pondělí 5. května 2014

Revamp Embroidery Vol. 2 / Vyšívání s Revamp vol. 2

For English scroll down.

Vyšívání je cool!

Dala jsem si pokračování vyšívacího kurzu pod značkou Revamp, který vede neobyčejně milá Eva. Vzalo mě to za srdce, protože je to další způsob, jak využít ilustrace jako užitečnou dekoraci, o což mi jde především.

Myslím, že i hezké věci můžou dobře posloužit a není potřeba, aby se na ně jen prášilo někde na stěně nebo na poličce. Líbí se mi propojení krásy a užitečnosti.

Například vyšívané nákupní tašky jsou jedna z mnoha možností. Nebo vyšívané boty...
S nákupní taškou jsem začala druhou etapu vyšívacího kurzu a ne, nebojím se, že se to ušpiní, pomačká... no a co? Tak ať, vždyť to se nákupním taškám stává. Výšivka se dá prát v ruce, žádný problém. A já mám radost, že po Praze vidím čím dál tím míň lidí s igelitkama. Vlastně už skoro nikoho. Ženský teď tahaj většinou látkové tašky, což je paráda.



Výšivka je hotová. Prostřední balón bude obšitý hedvábnou látkou, kterou chci ulovit v second-handu. Starých pánských hedvábných košil bývá v sekáčích poměrně dostatek.



Testuju všechno na sobě. To, co dělám, myslím vážně a baví mně to. První kurz jsem zakončila vyšitým neonovým tílkem a už se moc těším na léto, až budu aspoň trochu opálená a tílko budu moci vytáhnout.





Až tašku dodělám, nacpu ji do kabelky a budu ji nosit na příležitosné nákupy. A když se to vyšívání naučim pořádně, ráda bych tašky dělala i na prodej.

I ty plátěný boty už jsem si koupila a těším se, až se na ně vrhnu a vyšiju si na ně barevnou mexickou lebku.

Eva si svoje "stálé" studentky hýčká. Jako pozornost jsme s kolegyní Kačkou dostaly na začátku druhého kurzu rozkošný malý bubínek a kovové komponenty na ozdobu oblečení. Tomu říkám přátelský přístup! Jako správná straka jsem z toho měla velikou radost.




A co vy? Jak to máte s výšivkou? Líbí se vám nebo ji obcházíte obloukem, máte ji zafixovanou jen jako dekoraci na regionální kroje a nebo vás přímo děsí? Dejte vědět. Díky!

---------------------------

Embroidery is cool!

My embroidery classes with Eva had started again! I decided to continue with the Revamp classes, because embroidery is another way how to use illustration as a useful decoration which is the point of my interest.

In my opinion, it is not necessary let nice things just cover with dust on the shelfs and walls. I like the idea that nice things could be useful.

For example how about embroidered shopping bag or embroidered shoes?
With the shopping bag I started my second period of the Revamp classes. And no, I'm not afraid the bag will be dirty soon or creased... who cares? Isn't it what happens to the shopping bags sometimes? It's completely normal and we can wash the bag gently by hand. No problem. To be honest, I am glad that the plastic bags are not seen in the streets of Prague anymore. Not so much like before. And it's great to see woman with textile shopping bags instead of the plastic ones.

I will use the embroidered bag for shopping, I will put it in to my hand bag and I will enjoy every single shopping because I like it. If I will able to embroider acceptably I would like to sell embroidered shopping bags on-line in my shop.

I bought the canvas shoes as well and I am looking forward to embroider Mexican sugar scull on it.

Eva is very kind to her returned students. On the first continual class we got little cute tabouret and some stuff for textile decoration. It is so nice!

And what about you? Does the embroidery horrify you, do you have that feeling the embroidery is just the old school stuff or do you like it? Let me know in the comments. Thanks!



11 komentářů:

  1. Plátěné tašky mám nejradši! .) Moc se ti povedla, takže doufám, že k tomu prodeji opravdu dojde, abych od tebe měla nějaký supr kousek! .)

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, to mi vůbec neleze do hlavy, jak se ten "plnej" steh dělá??!!! Jsi ohromě šikovná, máš můj obdiv La Petite Anne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! A gratuluju k výhře u Youngprimitive :). Tvoje depresso mě taky dost pobavilo!

      Vymazat
  3. Markét, je to fakt nádhera a ty tašky jsou výborný nápad!
    Já jsem si dřív vždycky myslela, že dneska už je výšivka absolutně out, protože jsem před očima pořád měla takové ty hrůzostrašné zarámované vyšívané obrázky na kanavě - různé ty květiny a zvířátka, křížkový steh ...
    Ale tohle je naprosto jiný level a líbí se mi to čím dál tím víc, dokonce mám chuť to taky sama vyzkoušet, protože třeba ty tvé výšivky tady nebo ty, jaké dělá Pondělí, to je fakt čistá krása ...
    Mamka má někde doma ten vyšívací kruh (netušila jsem, že se tomu říká bubínek :-), tak si ho půjčím a dám se do toho :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to mám radost, že jsem Tě takhle poňoukla k vyšívání! To je bezva!
      Pondělí dělá parádní výšivky, to je pravda. Tak ať Ti to jde od ruky! :)
      Bubínek jsem taky neznala... no, myslím, že jsem tomu říkala "to dřevěné kolečko" nebo tak něco :)))

      Vymazat
  4. :-D Bubínek znám, taky jsem kdysi dělala křížkový i plný steh. Docela mě to bavilo, ale dečky s výšivkou k mému stylu bydlení jaksi nejde :D. Ale na té tašce to vypadá cool...ještě doplnit korálky a bude to hit ;). Jseš šikovná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to viděla tak, že pokud se to nepřežene na sobě s nějakou výraznou vyzáží, tak by ta taška mohla být fajn doplněk. Ale jak se to nevychytá, bude člověk vypadat jak od cirkusu :))) Chce to vyvážit. Ale tak je to se vším :).
      Díky!

      Vymazat
  5. Milá Myyna, pár dní človek nie je blogovo činný, a potom sa nestačí čudovať, čo všetko sa tu udialo a čo nestihol okomentovať! Vlastné látky, potlače, materinodúškové (a iné) paličky a kamienky, vyšívané balóny! A čo som to ešte videla na FB... betónové kvetináče? No teda, veď ty si renesančná bytosť!;-) Šikovná moc (a balóny sú TOP!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))) jo, jo, nevim co roupama. Ale už se těším, co nového se událo u Tebe! Tvoje DIY jsou nejlepší :)

      Vymazat
  6. To je krasa, bozi krasa! A co jeste az tam bude ten hedvabnej balon!!!
    Tesim se, ze to za chvilku uvidim nazivo!
    Zdravi "kolegyne Kacka"

    OdpovědětVymazat