čtvrtek 19. února 2015

Když zajíc potkal veverku...

...vznikla z toho moc pěkná věc. To byste nevěřili.

Ale postupně.

Když mi kamarádka Bára, kterou jsem objevila minulý rok (a to jsme ještě dodatečně zjistily, že se známe pravděpodobně už od střední, ale to je dlouhý příběh, co by to teď zavedl uplně jinam), a která společně s Petrou vede úspěšnou značku Ema Mamisu, napsala do Nikaraguy, jestli bych si u nich nechtěla zkusit pomalovat nějaký kalíšek a talířek, protože se jí líbí moje práce, byla jsem nadšená.

Každý, kdo něco tvoří, má svého úchyla. Já jsem osobní úchyl Ema Mamisu (na Fleru najdete tu). Mám už doma slušnou řádku emomísích kalíšků, misek a talířků. Takže šance, že se zapojím do toho skvělého příběhu se rovnala nevídanému snu.

Neváhaly jsme a týden po příjezdu jsem naklusala do zajíce, atliéru v ulici Jana Zajíce, abychom si rozuměli, a zjistila, jak strašně jiný je malovat na porcelán. Svůj první talířek ever jsem šudlala dvě a půl hodiny! (Shodly jsme se pak na tom, že bych to teda pro příště měla zrychlit.)

A tak ateliér Ema Mamisu v ulici Jana Zajíce potkal Ateliér Veverkova 10 aneb "zajíc potkal veverku"...




První produkty, jakož i to, jak talířek a kalíšek vypadaly před vypálením, vám servíruju hned, bez otálení. Co bude dál, se uvidí. Ale těším se na to jak malá.










Jedná se o podglazurový kobaltem ručně malovaný měkký porcelán (porcelán na nižší vypalovací teplotu). Řekla mi Bára. A ta nelže!




41 komentářů:

  1. Panejo! to je krása ;) Pěkně vám to spolu jde, holky ;) a pro emomísí keramiku mám já taky slabost, o to víc se těším na středu, až si u nich něco vytočim :D snad ze mě nezešediví

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem jednou zkoušela, to točení... Pěkný psycho. :)))

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. No bezva, mé oblíbené ve spolupráci! Super :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jéééééjůůůjéééééjůůůůjééééé! To je krásný! Fakt jako úplně děsně, ich ach!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mǎm radost, že se ti to líbí!

      Vymazat
  5. ...je to krásně ženský. Bravo, holky!

    OdpovědětVymazat
  6. Supr, fakt povedené .) tak snad zajíc s veverkou zůstanou kámoši .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajíc s veverkou si vyloženě sedli. Já jim dávám velkou budoucnost! :)

      Vymazat
  7. Wow!!! Skvělý... Tak honem maluj, protože tohle kupuju.... Ten hrnek!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nooo, víš jak je to v tom filmu Saxana, jak na konci jdou kolem toho hrnečku s talířkem? To je přesně ten případ. Ten hrneček nedá bez talířku ani ránu. :D

      Vymazat
  8. Hej, víš, že mám v sobotu narozky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No paní...to je docela provokace, já mám narozky přesně za měsíc....

      Vymazat
    2. Kdybych neveděla, že má pani narozeniny den přede mnou a že to rozhodně neni únor, tak bych jí to snad i věřila :)))

      Vymazat
    3. Ty mé jinotaje ... :o)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Vymazat
  9. To je nádhera, kdyby jsi jen věděla, jak se u porcelánu musím držet, aby se ze mě nestal sběratel. Takže Ema Mamisu okukuji velmi často. :-) A ještě spojení s tebou.....:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ten první obrázek zajíce a veverky překreslete klidně i na talíře..řekl bych, že úspěch to mít bude =D
    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  11. ema mamisu taky dost žeru! a tohle spojení je teda supr, fakt se ti to povedlo! jako cibulák v novým kabátku :)

    OdpovědětVymazat
  12. Super, congratulation! Taky jsem si doplnila tento týden do sbírky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi hi, včera jsem byla zas u Báry a hned bych nakupovala další věci. A nebo bych tam chtěla rovnou bydle ;).

      Vymazat
  13. Odpovědi
    1. Děkujeme! Máme radost, že se to líbí!

      Vymazat
  14. Moc moc krásné! Bude i jiná barva? - červená? Prosím, prosím, iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budou i jiné barvy, ale červenou neumíme ;).

      Vymazat
  15. Skvělá spolupráce:) Těším se na úplné finále.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já ne. To bude znamenat, že je konec :).

      Vymazat
  16. Tak to je přímo dechberoucí! NÁDHERA!
    A zajíc s veverkou jsou taky bomba - jak se hezky drží pacičkami kolem ramen:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!
      Jsou to kámoši, prostě. ;)

      Vymazat
  17. achich ouvej chich achich je to krásný!nedivím se jak jsi nadšená ze spolupráce:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Práci zdar a spolupráci obzvlášť! :)

      Vymazat
  18. Paráda!
    Dalo by se říct, že modrá na bílé nezklame, ale já myslím, že by mohla zklamat a že tohle je pěknej kousek! Hezky rozložený. Ňam ňam.

    Cibulák je taky kobalt pod glazurou, myslím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tak. Je to malované tradiční technikou, stejně jako cibulák.
      Děkujem!

      Vymazat
  19. úžasné, nádherné... i mně by se líbila červená...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kobalt je prostě kobalt. Tomu se nic nevyrovná ;).

      Vymazat