úterý 17. června 2014

Barcelona - nákupy

Já sice nevím, jestli jste zvědaví, co jsem pořídila a nepořídila, ale tak co už...

Protože jsem do Barcelony jela hlavně kvůli výtvarným potřebám a pro pracovní inspiraci, tak jsem chodila především po obchodech s místním designem a potřebami pro výtvarníky.

Neus mi doporučovala obchod s výtvarnými potřebami Piera, který je v Gotické čtvrti. No tak jako sice hezký je a dýchá z něj taková ta staromilská atmosféra, nicméně je to mrňavá pultovka a postarší pán, který tam prodával neuměl anglicky a já zas neuměla španělsky ty správný výrazy.

Proto se mi mnohem lepší zdál obchod Barna Art, sídlící v ulici Roselló a který je tam hned dvakrát. Jeden se specializuje na papír a druhý na výtvarné potřeby. Tam si to můžete v klidu prolézt a nikdo na vás nebude spěchat. Pořídila jsem jak akvarelová pera, tak avarelové barvy, textilní barvy, štětec španělské značky Escoda a poklad největší, velkou gumu na razítka.




Guma je značky Milan, my z Čech známe jejich gumy normální velikosti a na Žižkově prodávají ještě gigantickou gumovací gumu Milan v jednom papírnictví u Biskupcovy (je i na obrázku a na Žižkově ji momentálně maj kvůli mně vyprodanou). Tím to ale končí. Milan je španělská firma, takže přímo v domovské zemi jsem sehnala, co jsem potřebovala. Domů jsem táhla v kufru 6 Milanů a spoustu menších Milánků a věřte, že se pronesli/y.




Boty. Barcelona je plná obuví a jedna je lepší než druhá. A je tam spousta obchodů Camper, což je španělská značka z Mallorky, prodávají se i u nás. Mě ale nejvíc bavily španelské tenisky Victoria a pak ještě ručně dělané botky Camino, taktéž španělské a tak už dva dny uvažuju, jestli nenapíšu Kristině, aby mi je koupila. Přece jenom... Takové pěkné byly...
Koženou kabelu jsem koupila u Araba v Barri Gotic. Strašně smrdí, nevím, co s tím budu dělat. Je to sice kůže, ale ošetřená nějakým děsným sajrajtem. Ale jinak se mi moc líbí. Počítám, že podobný tašky má kdejaký Arab po celém světě. Mám totiž pocit, že už jsem ji někde viděla... Ha, ha, ale neva.






Řetězec Tiger. Poslední večer jsem si pročítala svoje oblíbené blogy a koukám, že Anička má nějaké úlovky z italského Tigera a že ho otevřeli v Brně. A že se Anička rozčiluje, že je to tam mnohem dražší, než v Itálii. Tak jsem tam vyrazila (do toho španělského) a můžu potvrdit, že v Brně je to dražší i než ve Španělsku. Bůh ví proč.
Tenhle řetězec s papírenským a drobným zbožím pro domácnost se tváří jako dánský, nicméně je to všechno Čína. S docela hezkým designem, ale zas taková sláva to není. Hodně toho je z plastu a to bych si nekoupila ani jedinou věc, víme, jak to Číňani s plastem maj. Jsou tam i procelánový věci, jenže jsou malovaný a glazovaný a u těch barev se bojim složení taky jak čert. Obzvlášť u talířů nebo etažérů... prostě u všeho, co přichází do styku s potravinama. Děkuju nechci.
Ale jinak tam najdete fajn věci. Třeba hezký lepící pásky, zápisníky a tak.




Kniha o Barceloně francouzského ilustrátora Lapina. Krásná! Jsem z ní nadšená. Koupila mi jí Neus jako dárek. Jsou to skeče z ulice, akvarel a tenký fix, tak jak Barcelonu Lapin vidí. Architektura, denní život, lidé... Super! (A nezbytné bonbony v kovové krabičce. Ty si vozím odevšad.)






Mimósové mýdlo z malého španělského podniku Hnos. Miluju mýdla! Je to rodinná mýdlárna a pokud se do Barcelony vydáte, zkuste ji najít. Je to tam nádherný. Plaza de Sant Felip Neri, Barri Gotic.









