čtvrtek 7. srpna 2014

Africká divočina

Moje vášeň pro zajímavé látky začíná být vážná, což pochopilo i pár blízkých. Například od maminky mého manžela (tchýně je fakt hnusný slovo) jsem dostala kanga, tradiční africkou látku, kterou ženy v Africe nosí v podobě dvou pruhů, které kolem sebe důmyslně obtočí.




Tradiční kanga se potiskávají ručním sítotiskem, což jde na látce jednoduše nahmatat, protože potisk je na dotek patrný jinou strukturou.

Já už jsem si jedno kanga dovezla před lety ze Zanzibaru. Tenkrát jsem si látku kupovala, protože jsem chtěla něco tradičního a to, že je to ruční sítotisk jsem zjistila až tohle jaro, když jsem se začala víc zajímat o potisky.




Kanga vyjde na pár korun, což je smutné. Mělo by to být náležitě oceněné.

Moře na Zanzibaru. To jsem si nemohla odpustit... bylo to tam nádherný.

Taky jsem dostala ručně háčkovanou hedvábnou záclonu. Sice ještě netuším, co z ní bude, ale rozhodně z ní mám radost. Plus, vybrala jsem si z hromady háčkovaných deček tyhle "tácky" pod skleničky. Hedvábí s drobnými kvítky a háčkovaný okraj. Ty si dokážu představit přišité na tašce.





No a nakonec ještě úlovek z jižních Čech. Ručně tkané lněné plátno. Od jedné velmi staré šarmantní dámy, která se ke mně vždycky chovala skoro jako bych byla její vlastní vnučka. Děkuju, Váš borůvkový koláč byl vždycky nejlepší a dodnes nemá konkurenci!





4 komentáře:

  1. staré tkané plátna fičia jedna radosť, ja ich normálne milujem....ja som dostala červené....najprv zdesenie a teraz už presne viem, čo z toho bude.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Červené??? Bomba! :). Jsem zvědavá, co z toho bude ;)

      Vymazat
  2. Ó to je krása! Ta první látka je úžasná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, parádní africké etno :)

      Vymazat