pátek 13. června 2014

Barcelona - den čtvrtý

Dostali mě! Podlí barcelonští obuvníci mě donutili koupit si boty. Já nebohá chuděra! Takový nátlak to byl... Jo, jo.

Den čtvrtý jsem věnovala zkoumání nejbližšího okolí mýho dočasnýho domova. Gracia má opravdu něco do sebe, a když jsem objevila ulici Verdi, měla jsem oči na vrch hlavy. Je to ulice snad s nějvětší koncentrací drobných designerských obchodů, retro bazarů a roztomilých míst se šperky, které jsem kdy viděla. Všechno pěkně pohromadě.

Nejen, že jsem tu vyřešila svoje strašně důležité dilema, kde sehnat aktuální hot trend - kalhotovou sukni, aniž bych musela do háemka (ne, že bych musela mít všechno, co se právě nosí, jenže tohle se mi fakt líbí), ale celkově jsem svoje oči potěšila neuvěřitelně pestrou paletou rukodělných výrobků.

Tu kalhotovou sukni jsem našla ve vintage obchodě Retro Revolution u nesmírně milého Angličana, který měl ve svém obchodě hotové vintage poklady, zjevně pečlivě opečováváné a ještě mu tam hrála super indie muzika.

Znovu jsem taky zaplula do kouzelných výtvarných potřeb Barna Art a to přesně ve chvíli, kdy v půl třetí zavírali na siestu, takže jsem se pro barvy na textil musela vrátit znovu až večer. Maj tu značky barev, které neznám a moc ráda je vyzkouším. (Třeba, abych pak byla naštvaná, že jsou lepší než ty, co kupuju v Platýzu...)

A pak jsem se v odpolední výhni hrabala (nevím, proč chodím pěšky, když jsem si koupila lítačku na metro) na strmý kopec nad Barcelonou, kde se rozkládá Park Güell, další kus z Gaudího díla.

Park Güell je teď čerstvě asi tři měsíce zpoplatněný a to poměrně nemalou částkou 8 Eur, což nepotěší. Platí se samozřejmě za nejzajímavější část s hadem, sálem a vyhlídkou s mozaikovou lavicí, zbytek zůstal zdarma.

Výhledy z parku stojí za to. Je vidět až na moře a Barcelona se vám rozprostírá v celé své kráse s elegantně se tyčící Sagradou Familiou uprostřed.

Jo a ty boty... měla jsem velké dilema... klasické slamáky/espadrilly, které tu mají ve všech možných barvách a vzorech nebo tradiční kožené katalánské sandály, případně španělské kultovní tenisky Victoria. Vyhrály to tenisky, ty utahám prostě nevíc. Nedá se nic dělat.

A těšte se na španělskou giveaway! Posbírala jsem různé drobnosti, které mi padly do oka a myslím, že jsou docela pěkné.

Kdybych se jednou ztratila a nemohl mě nikdo najít, tak zaručeně budu bydlet tady (je to starý, má to dostatečně vysokou zeď, krásný výhled a okolo rozkvetlé stromy - místo přesně pro mně).
Tomu říkám luxusní squat! Co by za takový výhledy dali squateři v Miladě...

Barcelona. Vlevo Sagrada, uprostřed dva zelené bulváry, kde najdete nekrásnější secesní domy v Barceloně a možná i na světě.
A ještě jednou výhled na monumentální Sagradu (páni jeřábníci se maj!).

Retro krámek Fulanitu i Menganita v ulici Verdi.
Grafická dílna Granja Gráfica, kde se specializují na vyrážené písmo.

12 komentářů:

  1. No ty výhledy jsou úžasný! Naposledy jsem se takhle kochala výhledem na Řím a taky nebyl zdarma. Ty jsi mě tak nalákala, že bych nejraději objednala tuhle poznávačku http://www.cebus.cz/poznavaci-zajezdy/barcelona/#more-466 místo Paříže, která padla, protože ségra nemůže a sama nepoletím. Tak šťastnou cestu domů!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle výhledy byly právě uplně zadarmo, daly jsme si s kamarádkou ten okruh zdarma, protože v placené části už jsme obě byly.
      No vidíš, tak jeď do Barcelony, jsem si jistá, že bys nelitovala! :)
      A díky, domů už se vlastně dost těším :)

      Vymazat
  2. :-) jéééééééééé to se těším na giveaway. Ten squot je super .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Uplně ty dárečky budoucí majitelce závidim... ;)

      Vymazat
  3. Konečně mám čas vše si důkladně pročíst a opět jen závidět a obdivovat. Supr supr supr!!! .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahooj, už máš konečně po zkouškách? A dobrý?

      Vymazat
    2. Bohužel ještě ne, se dvěma pořád nějak bojuju :( Dává mi to zabrat, ale tvé reporty jsem prostě nemohla vynechat!! .))

      Vymazat
    3. A opět jsou bomba! .) Doufám, že brzy zase někam vyrážíš! :D

      Vymazat
    4. Tak to jsi zlatá! Ještě mám připravené dva reporty z Barcelony, takže stay tuned :)
      Nejbližší cesta je plánovaná v létě na Moravu, takže to asi nebude uplně zajímavé čtení, obzvlášť pro někoho, kdo na Moravě žije :D
      Držím palce v boji se školou!

      Vymazat
    5. Tvůj report mě bude bavit, i kdyby byl z mého sídliště! :D A moc díky!! .)

      Vymazat