čtvrtek 22. ledna 2015

Jednooká opice a jezero Apoyo

Dobytčák Casa Maderas-San Juan del Sur (snídaně u Margarity)-autobus Rivas-Masaya-vjezd k jezeru Apoyo-jezero Apoyo-taxi k jezeru do hotelu Selvazul.

To vše za 4 hodiny celkem a za zhruba 250 Kč za oba.

Jako ceny za dopravu super, ale ty autobusy jsou prostě nechutný. Pokud sem někdo pojedete, našetřete si pár tisíc extra na přesuny turistickými shuttle busy. Já jsem ráda, že to byl poslední delší přesun a že už to nebudem muset absolvovat znovu.

Laguna Apoyo je 20 000 let starý sopečný kráter zalitý vodou, která se tam vzala nevím odkud, to ještě musím nastudovat. Voda je ale křišťálově čistá, teplá a má trochu slanou příchuť od obsahu sulfidů (nebo sulfátů, nevim), takže chutná trochu jako Vincentka. Ne, že bych ji zkoušela pít (tu vodu), ale bylo to cítit na rtech.

Bydlíme v takový chajdě, dost legračně rustikální, ale ona mi přestane připadat vtipná ve chvíli, až sem vleze nějaký mega hmyz (zmutovaný z té síry v půdě). Uvidíte.

Sjet dolů k jezeru celkem trvalo, kráter je to velký a taky krásně zelený. Bohužel, příkopy opět lemují plastové sáčky a další umělohmotný haraburdí. Jestli mě tohle nekrká, tak už fakt nic.

Máme trochu problém, že nemůžem na víkend sehnat ubytování, neb je všechno plný. Jak jsme tak šli dneska od hotelu k hotelu, potkali jsme jednookou opici. Tak jsem vám ji vyfotila. Opice obecně nemám ráda, jsou agresivní a vyčůraný a už od Thajska z nich nemám dobrý pocit. Chybí jí pravý oko, ale není to vlastně vůbec vidět.

A jak je vlastně v Čechách? Pořád nejasně teplo a občas sního nebo co? Napište, už se mi stáská. Pravda, ne po zimě, ale ta bude stejně brzy pryč a zdá se, že po příjezdu budu mít do léta dost co dělat, tak to uběhne rychle.




Nejzábavnější pták! Umí napodobovat různý zvuky a tak...

 

Laguna Apoyo

Naše uplně nejvyvoněnější chatka.





Fakta:
Doprava Casa Maderas-San Juan del Sur-Rivas-Masaya-Laguna Apoyo 272 C/2 os.
Ubytování hotel Selva Azul, chatka Thai $39 včetně snídaně
Jídla kolem dokola laguny téměř jednotná cena $12 a více
Pivo od 25 C
Malá láhev sedmiletého rumu 165 C

12 komentářů:

  1. V čechách asi rovnako ako na slovensku...zima žiadna...ani jar ani nič...
    a už si niečo nakupovala? alebo mi ten príspevok ušiel? alebo sa tam ničovaté nič nedá kúpiť? Vo vietname to bolo inak, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, že jsem nic nenakupovala, protože není co. Asie je jiné kafe, tam mají vkus a láska k ruční práci dlouhou tradici a pořád se drží. Tady je to jinak. Bohužel :(.

      Vymazat
  2. No takhle..když ti napíšu, že tvoje fotky mě tady v Čechách vždy zahřejí, bude to stačit? =D Je tu hnusavo a zima, sem tam fučí uragán nebo mrholí, no není o co stát..Slunce jsme naposled viděli předminulé úterý..

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaeli, ano, to mi bude stačit :D. A děkuju! ;)

      Vymazat
  3. Moc krásné fotečky, už se těším na léto :). V Liberci máme kolem 0 ale já mrznu jak při -10C :D.
    Martina

    OdpovědětVymazat
  4. Čtvrtá fotka od konce!!! Já musím sebemrskačsky říct, že ten šedivý hnus mi nevadí. Já mám prostě leden ráda, i když je stejně jako loni bez sněhu. Na víkend sice slibují, ale vzhledem k tomu, že výhledově má být nad nulou, nedělám si iluze, že vydrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leden a únor odjakživa nenávidím :),jsem ráda, že můžeme vypadnout pryč. Ale na březen už se těším, předzvěst jara je milé období.

      Vymazat
  5. Dneska nádherně, celý den na horách konečně sněžilo a lyžovačka výborná! A zítra jdu na běžky, zkoumat polární krajinu a nebýt zimy ( doopravdické horské se sněhem a krbem ), netěším se tak moc na léto. A teď k příspěvku, ten pták je super, něco jako kavka, tu bych chtěla po - chovat! :) A plavat ve Vincentce, jáchách, boží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluju zimu na horách! Ale na žádný horský chajdě jsem nebyla aspoň sto let! Užívej si to! :)

      Vymazat
  6. Jednou i na to cestování budeš vzpomínat .) By Tě pak mrzelo, že jste to i z tohohle pohledu pořádně nepoznali nee? .)
    No a z opic mám celkem strach, i když to já skoro ze všech zvířat :D ale kdybych potkala ještě k tomu jednookou.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako, ta opice byla fakt děsivá. :)))

      Vymazat