pondělí 2. února 2015

Tužky, štětce, papíry...

Když jsem přijela minulý rok z Vietnamu, měla jsem po měsíci ruku ztuhlou, až běda (ačkoliv jsem ji vydatně procvičovala v nabírání nudlí a masa z phở bò). Tak mi v prosinci přišlo jako dobrý nápad sbalit si tentokrát fidlátka s sebou.

Ukázalo se, že jsem udělala moc dobře. Vůbec poprvé v životě jsem denně kreslila. I když jde většinou jen o skicy, se kterýma budu v Praze pracovat dál, je to pro mne cenný materiál.

Tak. Na cesty můžu vřele doporučit malý akvarelový barvy (dvanáct barev mi stačilo bohatě). Plus alespoň tři velikosti štětců. Měla jsem s sebou taky sadu tužek v rozsahu šesti tvrdostí v plechové krabičce (které jsem si koupila, samozřejmě, kvůli té krabičce, jak jinak). Hodně praktické! A nezapomeňte ořezávátko. Gumu nepoužívám (pokud při předání obrázku zoufale negumuju svůj podpis umístěný ještě zoufaleji nízko, čímž mu způsobuju budoucí neviditelnost za paspartou, viď, Roso...), takže ta se mnou nikam neletěla (ta guma), naopak čeho jsem měla vzít víc, byly tenké fixy.

U tenkých fix aka linerů mám nejradši 0.1 a 0.05, ty už jsou tak tenoučké, že se s nima dá pracovat jako s tuší a perokresba je skoro nerozeznatelná od té dělané perem. Bohužel, vzala jsem si jenom dva kousky linerů a bývala bych jich využila víc.

Poznámka: příště přidat do pouzdérka ještě i barevné gelové linery.



Sešity. Dají se sehnat A5 akvarelové listy slepené po dvaceti kusech po obvodu k sobě, takže se při schnutí nekroutí (pokud je teda necháte uschnout v bloku a až potom odříznete). Kvalita je to nevalná (málo sajou, tím pádem moc rychle schnou a s barvou se nedá tak pěkně pohrát jako u kvalitnějších papírů), ale na skicy to stačí. Jmenují se Design of Art, jsou české a stojí stovku, což je dobrá cena. Ručně dělaný akvarelový papír (papírna Velké Losiny - doporučuju), který má nejlepší vlastnosti, jsem nechala doma, to by byl příliš velký luxus. Plus, sešit na skicy tužkou, skvělý je Blue Pad, papír má vyšší gramáž a stojí pár korun. Ten jsem si vzala jen jeden a bylo to málo.


No a bezpečná schránka na hotové skicy je další nutnost. Určitě dobře poslouží umělohmotné desky, ale stylové psaníčko mi dělalo denně radost už jen tím, jak pěkně vypadalo.

Počet pokreslených papírů mě krapet děsí, ale zároveň se těším, až všechno uvidím pohromadě s odstupem. Zpětně se tady na ty skicy totiž nedívám.

A to je všechno. Dohromady to nezabere moc místa, kompletní velikost je A5. Určitě budu tuhle uměleckou cestovní KáPéZetku tahat už i na běžný, třeba víkendový, cesty.

Když jsem si potrénovala oči, najednou jsem všude viděla spoustu zajímavýho materiálu ke zpracování...













Přeju nejbáječnější pondělí!

12 komentářů:

  1. Krásné fotky, hrozně se mi líbí ta s kaktusem a těším se na zpracování...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kaktusák je supr, nechápu, jak se tam ten náhradní díl po zlomeném kusu udrží. Musí být strašně těžký :).

      Vymazat
  2. To bude krása, taky se těším na pokračování :))

    OdpovědětVymazat
  3. Vždycky koukám jak puk, jak rostou ty banány..a to jsem byl na Gran Canarii na exkurzi na plantáži..i tak mě to pokaždé překvapuje a udivuje =D (a co teprve pak takový ananas =D )..
    Krásné..

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo! Ananasy jsou nejvíc divná kytka :D

      Vymazat
  4. Mám z těch bloků Design of Art velkou radost, ještě jednou díky za tip :) Na náhodné čmárání mi bohatě stačí a nestresuji se, že pokazím nějaký extrémně kvalitní a drahý papír.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem mohla dát dobrý typ! Ale, že je ta savost dost na prd? Nebo je tady mic horko a příliš rychle mi to schne kvůli vedru?

      Vymazat
    2. Bohužel nevím, nemám moc srovnání, jsem zvyklá na ten čínský nebo japonský papír a tam na nějaké dodatečné hrátky s barvou můžu zapomenout. Pokud tedy neplánuji udělat jeden velký flek :D Takže ty moje pokusy nemají se skutečným akvarelem moc společného. Ale je docela fajn i na to ruční lino, ještě ho zkusím lehce navlhčit a provést další pokusy... když je tak levný, nebojím se experimentovat. Koupila jsem si i verzi Aquacal ze stejné série, ta zasychá později (alespoň mám ten pocit) a má vyšší gramáž (250), ale má jemnou strukturu a lino na ni chytá hůř.

      Vymazat
    3. Aha, zkusim ten papír i na grafiku. Díky!

      Vymazat
  5. No já už se těším na zpracování materiálů! :-) Bych si hned objednala něco z Tvojí tvorby (volná ruka), ale počkám, až přiletíš, vybalíš a oddechneš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jo. Já myslím, že to počkání bude stát za to :).

      Vymazat