pondělí 16. února 2015

Podvedla jsem

Ve čtvrtek ráno jsem si umyla vlasy. Když trochu oschly, ulízla jsem je před zrcadlem do drdolu, už skoro neexistující ofinu jsem hodila na stranu, aby nepřekážela a když jsem se podívala do zrcadla znovu, zjistila jsem, že moje dlouhé vlasy vůbec nejsou vidět, že jsou dlouhé.

A protože jsem tenhle ulízací rituál, případně rituál s ohonem dělala už poměrně dlouho a prakticky denně, napadlo mne, že k čemu ty dlouhý vlasy vlastně mám?

Na to, abych je viděla všude na zemi? Na to, aby mi mytí hlavy trvalo půl hodiny? Na to, abych je další půl hodinu rozčesávala? Nebo na to, aby se mi nevešly pod plaveckou čepici?

O hodinu později jsem se přistihla, jak v tramvaji píšu zprávu milé paní Jarmile z letenského Studia v zahradě, že potřebuju ostříhat. Nejlépe hned. Než si to rozmyslím.

A na to paní Jarmila rychle odpovídá, ladíme, pilujeme, překopáváme studiový diář a já ještě téhož dne ve tři hodiny odpoledne sedím v otáčivém křesílku a vysvětluju panu kadeřníkovi Jiřímu, že chci mít účes jako Linda Evangelista, hledám fotky z Pinterestu, znovu ukazuju, pan Jiří si stěžuje, že není vidět, jak je to ostříhané zezadu, já to uznávám, ale trvám dál na svém, pan Jiří se několikrát ptá, zda jsem pevně rozhodnuta, paní Jarmila běží do sámošky pro Bohemku, abych se jim tam z toho nesložila, ale byla naopak z velké změny veselá a já už jsem z toho všeho netrpělivá a už chci mít krátké vlasy.

"A hlavně bych chtěla mít tu supr dlouhou patku takhle na stranu, co se dá ulíznout třeba gelem nebo rozcuchat..."
"Ale vy máte ještě moc krátkou ofinu, to nejde."
"Já vim. Ale stejně bych ji chtěla."

A pak pan Jiří vezme moje vlasy, udělá pár šmiků a mám mikádo, pak mě bere do místnosti, kde mi myje hlavu a pak znovu stříhá... Ale on vlastně sochal. Tvořil mi účes jako když sochař probírá k životu kámen, sleduje jeho tvar, je ohleduplný k jeho struktuře. Takhle pan Jiří stříhá. Jako by tvaroval vzácný materiál.

A já jsem s kadeřníkem Jiřím tím pádem těžce podvedla svojí dvorní teplickou kadeřnici Lucii. Ale snad to pochopí, musela to být rychlá akce a já nemohla čekat dýl, protože bych si to jisto jistě rozmyslela.

A teď něco pro pobavení... (Nesnášim hrabání se ve foto archivu, ale co bych pro vás při pondělku neudělala.)

Staré fotky vždycky pobaví aneb United Colors of My Hair (2007-2008)... Podle směru hodinových ručiček: bordó pani a jachta v Saint-Tropez, co jí nepatří, blond pani u Ještědu, růžová pani a její nejoškubanější účes ever, modrá pani - co k tomu dodat... no úlet (a taky modrý límečky, modrý polštáře, modrý ručníky, prostě všecko doma modrý).
Doznívající blond...

"A ještě tři roky to vydržim a jdu na krátko!" Nakonec to byl rok a půl.

Takže, jak je vidět, ty dlouhý vlasy, co jsem si za posledních 6 let nechala narůst, byly spíš takový výstřelek a já jsem zpět v krátkých. A jsem spokojená.

Voilá...!

Linda E. ze mne nebude, ale což, nějak to přežiju.

Co vy a vlasy? Těžké konzervy a nebo úlety?

53 komentářů:

  1. Nutno říct, že Tobě ty krátké prostě seknou! Já myslím, že konzerva nejsem, i když jsem si dva roky nazpět umanula, že nebudu stříhat, ale už jsem byla (nuceně) ostříhaná dvakrát. Ale mě prostě takhle krátké nesluší, přestože mě lákají moc. Takže závídím! Kočka jsi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že záleží na účesu, jeho tvaru a tak. třeba jednou najdeš vhodný krátký sestřih ;)

      Vymazat
    2. Jo třeba :-) I když po loňských peripetiích jsem ráda, že se vlasy stabilizovaly a zase rostou :-) Máš krásnou přirozenou barvu vlasů. Já už mám šediny, takže vlastní barva ještě pár let nehrozí :-)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Díkes! Ale ty se, prosim Tě, nikdy nestříhej, jo? Ty máš totiž nejkrásnější vlasy!

      Vymazat
  3. Marki, já mám pocit, že v krátkých vlasech více vynikne tvá Linda E. Jsi proměnlivá jako ona. Dlouhé ti sluší, ale dneska jsem si řekla wow. Moc ti to sluší.

