čtvrtek 10. července 2014

Liščí doupě

Jsem úchyl a proto vkládám další článek na téma plátno ze Slovenska. Doufám, že jste dostatečně tolerantní a chápete mojí novou posedlost, která bude ještě nějakou dobu trvat.

Na polštáře, respektive povlaky, jsem se chystala dlouho a v pondělí jsem si konečně na netu našla jak je ušít a hnedka si dva spíchla.

Já nevim jak u vás, ale u nás není polštářů, přehozů a dek nikdy dost. A teď, s tim režným plátnem, to byla vyloženě výzva. Takže jsem do toho šla, abych stávající povlaky mohla po sto letech už konečně vyprat, ehm...

Ty ikeácký závěsy mi připomínaj, že už bych si mohla pořídit nějaký vlastní a taky si je sama ušít... což?

Rozměr 50x50 je tradiční (a ikeácký) a ani nás neminul, nebudu si hrát na to, že z Ikea nic nemáme, ostatně fotka z ložnice mě tak jako tak prozrazuje v celé mojí lacinosti...
Nejdřív byl povlak jen tak prázdný, což bylo hezký, tak jsem to nafotila a je na prodej u mně na Fleru tadyk. Jenže nejsem výtvarná duše nadarmo a ne nadarmo se výtvarničením živím, takže jsem ten prázdný povlak obcházela tak dlouho, až jsem ho potiskala liškou. (Představte si, jak na povlak co deset minut koukám a ruka se mi třese a už už se natahuje pro krabičku s tiskátky, když ji s námahou ovládnu... ale pak se to stane, ruku už neovládám, ta se vymrští pro tiskátko s liškou a zcela nekontrolovaně mě pohltí touha tisknout.)

Žlutou liškou. Neb žlutá textilní barva se mi osvědčila jako největší držák a i po vyprání na 90 stupňů se mi zatím z ničeho nesmyla. Tak proto žlutá.

Takže tak vznikl povlak s protahující se liškou. Taky k mání, pro změnu tady.


Mimochem, praktické využití domácích tiskátek je teď už zcela zjevné, n'est-ce pas?




A pak mi zbyl ještě kus plátna, který měl na konci střapce a takovou hippísáckou záležitost já nemůžu jen tak odstřihnout a hodit do koše. I když jsou střapce už staré a ztvrdlé, stejně maj kouzlo. A i ten červený proužek je moc pěkně dekorativní. Takže vzniknul ještě jeden povlak, na menší polštář. A tak všechno dohromady, spolu s pleteným povlakem od Báry, to vypadá moc dobře. Tak mazlivě.






Co vy a polštáře? Taky si na tom tak ujíždíte?





10 komentářů:

  1. hovoríš, že žltá drží? ešte aká značka......mne drží aj čierna, nejaká lacná....
    lacné bavlny z IKEA sú fajn(možno ich výroba nie je celkom kóšer)...ale alternatíva neexistuje....potom už iba drahé dizajnové...mám na mysli veľké bavlnené deky na posteľ....
    ja som si niekoľko kúpila v Turecku , majú fantastické....
    jo a vankúše sú fajn...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Černá taky drží dobře, to je pravda. I červená. Ale třeba modrá se mi skoro vyprala. Zelená tak na půl. Asi je to pigmentama. Značku u žluté mám TEX. Ale myslím, že jsou všechny stejné a stojí i stejně. Takové ty obyčejné, ve výtvarných potřebách.
      Přehozy na postel jsou v Ikea asi nejlevnější, to je pravda. Ale ráda bych háčkovaný. Ty se mi líbí moc.

      Vymazat
  2. Hledím a hledám lišku a zase hledím a prostě zaboha nevidím.
    Já totiž vidím hlavu mořského koníka, i s hřívou.

    Ale pak si položím (vlastní) hlavu na (vlastní) rameno (no, možná mi tam spadla) a v tom ji spatřím! LIŠKA JEDNA PODŠITÁ!!! Podšitá a krásná!

    Pěkné, pěkné a podle mě non-úchylné.

    A ještě - když už mě někdo poslouchá - doplním, že i my máme závěsy z Ikey, nějaký zvláštní výprodej za 190 káče. Nechala jsem si je zkrátit do minulého bytu (za dvě stovky u švadleny). Ve stávající místnosti jsou ale trošku podelší, na zemi krásně leží a každý, kdo přijde k nám do ložnice (pravda, uznávám, nejsou to vyloženě davy) je jimi okouzlen, pro jejich nenápadný vzor (bílý na bílém), pro jejich éteričnost a snad i pro dekadenčnost. Toť konec mého dnešního průjevu! Nazdar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nemůžu za boha najít toho mořskýho koníka! Už od rána.

      Vymazat
  3. Já jsem asi sběratel :-D nemám totiž ani jeden dvakrát, takže tak asi. Ale hlavně si šiju, protože látek je všude hafo a nádherných, že prostě neodolám :-D. Teď jsem se zaměřila na polštářek od Báry, takže uvidím který nakonec bude. No a až budu mít víc času, což snad brzy už :) tak jich asi pár přibude. Těším se na tvoje originály ;) Jinak krásný knírač nebo kníračka? Manžel by něžnil, tuto rasu miluje. paaa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Polštářky od Báry jsou kouzelný a jeden už je na cestě za mnou. Tomu se nedalo odolat :)
      Knírač je důstojný pán Chestnut (prostě Česťa), ale dneska už odjel domů. Byl u nás na prázdninách. :)

      Vymazat
  4. No ja tiež zaolavujem náš byt vankúšmi, až som sa musela v určitom momente stopnúť:) ale asi nie nadlho, hihi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na tom s polštářema zatím dobře, ale tašky se mi tu začaly kupit a nevím, co s nima :D

      Vymazat
  5. Jsem polštářový maniak, ale razítkový ještě nemám! Takže určitě doplním sbírku, ale až na podzim, až budu definitivně znát barvu sedačka :-)

    OdpovědětVymazat