středa 25. března 2015

Když nakupuju

Když nakupuju, tak lítaj třísky, praskaj taškám uši, trhaj se dna. Pošťačka má ušoupané nožky a před barákem brzdí doručovací služby. Většinu roku se držím zkrátka. Tu štětec, tu něco malýho z bazaru. Víc ani ťuk. Jenže, kdo to má vydržet, že?

Na začátku března jsem se jako uragán prohnala po eBay a na konci stejného měsíce zaútočila na francouzské tržnice a mýdlárny.

Tak si to projdem, třeba někoho inspiruju.

Nikdy v životě jsem neměla akvarelové barvy s takovým množstvím pigmentů. Byla jsem zvyklá si barvy míchat podle potřeby, ale neni marný si vyzkoušet, jak se pracuje s hotovou škálou čtyřiceti barev. (Nejpoužívanější jsou tam dvakrát.)

Akrylové inkousty jsem viděla u mojí oblíbené Geninne. Perokresba je mi blízká, tak proč to nevyzkoušet, když to doporučuje tak ostřílená výtvarnice.

Vodovkové pastelky anglického původu. Jsem na ně hodně zvědavá. Pastelky jsem měla až do nedávna za nástroj pro mrňata, ale v poslední době tak často měním na určité věci názory, že i tady můžu udělat výjimku.

Legenda mezi ilustrátory. Pigma Micron. Já je v Čechách nemůžu sehnat, tak jsem si je přihodila do košíku na eBay.

Gurmánská Francie! Cokoliv můžu oželet, ale dobré jídlo nikoliv. Země zaslíbená.

Marmeláda karamel-rum, pomeranč-levandule, jahody-máta... No nechali byste to na té tržnici? Že ne?!
Fíková marmoška byla povinnost a levandulový med zvědavost.

Camemberty vlevo nahoře jsem musela dát za okno. Zamořily (Evi) kufr, kamarádovo auto cestou z letiště, chodbu, když jsme přijeli... Lednici už jsem zamořit nenechala. Ale jsou vynikající!
Milované slané máslo. Mám štěstí, že ho u nás běžně v obchodě nemají. Dávala bych si ho i do čaje.

Verbenový čaj je úžasný, francouzská rýže z Camarque je překvapením (věděli jste, že ve Francii pěstujou rýži?), archivní bandolské víno se musí vypít, protože nemáme archiv, kandované klementinky se dají pojídat jen po čtvrtkách, jak jsou sladké a hořká čokoláda byla z lásky pro Martina. 86 % je na mě moc.

A kosmetika. No jistě. Mýdla! Zavislost. Mám u počítače v mističce magnoliové mýdlo a vždycky, když zavane průvan, tak mýdlo zavoní. Jistě, vypadá to dost divně a budí to v návštěvách otazníky, ale zkuste to někdy a uvidíte, že je to hrozně prima.

Meteoritkový pudr od Guerlainu jsem překvapivě koupila až v Mnichově, protože na letišti v Marseille je neměli. Slisované kuličky pudru jsou voňavé a něžné, nenápadné a jemně třpytivé.
Avokádový olej z trhu od Arabů mám v plánu vtírat do vlasů, suchý olej Nuxe používám na ruce a stříkanec míchám do pleťového krému.

Co vy a jídlo? A co třeba mýdlo? A tak nějak obecně nákupy? Průběžně celoročně nebo po kapkách nebo jednorázovým uragánem?

P.S. Jednotlivé výtvarné potřeby ještě dodatečně zrecenzuju.

25 komentářů:

  1. no teda! já si to dávkuju postupně, abych z toho měla větší radost... brala bych Pigmu micron, všechno co je ve skle (levandulový med miluju!), meteority a oba oleje o mýdlech nemluvím, no tak to jsem rovnou mohla napsat beru všechno, žejo... asi máme stejný vkus bych řekla, jen teda s těma barvama bych si asi moc neporadila ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jak to mám najednou, tak se radostí skoro dusím :D.
      Levandulový med jsme ještě neotevřeli, musíme spotřebovat to, co je otevřené a tím pádem do té doby asi zemřu zvědavostí :).

      Vymazat
  2. Všechno vypadá velmi lákavě... ty malířské kousky já až tak moc neocením, zato jídlo :-)
    Nejvíc závidím Verbenu - tady ji nikde nemůžu sehnat.
    měj se fajn Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, zadala jsem do vyhledávače "sušená verbena" a vyjelo mi hned několik e-shopů, kde si ji můžeš koupit on-line (pokud jsi teda v Čechách :) ).

      Vymazat
    2. jé díky - tak já jdu googlit ... asi jsem nebyla tak pečlivá :-)

      Vymazat
  3. Krásně ses rozšoupla! Já si to dávkuju po kapkách, teď se chystám na ten pudr od Guerlainu, ale mám trochu obavy si ho objednat přes eshop, protože jak jsem koukala, je vícero odstínů. Budu muset do kamenného obchodu. Jinak mýdla jsou velké ach! Fíková marmoška musí být luxusní. Jediné, co bych oželela jsou ty sýry. No a na krásné akvarelové obrázky nezbývá, než se těšit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odstíny jsou, myslím, tři. Já mám dvojku.
      Fíková marmoška je nejvíc! ;)

      Vymazat
  4. Už se těším na tvé zkušenosti s vodovými pastelkami..uvažuju nad nimi už nějaký čas ^_^

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Tak aspoň bude mít moje recenze smysl ;)

      Vymazat
  5. Ač nejsem ilustrátor, Pigmu miluju. (V Brně k sehnání!) A že je to legenda? Aha! A já s ní nechám čárat i Sáru... Je pravda, že hroty pak berou rychle za svý... (http://na-kopecku.blogspot.cz/2015/03/malujeme-kreslime.html)
    Jináč se těším na tvoje nové výtvarné potřeby v akci. Co se týče nákupů na cestách, u nás to taky vyhrává jídlo. Pár let zpět jsem si coby suvenýry kupovala cetky, jak říkal muž, ale teď je prioritou jídlo.
    A to mýdlo na pracovním stole mám taky! Ha! Když dlouho pracuju a už mě to neba a přepadají mě chmury, přivoním a hned je mysl blaženější. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No prosím! Zase to Brno! A kde tam ty Pigmy mají?
      Já dřív kupovala spíš hadry, teď jsem se nějak přeorientovala :))).
      Mýdlo na pracovním stole máš taky? To je báječné, že nejsem sama blázen, hi hi.

      Vymazat
    2. Nádherné věci. A mýdla na stole či na poličce v pokoji mám taky! Jen bez myšlenky, prostě se mi tam líbí. :-) K.

      Vymazat
    3. Tuto: http://www.eshop-rychle.cz/vytvarne-potreby-josefska/0/0/3/52/9/0/?hledatjak=2&slovo=pigma
      Cena asi bude vyšší než na eBay...

      Vymazat
    4. Jééé, děkuju! Rozdíl je asi 11 korun, ale to nevadí. To je dobré vědět. Zajímavý je, že mi to vyhledávač nikdy nenašel... :)

      Vymazat
  6. Baví mne, když nakupuješ!! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Já chci jedničku, dvojku a trojku! Takže těším na recenzi, já používám akvarel cca 6 odstínů, meziodstíny přehlížím, ze 40 bych byla vedlejaktajedle. :) Zvlášť mě zajímá ten akrylový inkoust, bílé linky mi ničím nejdou, dodělávám tajně v kompu. :-( Ale zrovna bílou tam nemáš sakra. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bílá tam neni, to je fakt. A zkoušela jsi bílé gelové pero? Mě to funguje dobře.

      Vymazat
  8. Díky za inspiraci, ty barvičky a pastelky nádhera! A levandulový med je ňamka. Vyzkoušeno!

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, to jsou aspoň nákupy, všechno bych brala! :))

    OdpovědětVymazat