pondělí 5. ledna 2015

Městské tržiště v Granadě

Tržnice v Granadě si zaslouží samostatnou zmínku. Je to kakofonie zvuků, vyvolávání a troubení, kokrhání, křik, smích.

Na trhu najdete jenom sezónní ovoce. Sem tam někdo prodává dovážená jablka a hrozno jako exotickou lahůdku. Všechnu tuhle exotiku mají pečlivě vyleštěnou a naaranžovanou.

Tržnice je směsí nejrůznějších pachů a zdrojem obživy pro potulný psy. U stánků s drogoškou voní mýdlo na praní, u některých pultů smrdí tlejíci slupky smíchané s bahnitou stokou, což dohromady nabízí poměrně ne příliš vybranou vůni.

Stánky s masem (nejlepší je obejít je obloukem, ale někdy to nejde) nemají extra lákavou nabídku, ale ve výsledku je vám to stejně jedno, protože ačkoliv maso na pultě není zrovna svěže červené, jak jsme zvyklí z řeznictví, na talíři to nepoznáte a ještě se budete oblizovat. Je to džungle.

První den jsem cítila jenom šílený smrad a měla klaustrofobii a nepříjemný pocit ze stánků nacpaných jeden na druhý a z množství lidí prodírajících se kolem mne. Třetí den už je to v pohodě, rozeznávám vůně čerstvého ovoce a vyloženě se mi to líbí. Přestávám se ošívat hnusem. Ráno jsme byli nakoupit snídani a bylo to vlastně hrozně prima. Všechno chce svůj čas.



Nikaragua dokáže být i dost nechutná, co si budem vykládat... Pro zajímavost - chlapeček namáčí ve splašsích kus chleba. Předpokládám, že si to pak nestrčil do pusy, ale stejně je to divný místo na hraní. Zvláštní věc, neviděla jsem tu jedinou krysu.


Když se odvážíte do takového "comedoru", zastrčeného pěkně hluboko v tržnici, odměnou vám bude porce vynikajícího domácího oběda. A nikdo vám hlavu neukousne. Překvapivě. (Já osobně tak trochu čekala, že zpod stolu vyleze nejmíň deset revolucionářů a začne mě škrtit.)













12 komentářů:

  1. Na prvy pohlad by som nic okrem bananov nejedla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))) na banánech se moc dlouho vydržet nedá.

      Vymazat
  2. A to já zase jo, třeba ty chilli papričky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já cokoliv. I ty brambory měli narozdíl od našich prodejců na tržnici všechny umyté. :)
      Ovšem, čili, tak to bylo nejlepší ve Vietnamu. Tady je to o něco slabší :D.

      Vymazat
  3. To je paráda, na trhy s jídlem chodím moc ráda, ať jsem kdekoli...a tento vypadá super exoticky :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trhy s jídlem jsou fajn i v Čechách, taky je mám moc ráda :).

      Vymazat
  4. Wau, to je skvělé, tam bych se vyžil. Ochutnat to a pak toto a jinde zase tamto..mmm..vracím se ve vzpomínkách do Barcelony a na místní tržnici. Mňam =D

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  5. Myyno, podobné články jsou to pravé ořechové... koukám...paní na první fotce si taky libuje nápoj z pytlíčku... :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ano, pytlíček musí být! Dneska jsem zrovna v jednom měla čerstvě vymačkaný pomeranč :)))

      Vymazat
  6. Tržiště miluju!! To mi tu trochu chybí! :D i když asi ne, to prostě patří k Latinské Americe :) Tak jsem si konečně našla čas, abych dočetla zápisky z Nicaraguy (nevím, jak se skloňuje :D ). Jupí!! Strašně mě to bavilo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 3. a 6. pád je měkké i, zbytek tvrdé y :D. Ale to je jedno, máš to dobře a hlavně - díky, že sis početla! <3

      Vymazat