úterý 1. července 2014

Akvarel na textilu

Všimla jsem si, jak je poslední dobou velmi oblíbený akvarelový potisk na metráži. Nebo si toho možná všímám víc, než dřív.

V Barceloně jsem si nemohla nevšimnout polštářů v Zara Home s akvarelovými květinami a v Habitatu pak křesla s akvarelovými papoušky na potahu.

Papoušky jsem na netu nenašla, ale mám tu jeden polštář z Habitatu na ukázku...

Zdroj habitat.co.uk

... a dva kousky ze Zary Home...

Zdroj zarahome.com

A kdybychom ještě trošku pobrouzdali, jistě by se našla kupa dalších značek, které prodávají textilie s akvarelovým motivem.

Tak proč to nevyužít, když už si s akvarelem nějaký ten čas taky hraju, že jo?
Potisky z vodovkových kreseb se mi moc líbí. Jsou originální, živé, jemné...

Minulý týden jsem kreslila sukulenty...




... a pak jsem je vyseparovala ve Photoshopu a poskládala z nich potisky. Tři druhy potisků jsem včera objednala na třech různých druzích látek. Vzhledem k neskutečně dlouhé době dodání látek (1 měsíc) zřejmě puknu napětím, než dorazí do naší schránky.

Mám v plánu z nich udělat polštáře, utěrky a prostírání nebo ubrus. Ještě uvidím. Prostě nějakou sadu.

A tady jsou alespoň v digi podobě.





A jaký je váš názor na proniknutí akvarelových kreseb do home dekoru? Líbí se vám?

P.S. Na výsledky soutěže se těšte zítra!

15 komentářů:

  1. Já už po něm od loňska šílím na pinterestu. Chtěla bych ho na bílé triko!! Je to krása, fakt!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olívko, bílé tričko by bylo s akvarelem moc krásné! Škoda, že jsem nebyla úspěšná v hledání někoho schopného na potisky triček. Všechno dopadlo katastrofálně. Odfláknutý, nekvalitní, špatný trička, apod... :(

      Vymazat
    2. Pošlu Ti kontak na jedny tiskaře do mailu. Dostalo se mi od nich do rukou triko, který jsem nechala tisknout mužíčkovi jako dárek k výročí a kvalita tisku i materiálu mě nesmírně potěšila.

      Vymazat
  2. Akvarel mám ráda i na papíře, ale na textiliích vypadá úžasně! Kdyby ses někdy rozhodla pořádat akvarelový workshop, tak bych jistě přijela :-) A s těmi tiskaři ti naprosto rozumím! Já měla mít svoje tisky minulý týden ve čtvrtek a není nic. Čuchám nějaký průšvih, dneska se tam musím zastavit co se zase děje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, ne, rozhodně se na akvarelový workshop nechystám :)))
      Doufám, že v té tiskárně nakonec všechno dobře dopadne!

      Vymazat
  3. Prosím, přimlouvám se též za akvarelový workshop!!! Přijedu s bílým trikem a s povlaky na polštáře:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, akvarel se na textilie tiskne digitálně, takže to by nevyšlo ;)
      Jediná šance je namalovat si akvarelový obrázek na čtvrtku, oskenovat, ve Photoshopu převést do vrstev, vyčistit, v Illustratoru vytvořit opakující se motiv, vybrat si látku, poslat do tikárny a čekat a čekat a čekat... :D

      Vymazat
    2. Aha:)) Tak já zůstanu u toho tiskání:)

      Vymazat
  4. Vodovky a pak ještě tuš jsou moje nejoblíbenější výtvarná potřeba... látky jsou moc krásný, jsem napnutá jak kšandy, jak to bude vypadat natištěný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky... až moc napnutá :)))
      Tuš je taky moje oblíbenkyně!

      Vymazat
  5. Akvarel miluju, jedna z mých nejoblíbenějších technik. Na textilu se mi to moc líbí, chci se o něco doma pokusit, tak snad na to bude konečně už čas ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak do toho a já se budu těšit, že to dáš na blog! :)

      Vymazat
  6. Já poslední dobou vše made in tablet, ale toto na tablet prostě nikdy mít nebude, nádhera!!! V hlavě nosím sukně alá ilustrace Mirko Hanák, ale ta čekací doba mě odrazuje nejvíc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já si tablet užila dost a teď mám nějaký dost ruční období :D. Přemýšlím, jestli od M. Hanáka mám vůbec nějakou knížku doma... jeho ilustrace miluju a milovala jsem už jako dítě. Díky za připomenutí, musím si nějakou knížku pořídit. Kreslil neskutečně.

      Vymazat
    2. Já od někoho taky nic nemám, i když ho naprosto žeru! :D Divné! :) Kolikrát jsem ho měla vloženého v košíku, ale asi mě nějak odradil psaný text. :)

      Vymazat