čtvrtek 12. června 2014

Barcelona - den třetí

Středa byla ve znamení druhé půlky širšího centra Barcelony. Zatímco včera jsem šla vlevo, dneska jsem si to dopoledne namířila vpravo od Gracia.

Když si dáte procházku po širokém a rušném bulváru Diagonal směrem na náměstí Franceso Macia, budete míjet jeden řetězec s home dekorem za druhým. Přes Habitat, BoConcept až po Zaru Home a já nevím co ještě. Nic moc to se mnou nedělalo, ale čeho jsem si s velkou radostí všimla, je trend akvarelových obrázků na potazích, polštářích, utěrkách, plakátech... Moc pěkné. Vemi příjemné pro oko, veselé a šik.

Nakonec jsem došla až na Španělské náměstí, kde jsem chtěla navštívit nedalekou galerii Joana Miró, ale když jsem viděla ty davy turistů, šla jsem se ztratit do úzkých uliček Gotické čtvrti, kde jsem měla namířeno do malého krámku s výtvarnými potřebami. Moje "bytná" Neus má totiž parádní přenosné pero na akvarel, do kterého natáhnete vodu a můžete bez problémů vyrazit do terénu malovat. Tak ho mám už taky. A ve třech velikostech. Cha!

Rovnou za nosem jsem se pak dala zpět do Gracia, která není uplně blízko. Přešla jsem turistickou atrakci Ramblas plnou lidí, je to ulice se stejně pitomýma suvenýrama, jako prodávají v Praze na Starém městě a pokračovala na Katalánské náměstí - stejná atrakce, ale ještě tam k tomu je, aby toho nebylo málo, důležitý autobusový uzel.

A pak rovnými ulicemi dál, kde jsem kousek od Gracia měla ještě vyhlídnutý další obchod s výtvarnými potřebami. Ten pro mně byl super důležitý, protože jsem tam chtěla koupit vysokou gumu o velikosti A4 na výrobu razítek, která se u nás neprodává. Bohužel. Nevim proč. Například Platýz v Praze je zásobený poměrně slušně, ale tohle nemají a ani nikde u nás na netu jsem to taky nenašla.

A mám to! Uplný poklad! Hlavně kvůli výtvarným potřebám jsem se chtěla do Barcelony podívat a tak je mise splněna. Na nastávajících razítkových workshopech bude možné vyrobit si i větší razítka a to je bomba. Mám z toho radost.

Co je tu hodně prima: auta jezdí pomalu a ohleduplně, lidi jsou na sebe neskutečně příjemní a polední menu del día většinou nemá konkurenci.

Co už je míň prima je velké množství obchodů s obuví. Navíc, ta obuv je pěkná. Člověka za chvíli přepadá pocit, že by si měl nějaký pár bot určitě koupit. Já zatím odolala.

Co vám určitě při návštěvě Barcelony doporučuju, je návštěva cool čtvrti El Born. Je to taková hipsterská čtvrť plná mladých lidí s dětmi, krámky s quirky věcma od místních designerů a uplně parádní atmosférou. Born navíc plynule navazuje na Gotickou čtvrť a baráky jsou tu vysoké, staré a uličky stejně úzké jako v Barri Gotic. Moc hezký místo, taková pražská Letná, ale mnohem hezčí (Leteňáci prominou).

P.S. Za ojedinělý design se tu taky těžce platí. Například nechat v krámku Impossible velký bavlněný šátek se sovou bylo hotové peklo. Ale trojku za něj prostě nedám...

P.P.S. Je půl desáté večer a já jdu večeřet... Jsem uplně španělská!






Rozkošný krámek s dětskými věcmi, ale i taškami a pohlednicemi kousek nad Sagradou.



Čtvrť El Born na mě udělala velmi silný dojem, tak tady máte alespoň pár fotek...




Potetovaní týpci učí děti jezdit na skejtu, zatím co si to jejich maminky fotí a natáčí na mobily.




Podvečerní pohoda - dospělí u pivka, děcka kolem na odrážedlech a podobně.

Krámek Impossible byl jak vystřižený z časáku o nezávislém designu...

...quirky hračky...

...dokonalý šátek, bohužel za sto deset Eur...


... literatura o výrobě razítek (!)...

... ananasový pytlíček s výšivkou (!!)... prostě dokonalý krámek.


8 komentářů:

  1. ten balkón s rastlinami je božský.....a do tých obchodíkov by som rada nakukla....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Balkóny tu maj obecně dost hezky obrostlý... Závidím jim tu celoroční možnost pěstovat kytky venku. Sice tu v zimě bývá třeba kolem deseti stupňů, ale to ty rostliny ještě zvládaj.

      Vymazat
  2. ukazes pak nakupy z vytvarnych potreb? specialne by me zajimalo to akvarelove pero :) ja kdyz jdu malovat do terenu, tak si beru vodu do sklenicky od presnidavky :D Market

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš to! :) Nákupy nafotím doma, jasná věc. Ty jo a nechceš ho koupit??? Já tam jdu dneska ještě pro barvu na textil. Mají je ve třech velikostech, tenký, střední a tlustší a stojí to do 6 Eur. Nevím, jestli to prodávají i u nás.

      Vymazat
  3. To se Ti vůbec nedivím, že Tě tahle čtvrť uchvátila. Soudě jen podle fotek to musel být zážitek velmi příjemný. Pytlík je dokonalý, ale já si počkám na svůj ananas a šátek se sovou ani nemluvím! Kdybych nestřádala na kabelku za 250 euro, hned bych Ti poslala koruny na jeho nákup. Ach jo :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taška je užitečnější! Jednu mám v téhle cenové relaci, tahám ji už přes dva roky denně, nosím v ní všecek svůj bordel, někdy i nákup a taška drží jak přibitá. Byla to dobrá investice. Co s šátkem? ;)

      Vymazat
  4. Sovička je fajná...tu bys mohla klidně taky nakreslit na tašku ;). Taky mě lákají takový druh obchodů v cizině...něco jako s těmi časopisy..prostě něco jiného než co je u nás :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No přesně! To je ono co mě taky moc baví. Místní tvorba. Žádný unifikovaný řetězce.

      Vymazat