    OdpovědětVymazat
  4. Bravo! Já mám podobný typ obličeje jako ty a vyzkoušela jsem něco podobného, až na tu blond a modrou :D. A mám už pět let krátký, asi jako ten blond extra krátké z Ještědu. To si myslím že ti sluší nejvíc ;)
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blond byly prďácký, to je fakt. Všichni se ke mně chovali jako k nějaké roztomilé holčičce a dokonce i prodavačky se na mne usmívaly... jenže ty vlasy byly ale komplet mrtvý a to já moc dlouho vydržet nedokázala.

      Vymazat
    2. ;) já když jdu na úpravu kontur, tak omládnu tak o 5 let :-D Teda aspoň to všichni říkají :-D

      Vymazat
  5. panejo, ty oči, ty oči! Krásná jsi ;) A já bych ráda byla výstřední, ale jsem konzerva :D udržuju dýlku mezi "podbradu" a "naramena" neb jinak vypadám jak zplihlá slepice, případně jak méďa Kulička ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díííík ;). Ale ty máš hrozně hezký, jemný obličej, tobě by ty krátký šly, podle mne, krásně!

      Vymazat
  6. A mě se moc líbí ta modrá a bílá hlava :) A nechápu, jak ti ta hustá a krátká ofina může takhle skvěle držet.
    Jinak já jsem byla na účesy éro, kratoučký jak ty, různé barvičky, pak jsem měla asi 10ti leté období různých tupých a ostrých mikád a podkov a rozcuchů a nyní přes rok nechávám růst délku. Ale! je to nějaká nuda a přemýšlím, že si po hodně dlouhé době nechám šmiknout ofinu, aby bylo nějaký vzrůšo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modrý byly šílený. Všichni čučeli a já z toho byla nesvá :D.
      Ale jestli už jsou dlouhé nuda, tak šup šup, přivítat jaro v novém účesu ;).

      Vymazat
  7. Ty voci! Moc ti to slusi, je to takovy... cisty...
    A foto "Doznivajici blond" je pecka! Kdybych nevedela, ze jsi to ty, tak bych si myslela, ze je to fotka nejaky seversky vytvarnice v clanku na Frende von freunden :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Časopis Frende von freunden! To fakt existuje? :D
      Na fotce Doznívající blond je supr světlo. Mám ji ráda.

      Vymazat
  8. Markét, vážně ti to moc sluší! Měla jsem vlasy do pasu, ale cca před měsícem jsem se rozhodla, zavolala kadeřnici, a teď je mám na ramena. A přemýšlím, jestli nejsou ještě moc dlouhé :-D janina282

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow! Vlasy do pasu! To jsi nejodvážnější, že jsi to zkrátila. Na to bych asi potřebovala ty Bohemky dvě :).

      Vymazat
  9. Ty dlouhé nebyly k zahození =), ale ty krátké tě dělají hodně mladou, tak aby po tobě nechtěli pak někde občanku =D, ale sluší!!

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vim, dlouhý jsou dlouhý, ale kdo to má furt rozčesávat? :)
      A děkuju!

      Vymazat
  10. Já myslím, že změna super!!! Mně se na tobě ty poslední nové líbí nejvíce! Fakt super!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Strašlivě moc sluší! Hrozně moc!!! Jsi tak hezká! A máš super barvu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, ahoj! :) To děkuju! Však, jestli jsem koukala dobře, ty jsi taky prošla radikální změnou, že jo?!

      Vymazat
  12. já jsem strašná konzerva, mám je moc jemný, takže nic moc mi nedrží, ale před měsícem jsem zkrátila o 15 a nějak bych chtěla ještě, tak se odhodlávám jít na stříhání do klubovny... tak uvidíme, jak to dopadne, to jaro láká ke změnám, viď?

    OdpovědětVymazat
  13. jo a strašně se mi líbí ty tvoje blond krátký! francouzka úplná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ty odrosty už moc francouzsky nevypadaly :D. Lezlo to do peněz.
      Jo, jaro a předjaří má obrovskou energii. Mám to ráda :).
      A děkuju za kompliment ;).

      Vymazat
  14. Páni, Markét, Tobě to teda sekne! Krásně Ti vynikly oči a jsi taková chic a šmrncovní! Moc Ti to sluší!
    Jinak - super fotky! Tu barevnou škálu Ti závidím, já jsem v tomhle děsná konzerva. Asi. Určitě. Barvit vlasy jsem si začala až teď, protože už mě štvaly občasné šediny, ale jako pravá konzerva jsem se odvážila jen na přeliv, co se mi prý za 24 umytí vymyje, tak jsem zvědavá :-) Nicméně účel to splnilo a ta lehká změna barvy mě baví. Vlasy nosím už od střední hodně dlouhé, jen průběžně zastřihávám konečky. Aktuálně to mám tak deset čísel pod zadek a většinou je nosím sepnuté do copu, protože z drdolu mě po chvíli bolí hlava, jak jsou ty vlasy těžké a s rozpuštěnými vypadám skoro jako Bratranec Itt z Addamsovy rodiny, bo mám ty vlasy během chvilky všude. Takže tak nějak. Jsem konzerva :-)
    Krátké dámské sestřihy se mi ale vždycky strašně líbily, připadá mi to takové francouzsky elegantní, chic a sexy anebo v další poloze takové jemně krásné a éterické ...
    Děsně bych to někdy chtěla zkusit, jen mi připadá, že zatímco vám všem to tak moc sluší, já bych v nich se svým kulatým slovanským ksichtem vypadala jako trotl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ty brďo! Deset čísel pod zadek! To buď ráda, to je přece úžasný. Jsi jak Magda V. v Postřižinách.
      Bratranec Itt mě rozesmál :D. A zkoušela jsi někdy takovou tu aplikaci na internetu, jak si tam nahraješ fotku a můžeš si zkoušet různý účesy? To je velká legrace. Člověka kolikrát přejde jakékoliv stříhání :D.

