sobota 22. listopadu 2014

Music Inspiration #42 - The Cure

V sekci osmdesátek prostě nelze vynechat. Velmi kultovní a jedineční. Ať už na ně mám názor jakýkoliv, v první polovině devadesátých let jsem ve svém okolí měla poměrně dost černovlasých natupírovaných hlav, co si malovaly černé linky kolem očí a tvářily se bolestně (já jsem se samozřejmě taky tvářila bolestně, ale zase kvůli uplně jiný muzice). Přesně tak to totiž vyžadoval dress code dle Roberta Smithe, frontmana skupiny The Cure.


Zdroj blog.sfgate.com

Kapela se dala dohromady v roce 1976 v britském Sussexu a je kultovní záležitostí především pro vyznavače gothic rocku. Překvapivě celkem vkusného. A hrát taky umí, shodou náhod a okolností jsem se dostala někdy v '96 na jejich koncert v Praze a bylo to skvělý.

Při hledání informací o kapele jsem zjistila, že ještě hrají. Akorát nevim co a kde, protože nemůžu říct, že bych o nich za posledních deset let slyšela v souvislosti s nějakou novou peckou.


Lullaby (Disintegration, 1989). Výborný "strašidelný" klip s ještě strašidelnějším Robertem.






Just Like Heaven (Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me, 1987)



P. S. Když si je teď zase pouštím, tak musím říct, že to vlastně byla výborná muzika. Tak příště další osmdesátková pecka a to už mne možná vynesete v zubech.

8 komentářů:

  1. Cure jsem milovala a miluju doteď, byla jsem na jejich koncertě někdy v roce 2000 k údajně poslednímu albu Blood Flowers a nikdy na to nezapomenu, nikdy jsem ale nepochopila, proč jejich hudbu řadí do depresivní, já je tak nikdy nevnímala

    a moje nejoblíbenější je tahle https://www.youtube.com/watch?v=PDEna0WgtIU
    :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nevím, proč byli mezi depresáky :). Taková skladba Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me je vyloženě rozjuchaná...
      Joooo, to třeba takoví Joy Division, to bylo jiný kafe! Člověk by si to hodil hned při prvním songu. :))))

      Vymazat
  2. Miluju! Friday, I'm in love mám jako vyzvánění, ale už jsem tak zpitomělá, že to nemůžu slyšet jinde, protože mám pořád tendence hledat telefon :D

    OdpovědětVymazat
  3. Hééééééééééj! Díkyýýýýýýýýýýýýýýý!!!!! Miluju je, miluju! Ty se mi vždycky tak trefíš do vkusu ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Říkala jsem si,že to budou oni nebo Siouxsie.Máš prostě VKUS!
    Viděla jsem je v létě 90 a bylo to dokonalý...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmmm, Siuxka a bludičky by rozhodně neměly chybět :) Dobrý tip! ;)

      Vymazat