středa 8. října 2014

Srny na obzoru

Já nevim, co mě to napadlo, možná, že ten plakát Designbloku s jelenem mi nějak začaroval myšlenky. Stalo se totiž, že jsem si o víkendu tak dlouho čmárala, až jsem vyčmárala srnku a pak jsem jí rovnou projela počítačem a připravila ji pro sítotiskovou šablonu, protože se mi líbila. Holt, pohled plaché laně vždycky funguje.

Ovšem, otázka zásadní - bude fungovat i na textilu? Já myslím, že jo.

Teď mám ještě v merku jednu běžící - skákající. Ta by se mi taky líbila na obrázku.









Mám jednu hodně oblíbenou báseň, kterou umím už od malinka zpaměti...

Znám kříšťálovou studánku,
kde nejhlubší je les,
tam roste tmavé kapradí
a vůkol rudý vřes.

Tam ptáci, laně chodí pít
pod javorový kmen,
ti ptáci za dne bílého
ty laně v noci jen.

Když usnou lesy hluboké
a kolem ticho jest,
a nebesa i studánka
jsou plny zlatých hvězd.

(Křišťálová studánka, Josef Václav Sládek, 1889)

A ještě znám jednu, ale ta s tím vůbec nesouvisí...

Po naší ulici jezdí vůz kropící.
Kropí, kropí,
smývá všechny stopy.

Ulice má za chvilku zase čistou košilku!

16 komentářů:

  1. Já se na ni musím pořád dívat, jak je nádherná. Rukou nakreslená verze je nejkrásnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi hi, jo jo, je taková jako uplně chlupatá, že jo? Ty jemný linky ji dodávaj na autentičnosti.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Člověk by jí uplně dal svůj poslední kaštan, že? :)

      Vymazat
  3. V barvě to vypadá pěkně, i ta černá počítačová. Líbí se mi víc než původní kresba, tím výrazem, tou mezerou na pravé čelisti u čumáku. Ta je pro mě důležitý bod pro celkové vyznění. Perfektní.

    Napadalo mě:
    Převést kresbu do čb,ztratit šedé přechody a čárky - je to i ztráta, pocit ztráty. Zároveň je to samozřejmě výzva a přeměna, to je pozitivní. Ale pro mě by to byl asi chvíli právě ten pocit ztráty, rozloučení s měkkostí, s povlovnějšími přechody. Není to jako nic, něco to dělá, žejo, když to člověk dělá :)
    Tak jsem se chtěla zeptat, jestli u toho zažíváš tu ztrátu a rozhodování, nakolik tu šedou převést na černou a nakolik na bílou a co vlastně to dělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale hezký dotaz :). No já vlastně vidím už výsledný produkt a že to bude určitě hezké a tak se na to těším a víc to neřeším. No a tu ruční kresbu se snažím taky využít alespoň na reprodukci na papír - A4 obrázky, pohlednice a tak. Abych neměla pocit, že to byla marná práce. Protože, co si budem povídat, ono by šlo prohnat počítačem obyčejnou fotku srny a šablonu pro sítotisk bych měla mnohem dřív, než když se s tím maluju :))).

      Vymazat
    2. Toné, to by nebylo ono! To by do toho člověk nedal moc ze sebe.

      Vymazat
  4. Ta má teda opravdu velmi vilná kukadla! Úplně mám chuť si ji poňuňat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale guláš by byl taky dobrej, hi hi :)

      Vymazat
  5. Je krásná! A ty čtyři barevné u sebe u mě vyhrály úplně. .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taková hra to byla, ty 4 barvy. :) Děkuju!

      Vymazat