úterý 3. března 2015

Časopis frankie

Nejdřív jsem si ho chtěla nechat jenom pro sebe. Jako poklad. Jako něco, z čeho můžu vytahovat vědomosti jako králíky z klobouku. Jenže, jsem tak trochu slepičí prdelka. Teda, tady na blogu. Jinak ne.

Vážně ne.

Časopis frankie jsem objevila minulý rok v Belgii, kde jsem utratila za časopisy neuvěřitelnou sumu a na letišti se tak zařadila do fronty k těm, co přehazují věci z kufru do kufru kvůli nadměrné váze. (Teda, půl na půl to šlo s čokoládama, ale o tom raději pomlčím.)

Frankie je Australan a zajímá ho umění, fotografie, design, móda, řemeslo, hudba, cestování, život a domov. Tak se to píše na obálce, která je každý druhý měsíc naprosto skvostná a nadmíru zábavná. Pokaždé má číslo vprostřed vložený A3 ilustrovaný plakát a kartičky na tvrdším papíře, co se dají použít i jako pohlednice.

Je drahý (ale taky pěkně tlustý a těžký). Ještě dražší je ale poštovné. Jenže, srdci neporučíš...

Když ho otevřete, máte chuť cestovat. A nebo malovat. Záleží na stránce. Já jsem extra velká fanynka australské ilustrace a reprezentanti tamního cechu Pastelek a štětců mne vždycky bezpečně rozjaří a uvedou do nebe. Slovy klasičky: "Umřela jsem a jsem v ilustrovaném nebi!". Ale frankie nepředstavuje jen australské umělce, nutno dodat. A to je dobře.

Krom toho magazín publikuje rozhovory s mladými ilustrátory a jinak kreativními lidmi, kteří se svěřují, jak jim jde práce od ruky, kdy v čem udělali chybu a co je zajímá. Cenné informace!





Frankie je zábavný. Malovaná reklama mě baví!

Když vás netrápí nesmyslný poštovný a slídící celníci, můžete podle frankieho i nakupovat.

Náladové fotky jsou moje oblíbené. Někdy mám chuť frankieho do posledního kousku rozstříhat a udělat si z něj všude po bytě nástěnky.

Praktické rady. Kdybyste třeba nevěděli, co s logrem od kafe...

Jednoduchá DIY taky nechybí.

A umělci! V 99 % procentech hipstři jak přes kopírák.

Tak to je můj tajný čtecí tip. Kdybyste někdo byl dlouhoprsťák, co umí zařídit dovážení zahraničních časopisů do ČR, tak za tenhle bych byla moc vděčná. Díky!

4 komentáře:

  1. Tak Frankie vypadá dost parádně! :) Škoda, že to k nám má takovou dálku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nezbývá, než si ho pořizovat nákladně z Austrálie... ale zas je dobrý, že je to dvouměsíčník :)

      Vymazat
  2. Myyno casopis znam a miluju od meho zivota v Australii.Minuly tyden jsem ho objevila v Londyne,kde ziju.Jestli chces muzu Ti ho vozit z Londyna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je opravdu velkorysá nabídka a děkuju! Nejsem si ovšem jistá, jestli to nevyjde na stejné peníze. V Belgii mě totiž stál uplně stejně, jako když si ho nechám poslat poštou do schránky. Tedy něco kolem 600 Kč.

      Vymazat