Kalhotová sukně z druhé ruky z vintage obchodu Retro Revolution v ulici Verdi. Krásná, bavlněná, do pasu, s knoflíčky po straně. Ještě splašit nějaký krátký top a můžu ukázat na ulici břicho stejně jako Španělky.





Jídlo. Je to tak. Čím jiným uděláte muži radost víc, než jídlem? Táhla jsem M. domů tradiční španělskou šunku a salám a bílé víno oblíbené značky Torres. A sobě artyčoky. Ne, že by je u nás neměli, ale tyhle jsou místní, dozrály na sluníčku a jeden stál asi 5 Kč. 






A co vy a Barcelona? Byli jste, nakoupili jste něco zajímavýho?


26 komentářů:

  1. Ahoj! Nakupy teda fakt originalne ako to len vies. My budeme mat prvacika a snazim sa mu splasit nejake kvalitne papierenske a kresliace veci ale ked sa clovek nato pozrie trochu blizsie tak je to vsade jeden velky sunt. Tak sa skusim pozriet po tych znackach o ktorych pises... Adika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééé, prvňáček! To bude radosti (a nákupů) :)
      Zkus nějaké výtvarné potřeby. Většinou tam mívají lepší papírenské zboží než v papírnictvích. Například anglická značka Faber Castel je v českých výtarných potřebách standard a je kvalitní. Na barvičky třeba můžu doporučit Daler Rowney, taky Angličani :).

      Vymazat
    2. Souhlasmí, my taky nakupujeme ve výtvarných potřebách, určitě lepší výběr a kvalitnější značky. Od Faber Castel máme tuším voskovky a nějaký barvičky, ale teda klasický pastelky kvůli úchopu pro prvňáčky jsou lepší Stabila. Daler Rowney neznám.

      Vymazat
    3. Dakujeem! A co ceska klasika Koh-i-noor? nepokazili sa alebo su vzdy take dobre ako za nasich skolskych cias? :-) Adika

      Vymazat
    4. Já ani nevím, ve výtvarných potřebách v Praze v Koh-i-nooru moc nejedou, takže to nekupuju, ale třeba je to fajn...

      Vymazat
  2. Tak Camperky mám hodně ráda a předpokládám, že ve Španělsku byly o dost levnějš než u nás. Kalhotová supkně je super! No já bych pupík rozhodně neukazovala, mám k tomu svoje důvody, ale móda kalhotových sukní se vrací už poněkolikáté. O mýdlech nemluvím, taky je miluju :-) No krásných věcí sis přivezla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, velmi silně pochybuju, že Camperky byly levnější než u nás. Barcelona je drahá a i ty výtvarný potřeby byly dražší, byť je to vesměs místní produkce.
      Sukně je činaná, pupík neni vidět, protože je do pasu a od pasu nahoru je to v mém případě mnohem lepší než od pasu dolů :D Kahotovou sukni měla moje mamka, když jsem byla malá, uplně si na ní pamatuju. Byla béžová a hrozně jí slušela.

      Vymazat
    2. Tak to jsi mě uklidnila, protože pro levný Camperky jsem ochotna udělat cokoliv :-)

      Vymazat
    3. :D Chápu, Camper botky jsou většinou dost pěkný :)

      Vymazat
  3. Bože tak knížka je úžasná. Miluji akvarel. Já se nedávno zamilovala do téhle http://vimeo.com/89891642. Ale řekla jsem si, že si udělám svojí. I když tím mým tempem nevím nevím :-) Můžu se zeptat kolik stálo to akvarelové pero? Viděla jsem ho u nás v jednom obchodě s potřebama na scrapbooking a pod, ale 250 mi za prázdné peru přišlo moc.
    Sukně má krásný vzor a hlavně barvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, ta pera stála podle tloušťky zhruba od 4 do 6 Eur ty nejobyčejnější. Takže v tomhle případě vyšly zřejmě výjimečně levněji ve Španělsku. Jinak ty akvarelové barvy jsem například kupovala za 44 Eur a doma je našla na nějakém slovenském e-shopu za 28 Eur... Takže je to asi různé :)
      Ilustrovanou knihu bych si takz ráda udělala, ale pokaždé, když někam jedu, tak jsem schopná jenom fotit. Že bych si v klidu sedla a malovala, tak to se mi nikdy nestalo :)

      Vymazat
    2. Tak to je hezká cena. Já si nakonec koupila něco jako akvarelový fix, už konkrétní barvy, měli nějaká akční balíček za 200 :-)
      Jo, to znám. Není na to čas, taky jenom fotím. Takže Benátky maluji (snažím se malovat) aspoň podle svých fotek. V neděli jsem šla Celetnou a seděly tam tři holky a kreslily domy naproti. Trochu jsem jim záviděla, i když v Praze můžem taky. :-)

      Vymazat
  4. Lepší než Vánoce ;). Nevím proč my ženy máme vždycky tolik radosti z nákupu v papírenství :-D. Brala bych všechno, v mýdlárně bych asi strávila hodinu než bych se odtrhla :-D. Já používám na razítka linoleum, koupila jsem měkčí zde http://www.vytvarnepotreby.com/softcut-20-x-30-cm-p-1464.html?zenid=b00135e3da1aee994db7f17dbb4fa436
    Koukni, možná to znáš, mají tam spouuustu skvělých věcí který nutně potřebuju :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Ti nevim, co máme s tím papírnictvím :D
      Jo, tohle linoleum je ale tvrdý a tenký, takže je potřeba si přilepit ještě držátko. Zkus to na tu gumovací gumu, je to nebe a dudy. Mnohem lépe se tvaruje a dělají se detaily. Na linolea na grafiku jsou potřeba hodně kvalitní a drahá rydla, která drží ostrost a na tu gumu stačí obyčejná školní rydla, což je výhoda, jsou mnohem levnější.
      Alespoň takové mám zkušenosti.
      Samozřejmě, profi linoryt rozhodně nedoporučuju dělat na gumu, ale na razítka je fakt lepší.

      Vymazat
  5. Nene! ty sis privezla Lapina! Ciham na nej uz sto let a porad jsem si ho neodvezla :) priste!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vřele doporučuju, je to dokonalá knížka :)

      Vymazat
  6. ááá, Tiger miluju! a přijde mi, že v Čechách prostě bývá všechno dražší, holt. Krásný úlovky, úplně tu slintám... ty mýdla, a krabičky, a prostě všechno. Super!! :) příště, až budu v Barceloně, tak nakupuju podle tebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, upřímně, mně Tiger uplně nenadchnul, ale jinak jsem byla v Barceloně moc spokojená a tamní obchody a dílny a všechno jsou moc prima :)

      Vymazat
  7. To se mi tak děsně líbí ten článek, že snad možná taky začnu dělat hauly:) Hned bych brala úplně všecko, cos sis pořídila! Já jsem v Barceloně byla přesně na své osmnácté narozeniny, krásné to bylo. Dostala jsem pak lahev tio pepe...a od té doby miluju španělské sherry:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo Tio Pepe neznám :) ! Určitě moc dobrý ;)
      Jestli "hauly" znamená to, co u nás "haury", tak to jo, to je fakt, to dělám, ale myslim to dobře, třeba to někoho jednou bude v Barceloně inspirovat. A taky - nákupy maj vždycky nejvyšší čtenost :D (Hned po článcích o novém oblečení s patřičnou foto dokumentací, hi hi).

      Vymazat
    2. Fákt? Že by měli všichni v sobě nějakýho inner voyeura? :D

      Vymazat
  8. wow, pozerám, že si si to skvele užila a aj perfektne nakúpila :) Camperky sú fakt dosť mmmmmm....ja by som si teda dala radšej jedny priniesť.
    a díky za skvelé tipy...verím, že čoskoro využijem :) určite pak podám hlásenie ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to doufám, že podáš hlášení! ;) Díky a měj se krásně a až budu příště v Barceloně, asi jedny Camper botky ulovím :D

      Vymazat
  9. Dovezla sis opravdu krásné věci! Boty boží, taška super (já ji teda ještě nikde neviděla :D), kniha se mi taky moc líbí a lepící pásky jsou roztomilééé! .) Vše ti závidím! :D
    A takovéhle obchody s mýdly mám moc ráda. No opět jen chválííím .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Anet!
      V tom obchodě s mýdly bych mohla klidně bydlet :)

      Vymazat