čtvrtek 4. prosince 2014

Kurz sítotisku a sérigrafie v Hellichovce

Po naprostém a totálním debaklu tzv. kurzu sítotisku pro začátečníky ve Sdružení výtvarníků Výtoň (měly mě varovat už jejich webové stránky), jsem propadla lehké depresi a jala se gůglovat v naději, že třeba existuje ještě další zdroj informací, než je tohle sdružení a můj "domovský" Kredenc, kde jsem absolvovala kurz na jaře (skvělý, úžasný kurz, ale je dobré mít informace z více zdrojů).

Shodou okolností a šťastné náhody jsem narazila na právě vyhlášený kurz sítotisku a sérigrafie grafické školy v Hellichově ulici a hned jsem jim nadšeně napsala, že já se rozhodně chci zůčastnit a hned zaplatím, jenom mě, prosím vás, nepište, že už není místo.

Zaplatit nechtěli. Čekali, jestli se kurz naplní.

Kurz se nenaplnil (překvapivě, protože jinde, než na stránce školy ten kurz ani vypsaný neměli).

Kurz zrušili.

Napsala jsem strašně smutný email. Ale fakt strašně.

Vyslyšeli mne a kurz vypsali znovu. A zrealizovali ho. Jupí!

Myslím, že lepší zdroj informací o tisku a technikách a nářadí a všeho, než je grafická škola, prostě neexistuje. Tam se přece rodí talenty. Tam jsou dílenští učitelé a profesoři, kteří krok za krokem vedou neználka až k poznání. Tam je to místo. Hrozně jsem se tam těšila.

Po hoooodně moc letech jsem slyšela zase pravidelné zvonění. Připadalo mi to zábavný. Vyučující, pan učitel Lešikar, je sympaťák a já si dělala pilně poznámky. Kurz je rozdělený na dvě části. První byla v úterý a šlo o teorii. Příště nás k tomu pustí. Bude veverka!







Natahování citlivé vrstvy na síto.

Citlivá vrstva v ovrstvovacím korýtku.

Podrobné vysvětlování použité techniky.

Příprava sít pro osvit.

Osvit

Klubání osvícených obrázků pod proudem vody.

Sušení sít.

Připevnění síta pro tisk.

Tisk

Sušení tisků.

Trocha dílenské poezie...




2 komentáře:

  1. Mně teď zrušili pro nedostatek zájemců kurz linorytu, na který jsem se tak těšila! Ale po novém roce prý vypíší nový, tak snad se dočkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsi napsat taky strašně smutnej email... :D

      Vymazat