      Vymazat
    2. Ale jo, to já jsem ráda, jinak bych si to asi dávno ostříhala, jen si někdy právě říkám, jestli není trapné mít už skoro dvacet let stejný účes :-))
      A virtuální hrátky s fotkou a různými účesy jsem zkoušela několikrát a největší sranda je, když se to dělá s více lidmi ... Většinou mám pak poprskaný monitor a jsem vděčná za to, co na hlavě (už) mám :-)

      Vymazat
    3. :D Poprskaný monitor!

      Vymazat
  15. No toto! Čím starší, tím líp vypadáš! Nový sestřih a barva ti sluší nejvíc ze všeho, co jsi tu zveřejnila (mmch. fajná retrospekce, rozhodně jsi, co se týče vlasových experimentů, nezahálela). :-) Dobré rozhodnutí a šikovný kadeřník.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jsem si po letech barvení teprve nedávno všimla, že moje vlastní barva je vlastně nejlepší :D.
      Děkujuuuu! ;)

      Vymazat
    2. Že jo! Já taky. Moje vlastní barva mi sedne nejlíp. Ušetřím a vlasy jsou na tom co do kvality taky mnohem lépe.

      Vymazat
  16. A to sem davas zrovna kdyz si nechavam narust vlasy delsi nez po usi! Ale je to boj. Ja uz prosla snad vsim,i tim bilym jezkem. Moc Ti to slusi,ale prvni jsem si vsimla tech krasnych oci. No kocka!!!

    OdpovědětVymazat
  17. A to sem davas zrovna kdyz si nechavam narust vlasy delsi nez po usi! Ale je to boj. Ja uz prosla snad vsim,i tim bilym jezkem. Moc Ti to slusi,ale prvni jsem si vsimla tech krasnych oci. No kocka!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňau! S dlouhýma budeš kočka největší! Vydrž, Prťka, vydrž! :)

      Vymazat
  18. Ta modrá a blond = :D Nejlepší je v těch lacláčích, ombré a now na audrey hepburn, hlavně nebarvit. Jak já závidím všem křehkým obličejům a roztomilým francouzkám s krátkým vlasem! Já v krátkých s obličejem Natalie Teny vypadám jako transvestit a mentál. Bééé. :D Máš to boží! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však Natalie Tena to taky nezkouší s krátkýma a hlavně, tvoje vlasy jsou neskutečný! Takže tak. A barvu po celý hlavě nechci ani vidět, dokud to půjde :).

      Vymazat
  19. Budem sa asi opakovať, ale ty kukadla Tvoje úplne vykukli. Sekne Ti to!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, díky! :) Já miluju ten tvůj účes! Ten je nejvíc stylový ;)

      Vymazat
  20. Markét-vypadas uplne skvěle! Úplně fresh, bezva barva, která ti dala vyniknout tvým krásným očím. Taky chci dovolenou a vypadat takhle rozzarene:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, díky moc. Fresh barva odchází rychlostí pendolina, za pár dní už budu zase zdravě pražsky zelená... A bude to chtít další dovolenou :).

      Vymazat
  21. No sekne Ti to parádně! .) Dlouhé vlasy se mi na tobě ale taky šíleně líbily, možná mi více podtrhovaly tvou povahu, nebo nevííím proooč :D Ale taková rozhodnutí by se měla dělat .)
    Svoje vlasy určitě jen tak pryč nedám, mikádo jsem měla jednou a hrůza děs! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím Tě! Svoje vlasy nikam nedávej, máš je nejkrásnější!
      Moje povaha je proměnlivá, muselo to přijít :D

      Vymazat
  22. Sluší ti to, moc! Miluju minimální účesy a ulíznuté hlavy a Lindu taky...s mými vlasy tohle ale nedávám ani náhodou, oni si dělají, co chtějí, hlavně hodně do prostoru:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!
      Vždycky jsem holkám záviděla kudrnatý vlasy :). Člověk vždycky chce to, co nemá :D.

      Vymazat
  23. že nie? ale ty sa na tú Lindu fest podobáš - len treba nahodiť výrazný make up, umelé mihalnice a frčíš ostošesť. Pekný víkend Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně si toho někdo všiml! :D Dělám si legraci, samozřejmě... A děkuju a mávám!

      Vymazat
  24. Vypadá to super! Můj muž například uznává pouze ženy s krátkými vlasy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! A máte krátké vlasy, když muž uznává jen krátké? :D

      Vymazat