čtvrtek 12. března 2015

Láska s ostny

Kdy začíná být z pouhého okouzlení vášeň a kdy se z vášně stává čistá láska?

Třeba, když se zamilujete do akvarelových kaktusů u vaší oblíbené ilustrátorky tak moc, že je chcete vlastnit a opravdu si je po více než roce od té ilustrátorky koupíte?



Michelle Morine "Cactus Trio"

Když si takhle z jara zajdete v centru Prahy uplnou náhodou na výstavu skalniček, docela prší, všechno ale nádherně voní a kvete, a vy si najednou odnášíte s sebou pár malých, tvarově podivných kytiček, které vám zabalí do novin, vy vůbec nevíte co to je, nemůžete to pobrat, ale vůbec vám to nevadí?





Když vám po roce začnou dokonce i dost zvláštně kvést???




A nebo, když si zajdete do vetešnictví pro nějaké broušené skleničky na víno a žádné nanajdete, zato na vás ve vitríně mává miniaturní dóza ve tvaru kaktusu, co má opravdové porcelánové ostny?





Pak už nezbývá, než si koupit Encyklopedii kaktusů a jiných sukulentů, protože už by bylo vážně trapný nevědět, jak se ty rostlinky jmenujou...




... jo a ještě je potřeba si ja začít kreslit...




Máte taky nějakou podobnou vášeň, dočasné okouzlení nebo už tu čistou lásku?

14 komentářů:

  1. Myyno! Děkuju! Já dočista zapomněla, jak jsem lítala jako malá na výstavy kaktusů, jak jsme se na to s děckama vždycky celý rok těšili a jak jsem celý víkend chodila za mamkou pro pětikačku a ještě jednu a ještě a kupovala kaktusy a jak mi je TAKY balili do novin!!! A doma jsem pak "vyvíjela" hnojivo, speciálně pro ně, hotová alchymie to byla a já si hrála na vědátorku a myslela, že vymyslím něco světoborného! :D A ty akvarelové jsou dechberoucí!! Měj hezký den, udělala jsi mi obrovskou radost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych chtěla hnojivou vyvinuté zrovna od tebe! :))) To by byly určitě nejkrásnější květy potom.
      To jsem ráda, že jsem ti udělala radost, to mám taky radost! :)

      Vymazat
  2. Miluju kaktusy!!! Kde prosím je ta výstava? (jestli teda ještě je =D)
    Nám teda dva doma přes zimu uhnily =(, ale dalším se daří..tak nevím..asi jsme je už nemocné koupili..
    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, prosím tě, ty to nečteš :D. Ten květ, to je rok po koupi, takže výstava byla minulý rok. Ale já ti to odpustím a prozradím, že nejbližší výstava začíná v pátek 3.4. a je to na Karláku v zahradě Faustova domu :). Další bude 6.-23.5.

      Vymazat
  3. Nádherný příspěvek! Vše zmíněné nutně potřebuji :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi, hi, až na tu dózu je to vlastně všechno celkem dostupné :)

      Vymazat
  4. taky jsem sbírala kaktusy a taky jsme chodili se školou na výstavu do botanický a pak už ty pichláče neměli kam dávat... a ten tvůj obrázek vypadá úplně věrně, neuvěřitelný, jsem si chvíli myslela, žes tam nalepila pravej písek :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, pravý písek, to už je vyšší level, to zase příště :D

      Vymazat
  5. Všechny kaktusy jsou krásné - akvarelové, v květináčích i ten porcelánový kousek! Doma jich mám plno a ještě radši mám ty přerostlé ve volné přírodě. Mojí velikou láskou jsou tapíři. Nejdřív to bylo krátkodobé okouzlení, které se během několika vteřin změnilo ve vášeň a teď je to čistočistá láska. Došlo to tak daleko, že jsem se za nimi vydala do jejich přirozeného prostředí, abych je mohla vidět v divočině. A opravdu to byla divočina :) Každopádně se povedlo a já si splnila obrovský životní sen. A mimochodem jsem si (téměř) jistá, že má sbírka tapírů, co mám doma na poličce, je největší sbírkou v čr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu říkám krásný příběh!
      Já toužila vidět tukana a taky jsem ho viděla v Kostarice. Země zaslíbená :).

      Vymazat
    2. Tapíři taky proběhli v Kostarice. Ono není moc míst, kde by se dali pozorovat. Každopádně mě ještě čeká objevování dalších 3 druhů tapírů, takže cíle a sny stále jsou :) Tukani jsou skvělí! A vůbec Kostarika je skvělá...kolibříci, trogoni, mravenečníci, vřešťani, nosáli, pralesničky...Hned bych se do té přírody vrátila!

      Vymazat
    3. No vždyť já vím, že v Kostarice, už jsme si o tom párkrát psaly na fb :).
      Cestování zdar! Další na řadě jsou gorily nížinné ;)

      Vymazat
  6. Vášeň a zatím není dočasná, je tvá tvorba a přidávala bych i další grafiky. Úplně jsem tomu propadla. Ale jak jsem ti jednou psala, snažím se nebýt sběratelka, ale je to mor. :-) Marki, všimla jsem si, že tiskneš, trička jsem nestihla ušít, ani odeslat. Byla jsem nemocná a teď nás trápí syn, tedy spíše doktoři, takže jsem myšlenkami jinde. Tak budu zatím ráda aspoň za ta dvě plátna baobabem černým a modrým.
    A gratuluji ke květu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za krásný kompliment. Baobaby dotisknuty, v pondělí posílám! :)

      Vymazat