pátek 18. července 2014

Miki, Myyna, Mitnik a Kubíček

A ten Kubíček nám to svým počátečním písmenem pěkně kazí, ale zas dělal moc pěknou geometrickou abstrakci, ale taky moc pěkný linoryty a jiná alotria.

Zajít si na něj můžete do Národní knihovny až do 10. 8. 2014.

Chytré internety píšou, že Jan Kubíček spolu se Zdeňkem Sýkorou, Karlem Malichem a Radkem Kratinou patřil mezi nejdůležitější představitele českého konstruktivismu.

Faktem je, že výstava je krásně minimalistická a i přes poslední umělcovu fázi nekompromisně rýsovaných přímek a půlkruhů můžete vidět například i linoryty z let padesátých a nebo ukázky "lettrismu", který si zakládá na použití písmen a znaků v jejich grafické podobě. Řečeno srozumitelně, normálně používal RAZÍTKA! A moc pěkně.

Rosa i já jsme krásně ladily! Hele...








Takhle vypadaly pixely dřív...

A taky mají v galerii Národní knihovny moc pěkný židle.

Můj favorizovaný linoryt.

Prý reklama na Botas nebo tak něco, říkala Rosa.

P.S. Miki byl v kočáru a spal.. kdybyste se náhodou podivovali nad tím nadpisem.

15 komentářů:

  1. Jeeeee,my snad jeste ani nedojely tramvaji domu a uz je to on-line.
    Supr supr
    a tyvoe, my jsme modelky ... ale modelky chytracky aneb kde se lepe zchladit ve vedrech nez v Galerii hlavniho mesta Praha.
    Diky ti!!!
    ♡♡♡

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ne,zadna chytracka - mam tam hrubku ...

      Vymazat
    2. :D Já to Mikimu nepovím, že jsi ho zařadila mezi holčičky!
      Ach, já vím, jsem rychlá aneb, když nezpracuju fotky hned, nezpracuju je už nikdy :). Říkejme tomu, že mám AUTENTICKÝ blog :D

      Vymazat
  2. Skoro jako výstavní exponáty, ladíte dokonale! Tahle výstava by se mi líbila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky myslím, že by se Ti výstava líbila :)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Že?! Samotné más to překvapilo :)))

      Vymazat
  4. Krásná výstava a vy jste se perfektně sladily s exponáty. Bavíte mě, holky. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Super výstava, ta by mě bavila! .) Škoda, že žádné takové v Ostravě ani blízkém okolí moc nebývají. V tom mě OStrava fakt štve.. ale ještě, že mám Tebe a můžu se alespoň pokochat na fotkách. .)
    Sladěné jste skvěle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale zase tam máte Colors of Ostrava a to my v Praze můžem jen závidět! :)
      A ten prostor!

      Vymazat
    2. Colorsy jooo no! .) Letos mi bohužel nevyšly, zítra odjíždím na jižní Moravu na kola, ale za to je slyším z balkónu, tak aspoň něco pro letošek :D

      Vymazat
    3. No tak vidiš! Kultůra! :)
      Užij si kola, to bude určitě paráda!

      Vymazat
  6. Jste obě skvělé, dámy!
    Výstava vypadá hodně dobře, škoda, že to mám tak z ruky :( Ale zase tu máme ty Coloursy :-))
    Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Colors vám můžem jenom závidět ;)
      Krásný víkend i Tobě!

      Vymazat