sobota 16. srpna 2014

Music Inspiration #38 - Nirvana

Když jsem minulý týden řekla A v podobě Courtney Love, je třeba říct i B. A to Nirvanou.

Já nevím, jak je nebo není Nirvana v dnešní době populární, ale já si dobře pamatuju jaký poprask způsobila, když mi bylo sotva patnáct. Bylo to jako zjevení. A taky si pamatuju, jak jsem brečela, když Kurt Cobain spáchal sebevraždu (nutno dodat, že mi nebylo ani sedmnáct).


Zdroj plus.google.com

Jisté je, že Nirvana zůstala legendou a naprosto zaslouženě, protože krom toho, že vypadali hrozně a příšerně se chovali, byli velmi kvalitní hudebníci. Stačí vzpomenout na bezkonkurenční koncert MTV Unplugged (1993), kde museli zahodit všechny zvukové vymoženosti a chaos a nastoupit s akustickými nástroji na malém komorním prostoru. To prověří každého muzikanta. Vzpomínám si, jak ten koncert MTV pořád dokola opakovala. Tak byl výborný. (MTV bývala dobrá hudební stanice. Sice plná reklam, ale mezi tím se prezentovala skvělá muzika. Teď tomu už tak není a je to škoda. Z MTV je obyčejný škvár.)


Takže, abyste měli představu, co tím myslím, když píšu o skvělém akustickém koncertu...

The Man Who Sold the World 1993 (cover veze skladby Davida Bowieho, 1970)




All Apologies, album In Utero (1993)









5 komentářů:

  1. Nirvana je nejlepsi! Ja taky brecela, kdyz Kurt spachal sebevrazdu:-) doted si ji nekdy pustim v aute a poradne zeslilm zvuk. Pro me je nej Smells like teen spirit! A nutno dodat, ze i klip je kvalitni, na tehdejsi dobu....

    OdpovědětVymazat
  2. Vnímám to naprosto stejně......
    Nirvanu a Kurta jsem milovala, (dodnes :) ) také jsem to oplakala.......jeho obraz mi visel v pokoji hodně dlouho..... a Unplugged....je to prostě taková srdeční záležitost... dodnes mám z některých písní husí kůži....

    OdpovědětVymazat
  3. Nirvana forever. Byla a je zcela kultovní a určitě patří mezi moje TOP 10.

    OdpovědětVymazat
  4. hele!nevypadali hrozně!právě že skvěle!!!:). A jen se neboj, můžeš dát i ukázku nějaký děsný. Vždyť vo tom to bylo, rozbíjet kytary, chlastat, fetovat a nadávat:)milovala jsem je od třinácti:)a z unplugged mám nejraději lake of fire:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se nebojim! :) A hlavně, vypadala jsem v tý době dost podobně a kdyby to šlo, chovala bych se uplně stejně jako oni, ale naštěstí jsem byla pod přísným dozorem ;)

      Vymazat