pátek 21. listopadu 2014

Drak se probouzí

Včera jsem byla na půvabné výstavě Drak se probouzí, kterou můžete najít v Paláci Kinských na Staromáku. Já jsem tam šla zrovna ve čtvrtek hlavně proto, že komentovanou prohlídku vedl můj bývalý profesor a jeden z vystavujících, pan Pavel Mrkus. Viděla jsem ho po dvaceti letech a bylo to moc příjemné a intenzivní, protože jsme přišli jen já a Rosa Mitnik a malý Miki. A tak jsme měli pana profesora a paní kurátorku jen pro sebe.

Výstava je v rámci expozice asijského umění, stálé sbírky Národní galerie. V konírně Paláce Kinských najdete současné české umělce inspirující se východoasijským uměním. Už z podstaty věci je výstava plná velmi jemných a křehkých témat.

V samotném Paláci Kinských je pak stálá expozice promíchaná se současným uměním a vytváří tak přirozenou reflexi k historickým artefaktům.

Byla jsem nadšená. A výstavu vřele doporučuju, stejně jako doprovodný program. Například 7. 12. bude výtvarná dílna na téma japonské hračky!


Tomáš Kubačka, tradiční tušová malba. Na papírových táccích.


Co myslíte, je to vlevo nahoře kečup nebo není???



Michal Nesázal, Světy.



Naprosto úžasný "modrotiskový" ubrus, který bohužel nevím, od koho je.



A pro sebe jsem objevila Jiřího Straku, který mne okouzlil nesmírným způsobem. Což asi nikoho nepřekvapí. Je to něžné, je to precizní, je to dokonalé a neuchopitelné. Hrozně bych si přála vlastnit tu sovu s uloveným hranostajem (je to obrovský obraz, stejně jako motýlý křídlo).



A taky jsem byla v nebi z obrazu Dany Sahánkové, která se inspirovala tradiční čínskou krajinomalbou. Jen místo hor, stromků a klášterů namalovala zvířata. Neskutečně!





Stálá expozice tradičních japonských lakovaných krabiček...

...,vyřezávaných figurek a ozdobných spon na kimona.

Ohmmmmmm.... hezký víkend!

11 komentářů:

  1. Tak to je bomba! O vikendu jdem tam! Diky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Kačko! Je to fakt nádherná výstava.

      Vymazat
  2. Taky se mi ta výstava líbila - nejvíc asi Dana Sahánková a Patrik Hábl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mne ta Sahánková teda fakt dostala. Ročník 1984!!!

      Vymazat
  3. Tak mě jednoznačně zaujala Sahánková, koukám i na její stránky, je dost dobrá. :) Už se zase budu opakovat a tradičně řešit věk, ale 84 je snad vtip, google mi vyjel ještě dítě! .D Ta kresba dělá s lidmi divy, jinak to nevidím. :)

    OdpovědětVymazat
  4. No to je nádhera! Perfektní!!

    Tam asi musím. Dík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určo běž, to se ti, myslím, bude líbit ).

      Vymazat
  5. ty tácky! chci jich aspoň tři krát tři na zeď!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si nějaké nakreslíme, což? :)

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat