čtvrtek 19. března 2015

Marseille a první razítkový workshop v Meyrargues

Marseille je úžasná. Mnohem úžasnější, než před osmi nebo devíti lety, kdy jsem se tam ocitla nad ránem po dlouhé cestě z Čech autem. Neměla jsem tenkrát vlastně ani možnost si to město prohlédnout. Jen jsem se nasnídala někde u nákladních doků (ne zrovna nejkrásnější část Marseille) a jelo se dál, do Saint-Tropez.

Tentokrát jsem na ní měla celý den a skvělou místní průvodkyni.

Marseille je kosmopolitní, rozpustilá, trošku špinavá, ale kouzelná. Ranní rybí trh ve Starém přístavu je fotogenický, výhled od baziliky Notre Dame de la Garde dechberoucí, zrekonstruovaná pevnost St. Nicolas s prvky moderní architektury krásná a originální a bohémská čtvrť Le Panier naprosto fascinující...

Rybí trh ve Starém přístavu. Ryby, krabi, chobotnice, všechno zaručeně čerstvé, ještě živé. Debatování nad úlovky, porovnávání, vyprávění, nabízení... Trh se vším všudy.




Pohled od baziliky Notre Dame de la Garde. Marseille jak na dlani ze všech stran.

Dělník na střeše muzea Mucem, které je součástí nově zrekonstruované pevnosti Saint Nicolas. Betonová krajka.


Betonové krajkoví v celé své kráse.

Nečekané prvky citlivě zakomponované do historického objektu pevnosti mě hrozně bavily.

Doba oběda rovná se doba slunění. Někdo má svůj oběd pečlivě připravený v krabičce, někdo se láduje koupenou bagetou, někdo jen debatuje se sousedem. Všichni si ale užívají vzácného jarního slunce.

Le Panier, čtvrť, co mi silně připomínala barcelonskou Gracii. Barevná, pitoreskní, plná kaváren a divných obchodů.







A třešničkou na dortu byl první večerní workshop v Meyrargues, od kterého jsem vlastně nečekala vůbec nic, protože jsem si nedokázala představit, jestli Francouze razítka zaujmou, či nikoliv. Zaujali. Vášnivě ryli. S radostí potiskávali. Zdokonalovali svoje výtvory, aby neměli žádný zbytečný řez okolo. Ptali se, zajímali se... prostě žáci snů.

Příště už snad budu mít z workshopu lepší fotky. "Světlejší" objektiv, méně nerovozity a ostýchání a tak... však to asi znáte.

Já připravená...

...Eva připravená.


10 komentářů:

  1. Nejsem žádná velká cestovatelka, ale z fotek na mě dýchlo to, co jsem zažila na jednom výletě před skoro 20ti lety...krásné fotky města, musím hned večer vyhledat album s našimi fotkami...my jich tolik neměly / s dcerou tehdy 13letou.../, nebyla taková "technika" jako nyní...děkuju za znovuobjevení vzpomínek...a workshop byl určitě krásný, zaujetí je vidět z fotek...jen tak dál...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budou ještě další dva workshopy a fakt jsem zvědavá, jaké to bude.:)

      Vymazat
  2. Krásné fotky, závidím..užívej a reprezentuj ^_^
    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, zatím je snad i reprezentativne stíhám v pití vína :D.

      Vymazat
  3. Ach.. ten Starý přístav a ta betonová krajka.. nádhera.. A jsem zvědavá, jaká razítka ryli pánové a jak dopadlo jejich sněhobílé oblečení!;) (Můžu, prosím, obšlehnout toho hopsajícího zajíce a taky si ho vyrýt? Merci!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, když vydržíš, pošlu ti po návratu do Čech celé .pdf s tou šablonou, kde je i zajíc. Jestli to spěchá, obšlehávej jak je libo :))).

      Vymazat
    2. Markét, dík, já to obšlehnu z té tvojí fotky, nějak si poradím;).

      Vymazat
  4. Ta betonová krajka je krásná. A vůbec všechno... Tak ať jsou i následující dny výletu v tak pozitivním duchu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Jo, ta budova z betonu je krásná. Uvnitř je nádherná terasa, kde světlo hází průhledy zkrz tu "krajku". Fakt super.

      Vymazat