středa 11. června 2014

Barcelona - den druhý

V úterý jsem prošla snad půlku Barcelony... Vykopala jsem se z bytu kolem deváté a vrátila se před osmou večer špinavá jako prase, spálená od sluníčka a s asi milionem fotek.

Snažím se něco průběžně publikovat na Instagramu, ale občas mě zrazuje připojení a tak to není kontinuální v čase a místě. Prostě plus mínus autobus.

Ze čtvti Gracia, kde bydlím, to je v podstatě všude do centra na dojití pěšky, ale kdybyste někomu místnímu vykládali, že jste šli z Gracie na pláž bez použití metra nebo autobusu, tak si bude klepat na čelo. Takže pšššt.

Z bytu jsem to rovnou ráno vzala přes Sagradu Familiu, monumentální katedrálu podle projektu Antonia Gaudí, která se staví už od roku 1882, prokličkovala jsem zástupy Japonců a vzala to rovnou cestou za mořem, kousek za čtvrť Vila Olímpica (Olympijská vesnice z roku 1992), kde jsme měly sraz s kamarádkou...

...protože Kristina našla někde informaci, že kousek od Selva de Marva leží starý tovární komplex, skrytý před zraky kolemjdoucích vysokou zdí, který koupil a nechal zarůst bujnou vegetací španělský ilustrátor Javier Mariscal, jež v roce 1992 vytvořil maskota Cobiho pro olympijské hry konající se v Barceloně.

Nečekaly jsme, že komplex bude tak krásný, klidný a okouzlující. Má zde ateliér nejen pan Mariscal, ale i různá designérská studia a musím říct, že bych tam vskutku pracovala s radostí... Zdi jsou kompletně zarostlé pravým jasmínem (voní naprosto luxusně), bouganvíliemi a břečťanem. Studia skrytá za zelení nejsou přístupná lidem, až na knihovnu s galerií, přesto ale můžete ledasco vidět prosklenými dveřmi a velkými okny.

Pak jsme to vzaly uličkami k vodě, přes pláž a čtvrť La Barceloneta, do staré čtvrti Gotic, až jsem nakonec "dohopkala" skrz okázalý bulvár Gracia, plný značkových obchodů a davů lidí do své klidné čtvrti.

Bulvár Gracia skrývá i slavné Gaudího domy, ale ty fronty tam jsou naprosto šílený. Dám si to znova asi někdy z rána...

A nečekaně jsem se spálila a taky mám sluneční alergii, takže jsem extra pěkná... No nic.

Ateliéry a studia schované v záplavě jasmínu a bouganvilií...

No nechtěli byste tam pracovat? Já jo!

Ilustrátor Javier Mariscal osobně... zrovna natáčel nějaké interview.

Sagrada Familia je pro můj objektiv neuchopitelná... Dají se fotit jen zlomky. Víc do foťáku nedostanu.
Pohodička na pláži...

Úzké uličky Barri Gotic.


Česká secese je oproti té španělské těžce přízemní. Uplný slabý kafíčko.


Gaudí a jeho imaginárium.




10 komentářů:

  1. tú pláž by som si teraz dala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale na to bohužel není čas :)

      Vymazat
    2. To je nádhera! Takový ateliér by se mi taky líbil. No a Gaudí bez komentáře ♥

      Vymazat
    3. Já bych zítra chtěla dovnitř alespoň jednoho z Gaudího baráků... doufám, že mě z těch turistů netrefí šlak... :)

      Vymazat
  2. Závidím... mé nejoblíbenější město. Užij si to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, díky! Barcelona je opravdu prima :)

      Vymazat
  3. Já bych tam nejen chtěla pracovat, já bych tam rovnou bydlela. Teď s létem na mě přišla hrozná chuť někam daleko odletět a dlouhu se sem nevrátit. Snad mi to aspoň trošku naplní červencový týden v Londýně.) Je to tam úžasný Markét, Martin musí závidět:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martin má tolik práce, že asi ani nestíhá závidět a myslím, že se s ním sem třeba ještě někdy podívám.
      Ta zarostlá továrna je parádní, dokonce tam mají zelináře a čerstvou zeleninou a ovocem na prodej :)

      Vymazat
  4. Jůůva, to musel být extra zajímavý den. Já se zas potila v práci a samý špeky :-D. Tiše...ne hlasitě závidím. Ale! od pátku mám dovču :). Ateliér je snový, to by se pracovalo..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovču si užij! Já zas v sobotu pěkně zasednu ke strojům, jen co se pořádně vyspím, protože tady mi to nějak nejde (horko+měkká postel=nespavá Myynice).

      Vymazat