úterý 29. července 2014

Baobab sítotiskem

Na jaře jsem si zaplatila sítotiskový workshop ve studiu Kredenc v pražských Vršovicích. Krom cenných zkušeností jsem si odnesla i jedno velké síto s dvěma motivy, které jsem pod dohledem Martina ze studia na worskhopu vyrobila.

Jedním z těch motivů byl baobab.

Takže, když už mám doma barvy a těrku a další věci potřebný pro tisk, mohla jsem si motiv z workshopu přenést na látky, trička, prostě všechno, co jsem doma našla. Což jsem taky udělala. Motivem babobabu jsem zneuctila tričko, tílko, bílou látku na utěrky od Mráze, lněné plátno. Připadala jsem si trochu jako bych tiskla na lavičky nápis "Zahrádkáři Kersku".

Víte ale, co bylo absolutně nejlepší? Že jsem třeba v případě těch látek a plátna měla nejdřív našít hotové věci (utěrky, polštáře, cokoliv) a pak teprve tisknout. Protože následné stříhání a vyměřování podle už natištěných motivů bylo hotový peklo.

Sítotisk, co se tisku týče, neni taková brnkačka, jak by se asi mohlo zdát. Rozhodně se nevyplatí celou alchymistickou dílnu rozložit kvůli jednomu jedinému tisku. Tím tak trochu odpovídám i na poptávku, která se po facebookové baobabí smršti snesla do zpráv. Další tisknutí bych viděla třeba za měsíc, až nashromáždím víc objednávek. Tím pádem, pokud byste s baobabem něco chtěli (tričko, povlak, utěrku, tašku), napište mi to včas.

Tím, že jsem tiskla dřív, než šila, jsem plánované utěrky měla každou v jiné velikosti a někdy mi tisk ještě trochu dělal problémy (přeci jenom je sítotisk výsostná grafická technika, která vyžaduje hodiny tréninku), takže jsem o víkendu poctila celou teplickou větev novými utěrkami. Radosti bylo jako na Starém Bělidle...

Modrý i červený baobabí povlak je k mání na Fleru.





Utěrky pro Teplice, na které jsem zapomněla našít poutka. Snad mi odpustí...



11 komentářů:

  1. Jůů, to Ti závidím. Takový workshop by mě taky moc zajímal, třeba jen koukat někomu přes rameno (s mou šikovností) :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, bylo to super. A hlavně to k něčemu bylo a nebyly to vyhozený peníze, což je taky bezva. Můžu jenom doporučit :)

      Vymazat
  2. Je perfektní ten tvůj babobab:-), už jsem chválila na Fleru. Utěrky s ním jsou moc pěkný, hlavně v té černé se mi líbí moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já už mám z Teplic i objednávky na trička. Docela mě tím chlapi z rodiny překvapili :) (a potěšili).

      Vymazat
  3. Opravdu krásné.... ve všech barvách :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám chuť to vyzkoušet ještě v dalších barevných variantách :).

      Vymazat
  4. Ještě třikrát se vyspím ... !!!

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych brala jakýkoliv kurz, kde by se dělalo neco s textilem a barvami, ani by to hned nemusel být sítotisk :-) Baobab mám už na wishlistu :-)

    OdpovědětVymazat