. V Nizozemsku a Belgii jsem několikrát pobývala na různých místech (studia, au-pairkování, práce) - nikdy jsem nebydlela v paneláku! (těch jsem tam ostatně viděla jen pár, solitérů, žádná depresivní sídliště jak u nás) Vždy domeček z červených cihel, v BE částečně omítnutých - víš, jak nejlíp poznám, že jsem překročila NL-BE hranice? Domy začínají mít omítnutou fasádu. Dokonce i studentské koleje byly červenocihelné!
    A proč mě během první zimy tam přešlo předsevzetí z pubertálních let, že tam jednou budu bydlet? Právě kvůli tomu počasí! Že všichni jezdí na kole je paráda. Ale jezdi celý podzim a zimu a proměnlivé jaro na kole proti vichru, v ledových krupkách či silném dešti, co prší vodorovně. Vždy jsem měla v práci zásobu suché oblečení, vč. bot a spodního prádla! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P.S. Díky za fotky Gentu. Hned bych se vrátila. Učila jsem tam na univerzitě, dream job, bydlela ve vesničce na předměstí v hezky zařízeném domě architekta, za domem pastvina s krávami, ech... A teď mám v ČR děti a je to taky bezva. :-))

      Vymazat
    2. Ghent je moc krásný, i když já mám radši Antverpy :).
      První paneláky se objevily po První světové válce překvapivě v Nizozemí, to není tak daleko :). Kolem Bruselu jsou sídliště, že by se za to nemusel stydět ani Jižák a v Antverpách za vodou, mimo centrum je jich taky slušná řádka. Ale to se prostě nedá nic dělat, na drahé bydlení nemá každý, stejně jako u nás.
      Každopádně, žít tam musela být skvělá zkušenost. Závidím :).

      Vymazat
  4. Pro mě je srdcovka Lisboa ♥ Zkusila jsem si tam pár měsíců, ale zůstat tam navždy, to asi ne. Vracet se, to rozhodně ano...ostatně ani v Čechách nechci zůstat navždy...V Holansku jsem byla jen na skok a popis taky souhlasí...Tak káááám? Kde mají takovou životní úroveň, moře nebo oceán, lidi mají styl, angličtina pro ně není problém a hlavně je tam hezké počasí pokud možno po celý rok? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak do Portugalska, tam bych se podívala strašně ráda! Třeba se někdy zadaří :).

      Vymazat
  5. Krásné fotky!
    Mě ten Benelux láká hrozně, snad se časem podaří :-) Moc bych chtěla vidět třeba Bruggy, Amsterdam a právě ten Ghent ...
    Ale přímo s bydlením nevím, nevím, v tom jsem asi zaprděný konzervativní patriot :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, díky! Amsterdam je bezva, ten si určitě krásně užijete, pokud se tam někdy vydáte.
      Bydlet v jiné zemi může být velmi složité, těžko soudit. Nikdy jsem to nezkoušela, ale vůbec to nevylučuju. I když, radši ne moc daleko od Čech. Evropa by mi stačila :).

      Vymazat
  6. Asi bych se odsud nikdy nestěhovala... na to je moje angličtina příliš chabá a moje lenost příliš velká... Ale potvrzuju, že Lisabon a Portugalsko obecně je neskutečně krásná zem. Určitě bych tam ještě někdy chtěla ;)
    A pak taky Skotsko... je tam báječně, samý malý městečka, milí lidi, je tam klid, nekrade se... fakt pohádka ;)
    Mám naštěstí jazykově mnohem zdatnější a celkově odvážnější sestru, která už něco málo procestovala a já se občas vypravím za ní ;) Teď třeba už 3 roky žije v Anglii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu říkám výhoda! Sestra v Anglii! Budem nejlepší kamarádky? :D

      Vymazat
    2. A vezmeš mě s sebou příště do Belgie? :-D

      Vymazat
    3. A vezmeš mě s sebou příště do Belgie? :-D

      Vymazat
    4. Samozřejmě! Zabalím si tě do kufru :D

      Vymazat
    5. Tak skvělý ;) Domluveno ;)

      Vymazat
  7. V ČR se nějak necítím doma, miluji Švýcarsko, ale dokázala bych si představit žít v podstatě kdekoli v Evropě, skoro každá země má něco do sebe (a taky nějaká ta proti). Na druhou stranu vím, že kdybych si sbalila svých pět švestek a zkusila žít jinde, životní úroveň by se mi dramaticky zhoršila a přišla bych o "životní jistoty" :-) a to mi za to prostě nějak nestojí, takže vím, že se k tomu nikdy nerozhoupu... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a toho se i já bojim. A proto jsem psala, že bychom nejspíš skončili někde v paneláku, protože životní náklady se u nás a tam venku na západ od nás diametrálně liší... Bohužel :)

      Vymazat
  8. Belgie byla nějakou dobu taky na mým seznamu. Kvůli čokoládě, moři, nehornatýmu povrchu, sympatickým lidem a tak... Štvaly mě na tom ale ty dvě různé řeči, tak jsem ji nakonec vyměnila za Francii :D Francie by asi byla můj ideální stát, ale to nesmím právě přemýšlet nad těmi negativy... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Francie je super! Ale já bych šla ještě trochu níž :)

      Vymazat