středa 14. května 2014

The Fabrics / Látky

For English scroll down.

Látky začínají být nedílnou součástí mého života a tím pádem i práce.

Dostala jsem možnost koupit od jane33 ručně tkanou látku a neváhala jsem ani minutu. Nakonec jsme to vybártrovaly za vizitky. Stejně si ale myslím, že Jana dostala uplně obyčejné vizitky, zatím co já za to mám zcela neobyčejně krásná plátna.

Také jsem psala o zklamání z látky se srdcem a v úterý přišla poštou druhá zkušební látka od stejné firmy a ta všechno napravila. Z látky s ananasem jsem totiž nadšená. Naprosto. Teď poputuje párkrát do pračky a pak se uvidí, co dál.

V úterý ráno jsem našla na internetu inzerát od paní ze Slovenska, že prodává ručně tkaná plátna z pozůstalosti. Nejdřív jsem chtěla všechna, ale když mi napsala, že toho je 400 m, vzala jsem zpátečku. Sice nerada, ale i když chtěla za metr jen 4 Eura, celkově by to vyšlo na 45 000 Kč a to mi tak nějak koliduje s volnými aktivy na účtu (čti nemám na to). Nakonec jsem vzala metrů 50. Konopného a lněného plátna, půl na půl. Teď to ještě potřebuju vysvětlit doma. Šicí stroj stále nemám (proto bude vysvětlování možná poněkud obtížnější, ale myslím, že můj vysoce inteligentní muž to pochopí - ano, doufám, že si článek přečte a veškeré otazníky přebije tenhle kompliment o jeho inteligenci).

Co bude dál?

Je to ještě trochu tajemství, ale kdo mě sleduje pravidelně, možná tuší. Kdo netuší a nemá ani páru o co mi jde, nechť se nechá překvapit a já doufám, že nebude dlouho čekat.




-------------------

The fabrics have started being a new part of my life and my work, obviously.

I got chance to buy from jane33 handmade woven cotton fabrics. I didn't hesitate for one second. Finally, we bartered the fabrics with business cards. But I think, contrary to Jane which got normal business cards from me, I got extraordinary handmade fabrics.

On Tuesday I received the second trial piece of fabric with my own designed pattern. I think, it is very nice but I have to wash it several times to find out how good is the pattern quality. And then I'll see.

And I found on the internet woman from Slovakia selling another handmade woven fabrics for the few bucks. I wanted all of them but she wrote me she has altogether 400 meters, so I ordered just 50 meters. Now I must tell my husband I spent some money for the fabrics although I don't have any sewing machine yet... (but he is very intelligent and clever man, so I expect he will understand and yes, I hope he will read this post and for that compliment he will forget how much money I spent).

And what next?

Well, it's my little secret, but who is reading my blog regularly probably knows what will come after. And who has no idea, let be surprised later. I hope the waiting won't last too long.

18 komentářů:

  1. No to je krása! Ty ananasy strašně chci! Akorát na tom růžovým podkladu :-) A asi tuším, tak ať se vše podaří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Je to velké dobrodružství :)

      Vymazat
  2. je fajn, že aspoň druhá várka látok už je lepšia....mohlo to byť aj na prvýkrát, ale čo už...
    myslím, že máme podobné úmysly s plátnami....tak držím prsty...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky držím palce, ať se všechno daří i Tobě :)

      Vymazat
  3. Tak to je fakt krása, Markét! Super, že druhá látka je už naprosto podle Tvých představ!
    Myslím, že s těmi látkami to byl opravdu SKVĚLÝ nápad!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, děkuju moc! Doufám, že se to rozjede :)

      Vymazat
  4. Dobry ananas nie je zly...a sup na ten stroj... ja som tiez dlho vahala a nakoniec podlahla.. jasne teraz chcem uz lepsi vsetko mozne aby robil, pral, zehlil, varil halvne aby som ked pridem domova mala cas len an to sitie ;-)...ale mam obycajnu singerku za 80eur a zatial zvlada vsetko okrem mojich vystrelkov....;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ani tak neváhám nad koupí, jako spíš nad značkou a místem nákupu. Nejdřív jsem si vybrala Japonský, ale když se pokazí, nevím, kde mi ho budou opravovat (a za kolik). Navíc jsem zatím nenašla místo, kde ho vyzkoušet. Oproti tomu vím, kde je Singer obchod, kde se dá stroj vyzkoušet a kam můžu případně přijít s prosíkem o servis. Takže to nakonec vypadá, že to bude taky Singer. Uplně obyčejný pro začátečníky.

      Vymazat
  5. Ty to teda rozjíždíš ve velkém ;). Doporučuju Zetinu :) - mám 15 let a zatím musím zaťukat bez servisu a to jsem ho projela dost :). Jinak pokud budeš chtít poradit s textilním oborem tk se klidně zeptej, jsem ehm textilní engineer ;). paa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to teda moment, jdu Ti napsat email :)

      Vymazat
  6. Tak konečně se to podařilo. A jsem zvědavá kudy se budeš ubírat, zda jen textilní doplňky do bytu či i nějaká ta móda:-)) Já jsem taky jako ty, když se pro něco nadchnu tak kupuju ve velkém a musí to být hlavně hned.... Ale ručně tkaný len nemám! Škoda, žes ho nekoupila všechen, koupila bych od tebe:) Jinak já když jsem kupovala stroj, tak jsem taky váhala. Ale ty Japonci je mají prý zase bezporuchové, jednoho mám - Brother a jsem spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, upřímně, módu ráda přenechám jiným :), pomýšlím spíš na domácí textil a limitovanou metráž (s tou ať si pak každý dělá co chce :) ). Každý mi doporučuje jiný stroj, respektive, všechno se to točí kolem Jenome, Brother, Singer a Bernina. Teď ještě Martina přidala Zetinu :) Tak já nějak nevím :))). Uvidím, co mi padne do oka.

      Vymazat
  7. A já mám Husqvarnu, ještě z Čech :-) Naprostá spokojenost! A teď si vyber ;-)
    Ananasy úžasný, už jsem chválila jinde, však víš :-)
    Ručně tkaná plátna jsou má srdcovka <3 Od Janky se mi taky podařilo pár metrů získat, těším se až budu mít víc času na tvoření. Na konopné mám už dlouho zálusk ale široké metráže. Jaké jsou tyhle?
    Na "co bude dál" se teším! Teď už jen ten šicí stroj a hurá na další projekty :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aný, tahle plátna by měla být široka kolem půl metru. Jsem na ně moc zvědavá.
      Děkuju za kompliment a těším se na to, co bude dál víc, než kdy jindy ;)

      Vymazat
  8. Ty ananasy jsou uuuuzasny! Tak jsem moc zvedava, co z nich bude. Mimochodem, ja ma sici stroj zn. Lada z roku 1969 a nedam na nej dopustit.;-) Pekny vecer, Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iveto, děkuju moc! Z ananasů asi nic moc nebude, je to jen půlmetrový zkušební vzorek. Možná tak nějaká taštička do kabelky a nebo polštářek, víc z toho asi nevykřešu :).
      Tento týden se chystám konečně stroj koupit. Už nemůžu dál čekat :)

      Vymazat