pondělí 25. srpna 2014

Restart v Jeseníkách

Daleko, daleko z Prahy... je zajímavý, jak dokáže být tohle město někdy vyčerpávající. Nebo jsem si toho naložila jednoduše moc, ale já nejsem zrovna fanynka sebelítosti, takže to nebudu rozmazávat.

Fotky jsou převážně z mobilu, vím, že je to děs běs, ale nic lepšího teď zpracovanýho nemám.

Nejdřív jsme zastavili na tři dny v Branné, kouzelné vesnici nad Šumperkem, kde jsme zkoušeli na slepo, který z penzionů by měl asi tak třeba volno. Netrefili jsme se hned napoprvé, to bych vám lhala, ale asi třetí pokus byl úspěšný a my se zhroutili do hřejivé náruče penzionu Na kovárně.
A Branná je prostě kouzelná.


Z Branné jsme pak podnikli několik výletů, jeden a taky rovnou i poslední byl na kole. Poslední proto, že mi začlo stávkovat koleno, takže zbytek dovči jsem radši prochodila.




Když už jsme byli na tom Jesenicku, zajeli jsme se podívat do Jeseníka do místního muzea, kde je celá jedna expozice věnovaná čarodějnickým procesům, ke kterým tu docházelo v 17. století (viz. Vávrův film Kladivo na čarodějnice). Tak mě zajímalo, jak to s těmi mými předky bylo... Ne, kecám. Nejsem čarodějnice, já jsem přece víla, to dá rozum. Expozice se nesmí fotit, to je teda velký mínus, bo je tam spousta zajímavých informací a i ty mučící nástroje by stály za obrázek. Musíte tam holt sami, co se dá dělat.

A protože jsem holka z lázní, nemohla jsem vynechat prohlídky areálů lazní Priessnitz, ani ty ve Velkých Losinách a už vůbec ne ty v Lipové, kde jsme strávili zbývající dva dny v penzionu Šindel. Tímto bych chtěla panu domácímu poděkovat za opulentní snídaně, které mě obě rána zde strávená velmi rozradostnily, neboť snídám ráda a hodně.




A zbytek zase samá příroda, taky jeskyně na Pomezí a ruční papírna ve Velkých Losinách, mimochodem, jediná papírna svého druhu ve střední Evropě. Samo, že jsem si odvezla hned dva akvarelové bloky z ručně vyráběného papíru. Už se těšim, jak obstojí.




K té papírně bych se ještě ráda vrátila, neb jsem tam narazila na zajímavou věc.

A co vy? Máte už po dovolené, nebo vás ještě čeká?



6 komentářů:

  1. Krása, já tento kraj miluju. Akorát v papírnách jsem ještě nebyla, jen jezdím kolem. Budu to muset napravit. Tvůj útěk z města naprosto chápu, dělám to docela pravidelně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to nedělala skoro vůbec :). Měla bych začít. A papírny vřele doporučuju, je to fakt zajímavý.

      Vymazat
  2. Jó Losiny! :-) Na ducha Bobliga jsi tam nenarazila? Já ne, ale vloni, kousek od expozice čarodějnických procesů v Geschaderově domě v Šumperku, jsem našla papírek a na něm fixem psáno: "Objednávky pálení na tel: 602 697 460, 603 799 234". Z toho usuzuji, že Boblig má dvě SIM karty a nebo má zaměstnance :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Čísla ukládám, člověk nikdy neví, kdy se to může hodit :))).

      Vymazat
  3. Jééé, to je nádhera.... :) Hezky jsem si odpočinula s Tebou... Děkuju :)
    Já mám dovolenou vlastně pořád, protože jsem na mateřské :).... Ale ta cestovní mě ještě čeká....
    Děkuji za milé osvěžení a krásný restart....
    Krásný den...Kat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, dá se považovat mateřská za dovolenou? :))) Já mám pocit, že ani ne, jak to tak pozoruju u kamarádek, hi hi. Tak přeju krásné cestování! :)

      Vymazat